Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Bekijk resultaten poll: Ben jij voor of tegen GM in de landbouw?
Ja, ik ben voor. Dit heeft zeker toekomst. 6 54.55%
Neen, ik ben tegen. GM in de landbouw is niet verantwoord. 5 45.45%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 12:54
hansjest
hansjest is offline
Hallo mensen, ik vroeg me af wat jullie vinden van genetische modificatie in de Landbouw?

ik ben namelijk bezig aan mij eindwerkstuk over genetische manipulatie (tegenwoordig zegt men liever "modificatie")
graag zoveel mogelijk reacties ik heb vooral argumenten nodig waarom jij voor of juist tegen bent.
alvast bedankt allemaal !!

Laatst gewijzigd op 22-11-2005 om 16:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2005, 12:59
Verwijderd
Waarom niet? Als het in ons voordeel werkt en niet zozeer in het nadeel van het 'wezen'.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:05
Rodion
Rodion is offline
Ik weet er niet erg veel vanaf, maar ik heb vóór gestemd. Me dunkt dat kwaadwillenden het toch wel zullen gebruiken, dus moeten wij dat ook maar doen. En 'wij' (de mensen die het goed bedoelen) zullen wel uitkijken dat we alleen verantwoorde stappen nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 08:17
Verwijderd
Voordat genetische manipulatie massaal in de landbouw gaat worden toegepast moeten we eerst kijken wat de effecten op lange termijn ervan zijn, vind ik. Tot die tijd ben ik eerder tegen dan voor. Wanneer gebleken is dat het geen kwaad kan, ben ik voor, want het kan nuttig zijn.

Ik heb het hierbij trouwens over gewassen, niet over vee. Als het om vee gaat ben ik sterker tegen dan als het om gewassen gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 23:19
Verwijderd
Is er geen derde optie?

Ik weet namelijk niet wat ik ervan moet denken.
Ben niet per definitie tegen, maar zoals Sarah al zei wil ik eerst weten wat mogelijke gevolgen zijn.
Bijv. als gemodificeerde gewassen zich gaan kruisen met andere gewassen. Krijg je dan misschien per ongeluk onkruiden die onuitroeibaar zijn met chemische middelen en alleen nog maar met heel veel handwerk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten