Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 19:59
mirnie
mirnie is offline
hoi peoples. alles goed hiero? is er iemand die ervaring heeft met damesboksen? Is het een leuke sport om te doen? Is het redelijk te doen voor iemand die wat last heeft van astma? En als je moet sparren heb je een bitje nodig voor je tanden, maar werkt dat ook als je niet bepaald kaarsrechte tanden hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 20:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
mirnie schreef op 26-10-2005 @ 20:59 :
En als je moet sparren heb je een bitje nodig voor je tanden, maar werkt dat ook als je niet bepaald kaarsrechte tanden hebt?
bitjes bestaan voornamelijk uit een soort plastic wat erg zacht wordt als je het verhit. Je moet een nieuw bitje dus in een pan gooien en "bijna" laten koken, daarna beetje afkoelen en in je mond doen. Dan hard bijten zodat het vormt naar je gebit, en klaar is kees.
Oud 26-10-2005, 20:15
mirnie
mirnie is offline
kijk dat is nog s een tip. dank je wel . Vond het al een raar idee dat iedereen perfecte rechte tanden zou hebben daar haha.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 16:24
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik doe zelf 4 jaar aan Muay thai kickboksen, en af en toe boksen ernaast voor de techniek.
Ik weet niet hoe ernstig je astma is, maar het is een sport die conditioneel zeker veel van je vergt. Vooral de 1e paar trainingen zul je waarschijnlijk helemaal kapot gaan...
Ik kan je aanraden om gewoon eens in je buurt bij een boksschool te gaan kijken, kijk of het je echt wat lijkt en hoe de trainingen gaan, waar de nadruk op ligt tijdens trainingen enz. (bij een slechtere sportschool zal de nadruk liggen op hard rammen, bij een goede juist op techniek)
Of vraag of je een keer mee mag draaien, bijna overal is er wel een gratis proefles.

Hoop dat je hier wat aan hebt, Succes!
Oud 28-10-2005, 16:26
barbara.inc
barbara.inc is offline
En als je tanden zwak zijn kan je ook een bitje bij je tandarts laten aanmeten. Heb ik ook gedaan, want i k heb een barst in mn voortand...Dat is wel aanzienlijk duurder, maar dan heb je ook wel een goed bitje.

Maar om mee te beginnen is zo'n 5 euro bitje ook prima hoor.

Je hebt trouwens ook bitjes waarbij je een soort pasta in het plastic smeert, en waar je dan in bijt, en die daarna hard wordt, als je het idee van bijna kokend plastic in je mond niet zo fijn vindt.
Oud 28-10-2005, 18:50
mirnie
mirnie is offline
kickboksen leek me idd ook nog wel leuk. Maar laat ik eerst maar s beginnen met boksen. Mijn astma gaat op zich nog wel. Ik ben wel een redelijk sportief iemand. Dus kan wel redelijk wat hebben. Hoorde dat de trainingen hier in het begin vooral draaien om je conditie, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen. De eerste 2 lessen zijn iig gratis dus dat scheelt al. Voordat je je aanmeldt zoals zovelen en dan blijkt dat je het niet aankunt. Maar ik denk wel positief. Weet dat het best zwaar zal zijn, maar dat heb ik er wel voor over.

En een bitje laten maken bij de tandarts schijnt idd heel erg dur te zijn. Ik ben een redelijk druk persoon dus snachts ook. Waardoor ik dus vaak loop te knarsen. En dat gaat dus best zeer doen aan je voortanden. Daarvoor heb ik al een gevraagd of daar iets aan te doen was. Zo'n bitje dus. De tandarts zei dat dat niet vergoed werd door het ziekenfonds en dat het ongeveer 300 euro zou kosten. Dus toen had ik zoiets van ehhh oke laat maar haha. het idee van dat pasta zou idd ook wel handig zijn. Je zal je mond maar verbranden ofzo door kokend plastic. Lijkt me ook niet fijn. Maar nu weet ik iig dat er wel opties zijn voor mij. Ben ik heel erg blij mee bedankt

