Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2005, 19:20
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Heey

ik ben gister toen ik op mijn werk was en de hekken van de winkel dicht ging maken vervelend aangeraakt door een buitenlandse jongen, 2 van zijn maten stonden op een afstandje mee te kijken..

ik ben er erg van geschrokken en was gister dus ook heel erg overstuur, moest best wel lang en vaak huilen... is dat heel erg raar? hij heeft me niet vastgehouden ofzo of aangerand maar het is *^%*$# MIJN lijf..!!

wat vinden jullie?
Oud 25-11-2005, 19:28
Gothic
Gothic is offline
Het is zeker niet raar. Hij moet van je afblijven en dat is klaar.

Maar ik zou je aanraden om het niet erger te maken dan het is, zover dat mogelijk is (niet lullig bedoelt), anders krijg je een hoop problemen en verdriet erbij.
Het was vervelend, dat snap ik. En ik zou me ook bedreigt en kut voelen. Neem vooral je tijd daarmee. Praat erover. Doe desnoods aangifte. Maar blijf er niet in hangen. Want dingen die gebeuren kun je weinig aan doen, maar je kunt wel kiezen hoe je ermee omgaat. En ik weet uit ervaring dat als je hierin blijft hangen, je problemen kunt krijgen, last kunt krijgen in relaties, met jongens, met jezelf en je lichaam en dat zou jammer zijn en niet nodig zijn.

Voel je iig niet schuldig en ga alsjeblieft niet jezelf haten oid. Maar wees vooral boos op die jongens. Ze moeten natuurlijk van jje afblijven. Probeer het ook zeker te voorkomen. Zorg dat je niet meer alleen zoiets doet. Laat het ook weten aan je baas, dan kan hij/zij evt maatregelen nemen...
Oud 25-11-2005, 19:52
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik heb het al tegen mijn collega, ouders en vriendje gezegd.. Mn vriendje is heel erg geschrokken maar doet erg lief en ik wordt voortaan opgehaald (ging eerst met de bus naar huis)

ik ben ook niet boos op mezelf, ik kon er niks aan doen
maar ik schrok gister eigenlijk het meeste van mijn eigen reactie, dacht altijd dat men zich aanstelde als ze zo reageerden...
maar ik was vannacht nog steeds verdrietig en boos dat ik me afvroeg of dit wel 'normaal' was..

maar misschien is het wel normaal, het is mijn lijf en dat is voor mij en mn vriendje (en mensen die ik graag mag om mee te knuffelen)
Oud 25-11-2005, 19:59
Estar
Estar is offline
Als hij je niet vast heeft gehouden en niet heeft aangerand wat heeft ie dan gedaan?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:08
Roos
Roos is offline
Waarom maakt het nou weer uit, uit welk land die jongen komt?

Verder moet je proberen jezelf niet gek te maken. Elke gek kan zomaar in jouw kont knijpen natuurlijk. Je bent er enorm van geschrokken maar gelukkig is er verder niets gebeurd. Bedenk je dit: hij kan je lichaam wel aanraken, maar jouw waardigheid en je emoties krijgt hij niet zomaar! Die heb je nog steeds!
Oud 25-11-2005, 23:36
MTpower
MTpower is offline
pepperspray
Dat soort tuig moet gewoon even duidelijk gemaakt worden dat mensen daar niet van gediend zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 20:19
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
hij zat eerst aan mn handen, vervolgens aan mn armen en toen aan mn borsten..

het feit dat ie me aanraakt vind ik al niet prettig.. is toch niet zo heel raar

ik heb een heel lief vriendje wat heel lief voor me is dus ik maak me er NU ook niet zo druk meer om maar op dat moment en de uren daarna wel..!!
Oud 26-11-2005, 23:53
Estar
Estar is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 26-11-2005 @ 21:19 :
hij zat eerst aan mn handen, vervolgens aan mn armen en toen aan mn borsten..

het feit dat ie me aanraakt vind ik al niet prettig.. is toch niet zo heel raar

ik heb een heel lief vriendje wat heel lief voor me is dus ik maak me er NU ook niet zo druk meer om maar op dat moment en de uren daarna wel..!!
Nee, maar ik vind dat iemand aan je borsten zit wel bij aanranding horen eigelijk.

