Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 13:26
Verwijderd
Ik ben helemaal in-to-windows, maar ik wil een nieuwe uitdaging ....

Nou lijkt Linux mij wel erg leuk, en dan vooral Mandrake, want het is een prettige interface, vond ik om te zien dan hé.

Nu had ik alleen een vraagje, moet ik voor mandrake een aparte partitie maken, of gebeurd dat allemaal in de installatie van linux en gaat die dan uit zichzelf dualbooten tussen linux en windows !?

Enne, Bij Mandrake Linux 8.2 - Power Pack
Dit uitgebreide pakket bevat de beste Open Source en commerciële software verkrijgbaar. De Power Pack is ideaal voor het makkelijk en veilig inrichten van een workstation of server. Bevat 7 CD's, een installatieboekje, een uitgebreide handleiding

€ 69.00

Hier zit toch alles bij, van mp3 tot video tot internetexplorer tot staroffice ????

graag wat tips!

(enne, mandrake vs Suse !???)

tips gevraagd ....

Enne, ik woon in Haarlem, waar te kopen !???

(dixons had hem toch ???)

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 13:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 13:33
Octopus
Octopus is offline
Gaat allemaal vanzelf maar je moet d8 ik nog wel ongepartitioneerde ruimte op je HD hebben.
Oud 16-06-2002, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:
Hier zit toch alles bij, van mp3 tot video tot internetexplorer tot staroffice ????
Je kunt OpenOffice altijd downloaden. Hetzelfde geldt voor mp3-spelers.

Internet Explorer bestaat niet voor Linux. Je zult het dus moeten stellen met Mozilla / Netscape, Konqueror, Galeon of Opera e.d.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 14:47
Verwijderd
www.linuxiso.org

Als je een writer en een snelle inet-verbinding hebt. Waarom betalen als het ook gratis kan? Als je Mandrake kut vind, kun je dan namelijk gewoon een andere distro proberen, zonder te treuren om die 69 euro..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:
(enne, mandrake vs Suse !???)
SuSE is beter imho, maar dat moet je zelf proberen. Het is maar net wat je het beste ligt. Ik zou een beginner RedHat aanraden .. en dan zal die later vanzelf inzien dat Debian, Gentoo of Slackware toch interessanter is voor hem
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 15:46
Verwijderd
Nou ja, de look bevalt me van Mandrake heel erg.

Is het zo, als je best wat van computers snapt, dat ej met Mandrake overweg kan !??

Het gaat mij niet om de ultieme linux ervaring, ik wil gewoon een beetje klooien zonder al teveel problemen !

En ik dacht dat Mandrake Power pack daar wel bijpast (correct me if i'm wrong)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:
De look?

KDE = KDE

Citaat:
Is het zo, als je best wat van computers snapt, dat ej met Mandrake overweg kan !??
Hangt ervan af wat je daaronder verstaat. Ik werk al 3 jaar met Linux en *BSD .. en toch leer ik er nog regelmatig nieuwe dingen bij.

Mandrake, SuSE, RH etc .. hebben Linux eenvoudiger gemaakt door allerlei programma's te bieden die taken voor jou uitvoeren. Zo kun je bij deze distro's je videokaart laten detecteren en gewoon een resolutie opgeven. MAAR als er iets fout gaat, dan zul je jezelf er dieper in moeten verdiepen.

'under the hood' blijft Linux gewoon Linux.

Citaat:
Het gaat mij niet om de ultieme linux ervaring, ik wil gewoon een beetje klooien zonder al teveel problemen !
Mits je Win9x gebruikt, kun je zipslack downloaden en deze gewoon vanaf je FAT partitie draaien in zijn eigen directory. Packages voor de GUI zijn beschikbaar.

Heb ik vroeger ook gedaan toen ik nog niet de ruimte had voor een aparte Linux partitie.

Citaat:
Linux is niet 'zonder al teveel problemen' .. je moet bereid zijn dingen uit te diepen anders kom je nergens. Niet met Mandrake, SuSE of welke n00b distro dan ook.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:13
Koen
Koen is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Zoals ******** al zei heeft Mandrake amper een 'eigen look'. Waar jij naar kijkt, is een Window Manager. Een grafische schil om Linux heen.

Het is dus niet afhankelijk van de distro, welke look je voor je neus krijgt. Dat is iets wat je zelf installeert, of kán installeren. (Overigens is dit de meest gemaakte linux-beginners fout aller tijen )
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Zoals ******** al zei heeft Mandrake amper een 'eigen look'. Waar jij naar kijkt, is een Window Manager. Een grafische schil om Linux heen.

Het is dus niet afhankelijk van de distro, welke look je voor je neus krijgt. Dat is iets wat je zelf installeert, of kán installeren. (Overigens is dit de meest gemaakte linux-beginners fout aller tijen )
dit is dus weer is een bewijs dat ik absloluut geen bal van linux weet....

Maarre, ik wil niet alles al voorgeprogrammeerd, ik wil best wat zoeken enz doen, maar heb geen zin om een text-based OS te gaan bouwen.... (of is dat sowieso niet het geval en lul ik maar een end heen)

dus je hebt:

Mandrake
Redhat
Debian
suse

en nog veel meer, en wat past nou het beste bij mij>??

Ik ben win98 gewend, kan werken met 2000 en NT maar wil gewoon wat anders erbij, en ik heb wel ruimte voor een aparte partitie voor de lunix distro (hoeveel ruimte en hoeveel swap)

Wil gewoon wel dat mijn apparatuur het een beetje doet, videokaart, geluid enz.

Mozilla ben ik ook gewend, evenals Gimp en Staroffice, dus vertel me maar welke:

* Mandrake 8.2 powerpack € 70
* Suse € ??
* Redhat 7 (toch alweer) € ??

Wat is het verschil nou tussen die drie ???
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:57
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Ikedea schreef:

zonder de power pack heb je ook enorm veel progjes...
en de look: die verander je zelf, dies standaard redelijk lelijk en redelijk t zelfde in suse/mandrake, thangt gewoon af van de screenshot op hun site, maar totaal niet van de distributie... en mandrake is dan wel simpeler dan bijvoorbeeld slackware, zo simpel is het niet. en na een tijdje ga je je afvragen of jij de fouten doet of mandrake, en nog een tijdje later besef je dat de problemen dus niet aan jou liggen maar aan mandrake, en dan zoek je een andere distributie (zoals suse: gebruiksvriendelijk EN deftig)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:02
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
je kan btw mandrake & suse & redhat downloaden... alleen met suse moet je met een ftp installatie werken, dus via disketjes
misschien best eerst wat beginnen met demolinux (demolinux .org / .com?) of suse live evaluation cd (linuxiso.org -> SuSE), dan moet je geen aparte linux partitie aanmaken en dergelijke
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten