Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2005, 18:50
flanke
flanke is offline
Ik heb last van vet haar. (ik heb fijn sluikhaar) Ik moet het bijna iedere dag wassen. Ik gebruik gewone shampoo uit de winkel (niet van een kapperszaak ofzo) Weet iemand tips zodat je haar minder rap vettig wordt?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 18:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Probeer het eens een tijdje juist niet iedere dag te wassen, soms scheelt dat Of wat minder shampoo te gebruiken. Heb je wel shampoo voor vet haar? Niet dat ik weet of dat eigenlijk wel iets uitmaakt...
Oud 21-11-2005, 18:52
Mara
Mara is offline
Niet iedere dag wassen.

Ja, klinkt raar, maar hoe vaker jij je haar wast hoe sneller het vet wordt. Probeer 's (als je een tijdje de deur niet uithoeft, vakantie oid ) telkens meer tijd tussen het wassen te laten zitten. Eerst om de dag, dan twee dagen ertussen bijv. Twee keer per week wassen is in principe genoeg
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 19:16
flanke
flanke is offline
Ik heb er wel eens meer tijd tussen gelaten (een dag of 3) gedurende 3 weken, maar dat hielp niet veel.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 19:30
Roos
Roos is offline
Misschien helpt zo'n 48-uur-fris shampoo.
Oud 22-11-2005, 09:30
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik heb dat ook. mij helpt t shampoo zo nu en dan te wisselen. soms gebruik ik fructis, dan weer pantene, dan weer palmolive... etc. gewoon afwisselen. dan nog kan ik maar max 1 dag er tussen laten. maar normaal gesproken was ik t iedere dag.
Oud 22-11-2005, 10:52
kellytje
kellytje is offline
Waar wordt je haar vet? Als het vooral rond je hoofdhuid is, dan kan het wel met wassen te maken hebben (teveel je hoofdhuid aanraken en daardoor talgkliertjes stimuleren ofzo dacht ik)
Oud 22-11-2005, 10:58
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gebruik je ook stylingsproducten? Want toen ik dat deed, had ik ook veel sneller vet haar. Vooral producten als gel en wax, daar gaat je haar ook zo van plakken. Toen ik overstapte op klei werd het al veel minder en nu gebruik ik dat spul bijna niet meer. Nu was ik m'n haar zo'n 2x per week, soms 3.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:46
Verwijderd
Ik zou als ik jou was wel shampoo voor vet haar gebruiken; baat het niet dan schaat het niet toch.
Daarnaast zou ik als ik jou was geen cremespoeling of conditioner gebruiken. Wil je dit per see wel gebruiken, dan zou ik het alleen in de onderkant van je haar (je haar puntjes) smeren.
Zoals gezegd, stylingsproducten, wax en gel daar word je haar ook snel vet van (maar ja weet dus niet of je dat gebruikt).
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik krijg ook redelijk snel vet haar als ik ga smeren met wax, gel, haarspray en dat soort dingen. Ook conditioner bevordert bij mij toch het sneller vet worden. Maar probeer het langzaam af te bouwen. Kom ook zo weinig moeilijk aan je haar, want je handen zijn vaak wat vettig en vies.

Ik gebruik, zoals MevrouwM zei, alleen conditioner bij m'n puntjes en dat werkt genoeg, zeker bij fijn haar denk ik. Was ook eens met shampoo voor vet haar. Ik doe dat als ik merk dat m'n haar weer sneller vet wordt. Heb je alles weer wat onder controle zou je terug kunnen gaan naar gewone shampoo. Vaak krijg je je haar na het wassen met shampoo voor vet haar niet echt meer goed in model.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:34
flanke
flanke is offline
Dankje voor jullie reacties.
Neen, ik gebruik geen stylingproducten. (Dat heeft toch geen effect op het soort haar dat ik heb. )
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet of je de pil slikt en het is misschien wel drastisch om die hiervoor te gaan slikken maar daar wordt mijn haar ook veel minder snel vet van. Je haar verven kan ook zorgen dat het minder vet is.
Oud 22-11-2005, 21:35
Amma
Amma is offline
Je haar wordt niet vet van vaak wassen, maar doordat je je hoofdhuid dan 'masseert' gaat die meer talg produceren (is al eerder gezegd) , en daar wordt het vet van. Je kan het dus best elke dag wassen, maar probeer dan je hoofdhuid niet al te veel te masseren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 21:59
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij is dat al lang achterhaald, dat je haar vet wordt van te vaak wassen. Had ik ergens gelezen tenminste, weet alleen niet meer waar, maar was wel een betrouwbare site. Het helpt ook lang niet altijd trouwens, ik heb een periode van een maand of 3 gehad dat ik mijn haar maar 1 keer per week of nog minder vaak kon wassen, en toch was het elke keer na een dag alweer vet.

Ik was het nu elke dag met shampoo tegen vet haar van nivea, die shampoo vind ik fijn, en omdat ik geen zin heb om met een vettig bosje haar te lopen, was ik het toch maar elke dag. Geen oplossing dus, ik wacht ook nog steeds op een wondermiddel
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:38
Verwijderd
ik heb ook snel vet haar maar dat komt omdat ik er echt heeel veel aan zit, (dan weer vast, dan weer los) en ik was het daarom ok iedere dag eigenlijk.
ik gebruik shampoo 'voor iedere dag' haha, dus dan kan het niet veel kwaad ik voel me sowieso veel frisser als ik het iedere dag was
af en toe was ik het een dag niet en dan doe ik ze de hele dag vast maar dan snak ik naar een wasbeurt, haha
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten