Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 21:12
Optima
Optima is offline
Ik heb een kennis, van sport, waar ik af en toe een wedstrijdje mee doe of mee oefenen. Maar nu heb ik een tijd geleden de GROOTSTE fout van mijn leven gemaakt. Ik ben met hem naar de bioscoop geweest ( was in de zomer). Wel heel duidelijk gemaakt dat het gewoon voor de lol was en ik absoluut niks in hem zag als relatie of what-so-ever.

Nu wilde hij alleen steeds vaker gaan afspreken, en behandelde mij als een echte vriend, hij ging me persoonlijke dingen vertellen etc etc. Maar ik wilde dit gewoon een kennis houden met wie ik af en toe ging sporten en leuke dingen doe. Nu voelt hij zich echter gekwetst en is zwaar teleurgesteld in me want we waren toch 'vrienden'.

Heb ik heb misleid, of is hij gewoon te klingerig?

en hoe hou je gewone kennissen, kennissen?
Oud 02-11-2005, 21:15
Smobbo
Smobbo is offline
euh, je vindt hem dus niet aardig genoeg om je vriend te zijn, maar wel goed genoeg om mee naar de bios te gaan?
Ik ga altijd met vrienden naar de bios, voor de gezelligheid. Als ik naar de bios wil gaan puur en alleen voor de film zou ik wel alleen gaan.

Ik vind dat het niet gek is dat hij iig gewoon wat 'meer vriendenachtig' tegen je doet. Hoe ver hij daar in gaat weet ik natuurlijk niet (en dat is best bepalend), maar als hij gewoon gezellig met je over koetjes en kalfjes kletst (meer dan eerst) zou ik dat niet meer dan logisch vinden
Oud 02-11-2005, 21:27
Abercrombie
Abercrombie is offline
Wat is er mis met nieuwe vrienden maken dan? Of is hij niet goed genoeg om jouw vriend te worden?
Oud 02-11-2005, 21:28
Nona
Nona is offline
Hum tja, als iemand je dan opeens begint te claimen zonder zelf te weten dat je helemaal niet zo close met hem om wilt gaan is dat wel even een vervelende situatie. Het is natuurlijk ook niet makkelijk om te zeggen dat je niet zo veel contact wilt. Want hoe zeg je dat zonder bot te zijn?
Misschien kun je proberen er wat anderen bij te betrekken. Dan zijn jullie niet met zijn tweeën en is er eigenlijk geen gelegenheid voor intieme momenten, en je bent niet aan elkaar gebonden omdat je met een groep bent.
Oud 02-11-2005, 21:40
Metal
Metal is offline
vervelende situatie
ik ken het helaas.
Oud 02-11-2005, 21:43
Cookie
Cookie is offline
Jah waarom wil jeeigenijk geen vrienden met hem zijn?
Oud 02-11-2005, 21:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa waarom zou je niet gewoon goed bevriend met hem kunnen zijn? Daar is toch niks mis mee?
Oud 02-11-2005, 21:51
Nona
Nona is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 02-11-2005 @ 22:45 :
Jaa waarom zou je niet gewoon goed bevriend met hem kunnen zijn? Daar is toch niks mis mee?
Het kan gewoon weleens gebeuren dat je iemand niets te vertellen hebt en hem totaal niet interessant vindt. Dat maakt je geen slecht persoon, je kunt nu eenmaal niet met iedereen beste vrienden zijn. En als hij jou wel veel te vertellen heeft creëert dat toch een vervelende situatie.
Oud 02-11-2005, 21:58
Verwijderd
Het ligt eraan hoe je met hem bent omgegaan, om te zeggen of je hem ''misleid" hebt.
Ik bedoel ben je altijd open geweest tegen hem, spontaan en gezellig, dan kan ik me van hem wel weer voorstellen dat hij denkt dat er een leuke vriendschap kan ontstaan tussen jullie.
Waarom maak je eigenlijk zo'n groot onderscheid tussen vrienden en kennissen. Kijk ik snap dat er verschil is, maar ergens is er ook een overlap. Waarom is hij bijvoorbeeld een kennis en geen vriend.