Is het normaal trouwens bij het boksen dat lessen gemengd zijn? mannen en vrouwen dus samen? Dacht altijd dat dat gescheiden werd omdat er teveel krachtverschil zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:04
barbara.inc
barbara.inc is offline
300 euro
dat heb ik er ook echt niet voor betaald mijn aangemeten bitje heeft me 75 gekost!

haha wat heb jij dan een afzettandarts

En het is indd normaal dat lessen gemengd zijn, sommige sportscholen hebben wel speciale damesuren maar dat vind ik persoonlijk minder leuk.

En het krachtsverschil...Tja, met 60 kg (wat ik weeg) kan je indd niet op tegen iemand van 90 kg (waar ik wel regelmatig mee train) maar er word wel rekening met je gehouden, net als wanneer een beginner tegen een gevorderde komt te staan. Je hebt er immers allebei niks aan als een 'zwakker' iemand helemaal in elkaar wordt gerost tijdens de training...

Maar ja er zijn natuurlijk ook jongens van 60 kg en daar leef ik me wel lekker op uit
Oud 29-10-2005, 00:25
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 28-10-2005 @ 22:04 :
Maar ja er zijn natuurlijk ook jongens van 60 kg en daar leef ik me wel lekker op uit
Dan heb je alsnog een redelijk krachtverschil lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 10:52
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-10-2005 @ 01:25 :
Dan heb je alsnog een redelijk krachtverschil lijkt mij?
Valt mee...ben vorig jaar gekeurd voor de landmacht en qua kracht zat ik destijds op of zelfs boven het gemiddelde wat ze van de mannen eisen.

Dus ik red me wel
Oud 29-10-2005, 15:30
mirnie
mirnie is offline
Ja mn tandarts is zowieso niet zo fantastisch. Heb 1 vulling in mn mond en dat ding is er al 2 keer uitgevallen. Hij heeft het nu weer gerepareerd en nu zit het dan eindelijk wel goed. En dat voor een voormalige ortho . Beetje erg irritant. die vent probeert overal vet geld op te verdienen.

vet dat die lessen niet gescheiden zijn. Lijkt me persoonlijk niks aan. En aangezien ik meestal meer in mn mars heb als de gemiddelde vrouw wil ik best een keer tegenover een jongen staan hoor. Ik loop elke dag de hele dag met dingen van ongeveer 35/40 kilo te sjouwen dus heb aardig wat kracht. En waarom zou een meisje een jongen van het zelfde gewicht niet aankunnen? Lijkt me niet gezegt dat de jongen meer kracht heeft. Ligt aan de persoon lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:41
barbara.inc
barbara.inc is offline
true en kracht is ook zeker niet alles, explisiviteit en snelheid zijn minstens zo belangrijk.

Je kan wel heel hard gaan lopen rammen, maar dan ben je heel snel moe en raak je waarschijnlijk vrij weinig omdat zelfs stevie wonder dat soort klappen ziet aankomen
Oud 30-10-2005, 18:01
Carn
Carn is offline
hehe

Dat lessen gemengd zijn is inderdaad "normaal", maar elke "zwaardere" kerel met een gevoel voor fatsoen zal zich echt niet gaan uitleven op een meisje. Conditioneel zijn vechtsporten gewoon een van de "zwaardere" dingen om te doen; dus gewoon een paar proeflessen meedraaien en als het je goed bevalt er gewoon mee doorgaan.

Maar zoals Barbara al zei; kracht is niet echt een beslissende factor; als je snel en goed reageert dan heb je daar toch wel meer aan.
Oud 31-10-2005, 20:02
mirnie
mirnie is offline
haha oke dan. Ik ga donderdag meedoen met een proefles. Post donderdag of vrijdag mn ervaringen wel ff Ik heb er zin in!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:32
den dre machine
den dre machine is offline
Je tanden raak je niet zo snel kwijt.
Ik doe nu 2 jaar kickboksen en ben alleen de hoekjes kwijt.....
Oud 04-11-2005, 19:57
mirnie
mirnie is offline
heej heej. Ik heb gisteren meegedaan. Best zwaar maar echt vet. Hadden eerst een uurtje ongeveer voor conditietraining. Waarbij ik onder het rennen af en toe gewoon gelopen heb. Even later weer gewoon oppakken. Met mn ademhaling had ik het eerst best moeilijk, maar werd later wel makkelijker.

