Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2005, 15:58
ethere
ethere is offline
Hallo,

Vorige week ben ik tegen een van mijn speakers aangelopen, waardoor deze omviel en de plugjes afbraken. Deze speaker kan ik dus, totdat ik nieuwe onderdelen heb, niet meer gebruiken.

Kan het kwaad om je versterker te gebruiken met slechts een speaker aangesloten? Of stuurt hij altijd een signaal naar beide uitgangen (stereo), waardoor hij zijn signaal niet kwijt kan en er problemen kunnen ontstaan?

Toen de speaker omviel, waardoor dus de plugjes afbraken, sprong de versterker op protection. Maar toen zat er dus nog een speakerkabel in de versterker die niet meer naar een speaker ging.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2005, 16:38
Hakuna
Hakuna is offline
Je kunt op een stereoversterker gerust (tijdelijk) een enkele speaker aansluiten, wel moet je de balanceknop van het speakerloze kanaal wegdraaien, want er komt toch vermogen op te staan op dat kanaal. Maar het beste is toch even een tijdelijke 'nood' luidspreker gebruiken in afwachting van een nieuwe vervangende luidspreker.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:18
JCG
JCG is offline
Ik neem aan dat het geen buizenversterker is, want die kunnen daar echt niet tegen.

Maar een gewone versterker heeft er geen moeite mee.
Oud 09-11-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 08-11-2005 @ 17:38 :
Maar het beste is toch even een tijdelijke 'nood' luidspreker gebruiken in afwachting van een nieuwe vervangende luidspreker.
Ik weet niet wat ik erger vind klinken, een enkele luidspreker of een niet bij elkaar passend paar luidsprekers. Ik denk het laatste.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:30
ethere
ethere is offline
bedankt voor de reacties.
Dan doe ik het tijdelijk met een speaker, totdat ik die andere kan maken; het is inderdaad geen buizenversterker.
Oja, moet ik de versterker ook op mono zetten, of maakt dat niet uit?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 21:15
JCG
JCG is offline
Citaat:
ethere schreef op 09-11-2005 @ 16:30 :
bedankt voor de reacties.
Dan doe ik het tijdelijk met een speaker, totdat ik die andere kan maken; het is inderdaad geen buizenversterker.
Oja, moet ik de versterker ook op mono zetten, of maakt dat niet uit?
het ligt eraan wat je luistert. Als je muziek hebt die echt stereo is (bijvoorbeeld links stemmen rechts gitaar) is het wel het beste voor het geluid
Reageren

Regels voor berichten