Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
www.linuxiso.org
Als je een writer en een snelle inet-verbinding hebt. Waarom betalen als het ook gratis kan? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, de look bevalt me van Mandrake heel erg.
Is het zo, als je best wat van computers snapt, dat ej met Mandrake overweg kan !?? Het gaat mij niet om de ultieme linux ervaring, ik wil gewoon een beetje klooien zonder al teveel problemen ! En ik dacht dat Mandrake Power pack daar wel bijpast (correct me if i'm wrong) |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() KDE = KDE Citaat:
Mandrake, SuSE, RH etc .. hebben Linux eenvoudiger gemaakt door allerlei programma's te bieden die taken voor jou uitvoeren. Zo kun je bij deze distro's je videokaart laten detecteren en gewoon een resolutie opgeven. MAAR als er iets fout gaat, dan zul je jezelf er dieper in moeten verdiepen. 'under the hood' blijft Linux gewoon Linux. Citaat:
Heb ik vroeger ook gedaan toen ik nog niet de ruimte had voor een aparte Linux partitie. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is dus niet afhankelijk van de distro, welke look je voor je neus krijgt. Dat is iets wat je zelf installeert, of kán installeren. (Overigens is dit de meest gemaakte linux-beginners fout aller tijen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarre, ik wil niet alles al voorgeprogrammeerd, ik wil best wat zoeken enz doen, maar heb geen zin om een text-based OS te gaan bouwen.... (of is dat sowieso niet het geval en lul ik maar een end heen) dus je hebt: Mandrake Redhat Debian suse en nog veel meer, en wat past nou het beste bij mij>?? Ik ben win98 gewend, kan werken met 2000 en NT maar wil gewoon wat anders erbij, en ik heb wel ruimte voor een aparte partitie voor de lunix distro (hoeveel ruimte en hoeveel swap) Wil gewoon wel dat mijn apparatuur het een beetje doet, videokaart, geluid enz. Mozilla ben ik ook gewend, evenals Gimp en Staroffice, dus vertel me maar welke: * Mandrake 8.2 powerpack € 70 * Suse € ?? * Redhat 7 (toch alweer) € ?? Wat is het verschil nou tussen die drie ??? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en de look: die verander je zelf, dies standaard redelijk lelijk en redelijk t zelfde in suse/mandrake, thangt gewoon af van de screenshot op hun site, maar totaal niet van de distributie... en mandrake is dan wel simpeler dan bijvoorbeeld slackware, zo simpel is het niet. en na een tijdje ga je je afvragen of jij de fouten doet of mandrake, en nog een tijdje later besef je dat de problemen dus niet aan jou liggen maar aan mandrake, en dan zoek je een andere distributie (zoals suse: gebruiksvriendelijk EN deftig) |
![]() |
|
![]() |
je kan btw mandrake & suse & redhat downloaden... alleen met suse moet je met een ftp installatie werken, dus via disketjes
misschien best eerst wat beginnen met demolinux (demolinux .org / .com?) of suse live evaluation cd (linuxiso.org -> SuSE), dan moet je geen aparte linux partitie aanmaken en dergelijke |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Einde van de Reis? Ovidius | 58 | 31-01-2004 15:45 | |
Software & Hardware |
OS'en buiten Windows Verwijderd | 50 | 03-10-2003 04:30 | |