Als hij aan alleen aan je armen zou hebben gezeten ofzo dan zou ik zo'n reactie wel wat overdreven vinden, nu niet, ik wilde gewoon even weten wat jou nou zo van streek had gemaakt als het geen aanranding was ofzo.

Ik sluit me verder aan bij Gothic en Roos.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 09:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is niet vreemd dat je zo reageerde. Maar als hij ongewenst aan je borsten zit en jij verzet je, valt dit wettelijk gezien gewoon onder aanranding.

Probeer er niet te veel mee bezig te zijn, want het enige wat het doet is dat het problemen veroorzaakt, en dat zou zonde zijn. Probeer het er ook even met je baas over te hebben zodat er misschien maatregelen kunnen worden genomen.
Oud 27-11-2005, 10:22
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou ook verdrietig erom zijn! Je reactie is totaal niet raar. Gelukkig is hij niet verder gegaan, maar dat moet je niet laten gebeuren ook.
Oud 27-11-2005, 11:52
Rioto
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 25-11-2005 @ 20:20 :
Heey

ik ben gister toen ik op mijn werk was en de hekken van de winkel dicht ging maken vervelend aangeraakt door een buitenlandse jongen, 2 van zijn maten stonden op een afstandje mee te kijken..
nekschot , laat me raden ..marokkanen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 12:16
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Maypole schreef op 27-11-2005 @ 12:52 :
nekschot , laat me raden ..marokkanen?
Oud 27-11-2005, 18:19
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik denk er nu ook niet meer steeds aan maar ik was gewoon geschrokken van mn eigen reactie eigenlijk
Oud 29-11-2005, 02:55
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-11-2005 @ 22:08 :
Waarom maakt het nou weer uit, uit welk land die jongen komt?
Nou...Ik ben eens 'vervelend aangeraakt' door een Antilliaan en sindsdien kan ik me niet voorstellen ooit 'fijn' aangeraakt te worden door zo eentje. Dat bedoel ik niet racistisch, maar ik link Antillianen gewoon aan die ervaring.
Oud 29-11-2005, 05:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-11-2005 @ 03:55 :
Nou...Ik ben eens 'vervelend aangeraakt' door een Antilliaan en sindsdien kan ik me niet voorstellen ooit 'fijn' aangeraakt te worden door zo eentje. Dat bedoel ik niet racistisch, maar ik link Antillianen gewoon aan die ervaring.
Dan 'moet' je gewoon je eigen gedachte corrigeren...
Oud 29-11-2005, 07:08
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-11-2005 @ 06:45 :
Dan 'moet' je gewoon je eigen gedachte corrigeren...
Volgens mij kan dat niet. Met de tijd zal ik ze wel minder associëren met die vent en die ervaring, maar wanneer, dat weet ik niet. Ik kan er toch niks aan doen dat ik moet denken aan die aanranding als ik in contact kom met een Antilliaan? Zo werken je hersenen gewoon.
Oud 29-11-2005, 10:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-11-2005 @ 08:08 :
Volgens mij kan dat niet. Met de tijd zal ik ze wel minder associëren met die vent en die ervaring, maar wanneer, dat weet ik niet. Ik kan er toch niks aan doen dat ik moet denken aan die aanranding als ik in contact kom met een Antilliaan? Zo werken je hersenen gewoon.
Heb je wel eens van EMDR gehoord? (http://www.emdr.nl)
Oud 29-11-2005, 12:05
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Dit is iets wat absoluut niet te tolereren is. Als je het gek vind dat je huilt kan ik je gerust stellen,. dit is niet gek!
Oud 29-11-2005, 17:08
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-11-2005 @ 11:41 :
Heb je wel eens van EMDR gehoord? (http://www.emdr.nl)
Nee?
Oud 30-11-2005, 05:28
Roos
Roos is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-11-2005 @ 08:08 :
Waarschijnlijk had je voor die situatie ook al vooroordelen dan. Een buitenlandse jongen heeft mij ook wel eens wat geflikt, maar ik link dat aan die jongen, en niet aan het land waar zijn ouders zijn geboren.
Slaat natuurlijk 10x nergens op
Oud 30-11-2005, 06:46
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-11-2005 @ 06:28 :
Waarschijnlijk had je voor die situatie ook al vooroordelen dan. Een buitenlandse jongen heeft mij ook wel eens wat geflikt, maar ik link dat aan die jongen, en niet aan het land waar zijn ouders zijn geboren.
Nee, helemaal niet. Ik zeg toch niet dat ik alle Antillianen nu verdenk ofzo, ik moet alleen gelijk denken aan die gebeurtenis.
Oud 30-11-2005, 22:47
WinnarJ
WinnarJ is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-11-2005 @ 06:28 :
als je naar de statistieken kijkt (feiten) dan zal je schrikken hoevaak 'buitenlandse jongens' dit soort delicten plegen.

dus ga nou aub niet de linkse boomknuffelaar uithangen met: 'ze doen net zoveel/zoweinig als Nederlanders' want dat is gewoon NIET zo...objectief vastgesteld Dat Marokkanen/Antilianen veeeeeeel meer zitten voor verkrachting etc......FEITEN/cijfers...

Maar daar ging deze discussie niet over....TS: als je problemen hebt ga naar psycholoog en doe aangifte tegen dat schorum
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 22:49
Roos
Roos is offline
Citaat:
WinnarJ schreef op 30-11-2005 @ 23:47 :
als je naar de statistieken kijkt (feiten) dan zal je schrikken hoevaak 'buitenlandse jongens' dit soort delicten plegen.

dus ga nou aub niet de linkse boomknuffelaar uithangen met: 'ze doen net zoveel/zoweinig als Nederlanders' want dat is gewoon NIET zo...objectief vastgesteld Dat Marokkanen/Antilianen veeeeeeel meer zitten voor verkrachting etc......FEITEN/cijfers...
Joh dat ontken ik ook helemaal niet. Dus ga weg met je rolleyes.

Ik pleit er alleen voor om elk persoon apart te bekijken en daarna evt. pas naar afkomst, dus niet andersom. That's all.

Maar oke is offtopic.
Oud 01-12-2005, 14:05
sas_andrea
sas_andrea is offline
is geen rare bevinding. 2 jaar geleden op de danceparade kwam er ook een dronken jongen die flyers aan t uitdelen was naar me toe en deed zo een flyer tussen mn borsten met een soort van "graai". heb m toen meteen in zn gezicht geklapt en nog een stuk achterna gerend en geschopt. was er ook superverdrietig om dat er zomaar iemand aan mijn lijf zat. mn vriend zag t niet eens gebeuren en snapte ook niet dat ik er erg boos om was. "gelukkig" was ik niet de enige waar die persoon dit bij deed aangezien een paar minuten later hij door een stel jongens aangevallen werd. (stond ook een meisje om heen die zat te gillen wat voor een viezerik t is) dus ja, t werd wel weer wat gerechtvaardigt. maar nam t gevoel zeker niet weg. je moet er echt niet in blijven hangen. word je alleen maar bang en onzeker van. laat t achter je en/of doe aangifte. sterkte
Oud 01-12-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
WinnarJ schreef op 30-11-2005 @ 23:47 :
*verhaal*
bekijk het ook eens andersom. Als bijvoorbeeld 1 % van de autochtonen en 3 % van de allochtonen een seksueel delict heeft gepleegd, dan is het nog altijd zo dat 97 % van de allochtonen géén seksueel delict heeft gepleegd. Dus dan is het nogal onzinnig om elke allochtoon daarvan te verdenken.
(dit zijn niet de echte cijfers, die weet ik niet, ik gebruik ze als voorbeeld)

Maar ontopic, tuurlijk is het normaal als je dat vervelend vindt . het is jouw lichaam, daar dienen mensen vanaf te blijven (tenzij met jouw toestemming). Als je gewoon gesteund wordt door je vriend en familie/vrienden, leer je er uiteindelijk vast wel mee om gaan, maar dat kan even duren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2005, 14:53
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
hou tog op erover te zeiken dat het een buitenlander was, het was een jongen die haar aanrandde en het is niet raar dat ze zo reageerd PUNT
Oud 01-12-2005, 14:57
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
)(ok ik vind het eerlijk gezegd tog een beetje aanstellerig )
Reageren

Regels voor berichten