Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2006, 00:58
dwight88
dwight88 is offline
Hallo,

sinds begin juni woon ik op kamers in Amersfoort. Daar was nog geen internet geregeld, dus dat gedaan via casema. Dat ging allemaal vlekkeloos.
Na installatie bleek dat mijn rekeningnummer verkeerd was doorgekomen (was die van mijn pa). Erover gebeld, en ze zeiden dat ze dan niet in staat waren de automatische incasso te doen waarna ik automatisch een acceptgiro zou krijgen. Daarbij toen direct een wijzigingsformulier gedaan voor het juiste rekeningnummer.

Nu, ca. 3 maanden later is er nog niks afgeschreven / via acceptgiro binnengekomen. Echter wel een bevestiging van de verandering van het rekeningnummer.

Inmiddels heb ik al 4 gebeld of ik alsjeblieft mócht betalen, maar tot op heden nog geen enkele toegezegd afschrijving/acceptigro. Ik kan me voorstellen dat zij binnenkort zien dat er nog een groot bedrag openstaat (installatiekosten + maandelijkse kosten), en aan de bel trekken. Wat zijn de eisen die zij op dat moment kunnen stellen aan de betaling? Natuurlijk moet en zal ik betalen, maar vroeg me dit af aangezien ik vaak heb aangegeven te willen betalen, maar ik simpelweg de mogelijkheid nooit heb gekregen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2006, 06:59
Verwijderd
Kan je niet even bellen wat het openstaand bedrag is en je factuurnummer/klantnummer? Dan kan je het zelf gewoon overmaken. Bij de meeste bedrijven kan dat ook onder vermelding van je klantnummer.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 07:12
Verwijderd
Als je geen rekening hebt gezien of bevestiging van betaling, lijkt het me niet dat je direct hoeft te betalen. Je kunt ook té aardig zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 08:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-08-2006 @ 08:12 :
Als je geen rekening hebt gezien of bevestiging van betaling, lijkt het me niet dat je direct hoeft te betalen. Je kunt ook té aardig zijn.
Dat is wel zo, maar heb je dan geen kans dat je straks alles in 1 keer moet betalen? Dat bedrag kan natuurlijk aardig oplopen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 10:24
dwight88
dwight88 is offline
ik weet wat het bedrag is, nu installatie á 100 euro en 3x maandbedrag á ca. 50 euro, tv en internet.

Bij elkaar dus een kleine 250 euro. Een groot bedrag, maar heb er natuurlijk rekening mee gehouden, dus als ze het opeisen is er niets aan de hand. Ik ga er echter niet om bedelen te mogen betalen, dat gaat me een tikje te ver. Maar normaal vind ik deze gang van zaken niet....
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 01:20
MB
MB is offline
Gewoon elke maand het maandelijkse bedrag overmaken naar je eigen spaarrekening, dan kan je het inderdaad meteen betalen als ze dat op een gegeven moment vragen.
Oud 18-08-2006, 10:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 16-08-2006 @ 11:24 :
Bij elkaar dus een kleine 250 euro. Een groot bedrag, maar heb er natuurlijk rekening mee gehouden, dus als ze het opeisen is er niets aan de hand. Ik ga er echter niet om bedelen te mogen betalen, dat gaat me een tikje te ver. Maar normaal vind ik deze gang van zaken niet....
Dan is er toch geen probleem? Als ze er eindelijk achter komen dat je een rekening open hebt staan (hoe het hun administratie lukt dit te missen, I don't know, elk boekhoudpakket kent opties om grote debiteuren op een rijtje te zetten) dan kun je er gewoon een brief bij mee sturen dat je vindt dat hun administratie wel wat beter zou mogen.

En idd, zet het op een spaarrekening, in de tussentijd vang je er dan nog een beetje rente over ook.
Reageren

Regels voor berichten