Verder denk ik dat als hij zich hier niet prettig bij voelt, hij maar moet ''beslissen'' wat hij wil; wil hij jou nog als sportmaatje houden of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:19
Verwijderd
Almachtige Optima,

Wat heb jij toch een kutleven met al die klotemannen die allemaal naar jou smachten.

Met medeleven,

perseus
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:42
Hulk
Hulk is offline
hehe dit soort types ken ik wel ja.. mag wel duidelijk zijn dat als je geen behoefte hebt aan hun vriendschap je al helemaal geen 'bioscoopjes moet gaan pakken'
Oud 02-11-2005, 23:17
Optima
Optima is offline
Citaat:
perseus schreef op 02-11-2005 @ 23:19 :
Almachtige Optima,

Wat heb jij toch een kutleven met al die klotemannen die allemaal naar jou smachten.

Met medeleven,

perseus
wahahah, ik proef de ironische ondertoon

maargoed, ik voel me niet te GOED om vrienden met hem te zijn, maar hij is zelf nogal geisoleerd, en is erg claimerig, en daar heb ik ab-so-luut geen zin in. daarnaast praat hij wel veel, maar is erg saai. In een groep zou hij het inderdaad uitstekend doen, voor small talk, maar niet als vriend, dan moet het net ff beter klikken. Ik heb nu knallende ruzie met hem omdat hij zich genegeerd voelt, terwijl ik zoiets heb van ik ben jou niks verschuldigd.
Ik wil dit soort dingen alleen in de toekomst voorkomen.
Oud 03-11-2005, 07:31
WolterB
WolterB is offline
Als je dit in de toekomst wilt voorkomen, moet je niet samen met één iemand die je niet als vriend wilt afspreken, maar met een groep ergens heen gaan. Easy as that
Oud 03-11-2005, 08:05
Cookie
Cookie is offline
[QUOTE]Optima schreef op 03-11-2005 @ 00:17 :
wahahah, ik proef de ironische ondertoon

maargoed, ik voel me niet te GOED om vrienden met hem te zijn, maar hij is zelf nogal geisoleerd, en is erg claimerig, en daar heb ik ab-so-luut geen zin in. daarnaast praat hij wel veel, maar is erg saai. In een groep zou hij het inderdaad uitstekend doen, voor small talk, maar niet als vriend, dan moet het net ff beter klikken. Ik heb nu knallende ruzie met hem omdat hij zich genegeerd voelt, terwijl ik zoiets heb van ik ben jou niks verschuldigd.
Ik wil dit soort dingen alleen in de toekomst voorkomen.
[/QUOTE

Haha goed bezig idd volgende keer iets eerder nadenken over de gevolgen.
Oud 03-11-2005, 11:15
Roos
Roos is offline
Ja met zo iemand moet je ook niet naar de bios gaan, je weet dat er narigheid van komt.
Oud 03-11-2005, 11:26
Hé-Leen
Hé-Leen is offline
zeg gewoon tegen hem dat je hem wel als vriend ziet. maar niet als vriend waar je allerlei persoonlijke dingen mee wilt delen. je ziet hem als sportvriend. en dat je dat gewoon leuk vind aan jullie rellatie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 11:29
juno
juno is offline
Als iemand alleen goed genoeg is als kennis in een bepaalde setting, hou je die persoon in die setting. Met je collega's ga je toch ook de kroeg niet in?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 12:00
Verwijderd
Kennissen hou je kennissen door geen andere activiteiten met ze samen te doen dan datgene waar je ze van kent.
Om het even heel zwart-wit te stellen:
Collega die je alleen op het werk en op personeelsfeestjes ziet = kennis
Collega bij wie je langs komt om een avondje te kletsen = vriend
Studiegenoot die je alleen tijdens colleges ziet = kennis
Studiegenoot die bij je blijft eten = vriend
Sportmaatje dat je alleen ziet tijdens het sporten = kennis
Sportmaatje met wie je ook naar de film gaat = vriend

Zit in de praktijk natuurlijk wel allerlei grijs gebied tussen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-11-2005 @ 12:29 :
Als iemand alleen goed genoeg is als kennis in een bepaalde setting, hou je die persoon in die setting. Met je collega's ga je toch ook de kroeg niet in?