Ik vind wel dat ze meteen best veel van je verwachten trouwens. i.v.m conditie en leningheid enzo haha. Net of ik meteen mn benen achterover kan leggen en achter mn rug van links naar rechts kan lopen. Oke vage uitleg, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Het stoten was leuk trouwens.

Werd veel aandacht besteedt aan techniek. Het beschermen van je gezicht en je voetenwerk. De trainer vond dat mijn voetenwerk wel aardig was al en het stoten had ie eigenlijk helemaal geen verkeerd woord over. Ik moest in zn blote hand slaan. En hij had volgens mij verwacht dat wij van die tutjes zouden zijn die gewoon niet kunnen slaan, maar ik sloeg iets te hard. Jeetje jij kan aardig hard slaan zeg hahaha. Heeft ie toch maar een stootkussen gebruikt. Of ik eerder gebokst had ofzo? Nou nee dus. Of ik dan familie had die aan boksen doen? Ook niet. Andere sport gedaan? Ja maar niet wat hiermee te maken heeft.

Maar kortom was wel erg leuk. Ik ga maandag gewoon weer. We mogen toch 2 proeflessen meetrainen dus ik ga gewoon. Als die ook goed bevalt ga ik er gewoon mee door. Heb niet echt spierpijn ofzo. Voelt gewoon beetje strak aan. Voel me er wel lekker bij. Meisje die mee was kon maar amper meer bewegen haha

oeoeoeoeoeoe had een beetje schaamgevalletje trouwens. Kom daar binnen vraag aan het meisje waarmee ik er ben: naar wie moesten we ook alweer vragen? Noem die naam van die man. Zegt ie ja dat ben ik. Sta met mn rug naar ze toe. Draai me dus om en vraag wie zei dat? Stonden 2 mensen. En die ene bleek dus een vrouw te zijn, maar ik dacht dat het nogal ehhh een man was. Gelukkig heeft ze dat niet meegekregen

Waarom mag je eigenlijk niet drinken onder de training?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:49
barbara.inc
barbara.inc is offline
ben trots op je

hoe bedoel je niet drinken onder training? Als ik wedstrijden heb drink ik indd een tijdje niet, ivm mn gewicht en conditie...
Oud 05-11-2005, 14:46
Carn
Carn is offline
nou ja, als ik dorst heb ga ik gewoon wat water drinken (maar niet te veel).
Oud 06-11-2005, 13:48
migyur
migyur is offline
Wij mogen ook niet drinken tijdens het boksen..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:40
mirnie
mirnie is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 04-11-2005 @ 22:49 :
ben trots op je

hoe bedoel je niet drinken onder training? Als ik wedstrijden heb drink ik indd een tijdje niet, ivm mn gewicht en conditie...
Nou dank je hahaha.

Nou er was iemand die pakte een flesje water en die dronk er een beetje uit. Kreeg meteen een enorme preek dat ie wel wist dat ie niet mocht drinken enzo. Later had ik een enorme droge mond. Zegt die trainer tegen me ga maar even je mond spoelen, maar niet drinken he! Waarom mag dat niet dan? Heb trouwens 2 dagen later pas echt spierpijn gekregen. Alleen in mn kuiten, maar voelt net alsof het overbelast is ofzo. en morgen is er alweer training. Handig om gewoon door te zetten en morgen te gaan of kan ik beter een training later weer mee gaan doen ofzo? voordat het helemaal verkrampt. Ik heb er wel zin in om heen te gaan trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten