Hoop dat je hier wat aan hebt; het is een beetje kort en bondig maarja
Hoe bevalt de studie?
In het begin viel de studie me wat tegen, veel wiskundige vakken en ook veel accounting. Accounting (boekhouden) is echter wel een belangrijk onderdeel van de bedrijfseconomie, maar die richting wil ik later niet op. Vandaar dat de eerste twee trimesters van het 1e jaar een beetje tegenvielen. Ik ben nu 2e jaars en de studie wordt steeds interessanter. Er komen nu veel meer vakgebieden aan bod die ik echt leuk vind.
Waar moet je absoluut goed in zijn?
Nah, als je een beetje discipline hebt en je je goed inzet kan je je bachelor 1 best in 1 jaar halen, dat had ik dus niet waardoor ik 2 wiskundige vakken en nog 2 andere vakken niet gehaald heb. Maar de studie is zeker goed te doen. Een beetje wiskundige aanleg is wel handig, maar zeker geen ramp, je kan bijles krijgen etc.
Wat valt tegen\wat valt mee?
Het enige minpunt aan deze studie vind ik het grootschalige karakter. Je zit meestal met een paar honderd man in hoorcollege en soms heb je met 50 man werkcollege. Het is niet zo dat je echt een vaste werkgroep of klas hebt. Ik heb dan ook vrij weinig vrienden van mijn studie, maar dat komt misschien ook omdat je als je lid bent van een vereniging die noodzaak niet hebt zeg maar.
Wat absoluut mee valt is de studiedruk, in principe kan je de hele periode uit je neus eten en dan paar weken voor de tentamens gaan knallen, zoals veel mensen uit de 2e fase gewend zijn
Verder is het gewoon een degelijke studie, goede positie op de arbeidsmarkt etc. Erasmus staat in het buitenland ook wel best goed aangeschreven.
Wat ik er later mee wil worden?
Tsja dat weet ik nog niet precies, de eerste 2 jaar van je studie ben je vooral bezig met het leggen van een basis. In je 3e en 4e jaar kan je je eigen vakken kiezen en dan ga je bepalen wat je echt wil. Ik ga iig niet de boekhoudkundige kant op, geen accountant dus. De vakgebieden die mij heel erg aanspreken zijn bijvoorbeeld; marketing, strategy (beleid van een bedrijf uitzetten), entrepeneurship (ondernemersschap) en economie in een maatschappelijke omgeving, dus bijvoorbeeld bij de overheid of de non-profit sector. Maar daar heb ik nog tijd genoeg voor...
Economie, management en organisatie etc moet wel echt je ding zijn, anders weet ik niet of je deze studie ECHT leuk gaat vinden, als je nog vragen hebt hoor ik het wel..