Dat is bij ons personeelsuitje
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 12:25
Garibaldi
Garibaldi is offline
Citaat:
juno schreef op 03-11-2005 @ 12:29 :
Als iemand alleen goed genoeg is als kennis in een bepaalde setting, hou je die persoon in die setting.
Precies. Dat lijkt mij ook het beste. Wees in ieder geval eerlijk. Het is jammer dat het zo gegaan is, maar ik snap heel goed dat hij denkt dat er een vriendschap is. Zoals Sarah al zegt: Kennissen hou je kennissen door geen andere activiteiten met ze samen te doen dan datgene waar je ze van kent.

Hij is misleidt en dat was niet jouw bedoeling. Geef dat gewoon toe en hij zal dat vast wel begrijpen. Nogmaals: wees eerlijk... zowel tegenover hem als tegenover jezelf.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 03-11-2005 @ 13:00 :
Kennissen hou je kennissen door geen andere activiteiten met ze samen te doen dan datgene waar je ze van kent.
Om het even heel zwart-wit te stellen:
Collega die je alleen op het werk en op personeelsfeestjes ziet = kennis
Collega bij wie je langs komt om een avondje te kletsen = vriend
Studiegenoot die je alleen tijdens colleges ziet = kennis
Studiegenoot die bij je blijft eten = vriend
Sportmaatje dat je alleen ziet tijdens het sporten = kennis
Sportmaatje met wie je ook naar de film gaat = vriend

Zit in de praktijk natuurlijk wel allerlei grijs gebied tussen.
Dan heb ik gigantisch veel vrienden en grijze kennissen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:11
Verwijderd
Gewoon heel duidelijk zijn en je niet inlaten met claimerige types. Soms kom je voor nare verrassingen te staan maar dat overkomt ons allemaal wel eens...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:11
Spiteful
Spiteful is offline
Je wil het in de toekomst voorkomen, terwijl het eig vooral aan hem ligt. In het vervolg proberen niet meer met zo'n types naar de bioscoop te gaan dan.
Ik ken het wel, ik heb ook zo'n 'vriend' waar ik niet goed vanaf raak. Via andere vrienden leren kennen, met andere vrienden bij hem gewerkt, samen naar Werchter gegaan en zo. Leek mij in het begin wel een geschikte kerel, maar het werd voor ons hoe langer hoe duidelijker dat hij plezant was zolang we hem maar niet te dikwijls zagen . Voor hem dus niet. Ondertussen heeft hij het ook wel door, nu doet hij een beetje zielig
Kvind het best wel erg voor hem, maar ja...
Oud 11-11-2005, 15:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Tja, ik heb gewoon een vloeiende overgang tussen vriend - kennis - iemand die ik ken....

Bij mij is altijd bijv. ook iedereen welkom op mijn feestjes. En neem maar mensen mee. Dat 'alleen mijn echte vrienden' is zo benauwd.

Het leven is een feest! En iedereen mag meedoen! Echt....
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 21:50
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik snap jouw niet. je gaat met hem naar de bios, maar je wilt niet bevriend met hem zijnn En dan wil je wel weer lol met hem hebben Maar lol heb je ook met je vrienden. Vind je hem niet goed genoeg om hemnm als vriend te heben ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2005, 10:35
elledc
elledc is offline
Waarschijnlijk voelt ie iets voor je, ach ja, dan kan je hem beter negeren als jij niets voelt. Want zelfs woorden kunnen soms niet helpen, ik ken het.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 11:27
Iduna
Iduna is offline

'Ja hoor eens, ik vind samen sporten wel leuk hoor, maar meer hoeft van mij ook niet. Dat we een keer naar de bios zijn geweest, betekent voor mij absoluut niks.' maw, duidelijk en consequent zijn. Maar ja, misschien kon je van te voren niet weten dat hij meteen zijn hart zou uitstorten en aan je bleef hangen..

In het vervolg goed gescheiden houden, consequent en duidelijk zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten