Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 17:35
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Maar zó idyllisch was 't niet beschreven
bleek later, tot slot, ten ende
Zij had haar naam toch eer aangedaan
en hem laten verdrinken in ellende.

Babs was de mooie, onschuldige vrouw
- haar voeten raakten de stoeptegels niet -
Verheerlijkt in wijn en eau de toilette
dansten zij samen op hun favoriet.

De Sybille bleek zij later, in 't laatste couplet
verrast door haar aandacht en liefde en ogen
Zonk hij diep en dan dieper en diepst,
en staakte zijn poging haar te ontpogen.

Ik vind persoonlijk de rijm in de 2e strofe niet echt geslaagd (de zin 'haar voeten raakten de stoeptegels niet') en de 3e regel van de laatste strofe, Zonk hij diep en dan dieper en diepst is voor mij een 'hm'. Iemand misschien tips of ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 08:53
Verwijderd
Eens een tip. Overspoel ons wat minder met gedichten. Je stoort je eraan dat je soms geen commentaar krijgt, maar op een gegeven moment is er geen zin meer. Ik begrijp dat je posten wil, maar doe het wat rustiger aan, zo heeft een gedicht van je niets speciaals meer, het is enkel het zoveelste van Limaon.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:15
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Riven schreef op 24-03-2005 @ 09:53 :
Eens een tip. Overspoel ons wat minder met gedichten. Je stoort je eraan dat je soms geen commentaar krijgt, maar op een gegeven moment is er geen zin meer. Ik begrijp dat je posten wil, maar doe het wat rustiger aan, zo heeft een gedicht van je niets speciaals meer, het is enkel het zoveelste van Limaon.
Heeft een gedicht van mij dan anders wel iets bijzonders?

Nee.

En over dat overspoelen: ik heb twee schriften vol met gedichten van vroeger, die ik graag post. Misschien moet ik je tip wel ter harte nemen, en de komende twee maanden niets posten. Ik dacht daar zelf ook al aan, maar niet vanwege het overspoelen: ik ga namelijk 'op vakantie'.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:40
Reem
Reem is offline
Citaat:
Limaon schreef op 24-03-2005 @ 17:15 :
Heeft een gedicht van mij dan anders wel iets bijzonders?

Nee.

En over dat overspoelen: ik heb twee schriften vol met gedichten van vroeger, die ik graag post. Misschien moet ik je tip wel ter harte nemen, en de komende twee maanden niets posten. Ik dacht daar zelf ook al aan, maar niet vanwege het overspoelen: ik ga namelijk 'op vakantie'.
Nou, nou. Niet meteen zo chagrijnig.
Op zich heeft Riven wel een punt: je post erg vaak. Natuurlijk hebben jouw gedichten iets bijzonders, maar omdat het er zóveel zijn, is het moeilijk om er zinvol commentaar op te blijven geven. Dan is het een beetje zo van 'goh, alwéér een gedicht van Limaon.'
Ik bedoel het heus wel goed hoor, en ik neem aan Riven ook. Ik begrijp ook echt wel dat je commentaar wilt op je gedichten, maar als het er zo veel zijn, wordt het moeilijk. Nog een vraagje: zijn de gedichten die je post dan allemaal uit dat schrift van vroeger? En hoe lang geleden is 'vroeger' eigenlijk?
En waar ga je heen 'op vakantie'?
Oud 24-03-2005, 17:02
Sjoerd
Sjoerd is offline
Babs de Sybille, dat heb je uit een boek. ik geloof: De bende van de korenwolf?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 19:21
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Re3m schreef op 24-03-2005 @ 17:40 :
Nou, nou. Niet meteen zo chagrijnig.
Op zich heeft Riven wel een punt: je post erg vaak. Natuurlijk hebben jouw gedichten iets bijzonders, maar omdat het er zóveel zijn, is het moeilijk om er zinvol commentaar op te blijven geven. Dan is het een beetje zo van 'goh, alwéér een gedicht van Limaon.'
Ik bedoel het heus wel goed hoor, en ik neem aan Riven ook. Ik begrijp ook echt wel dat je commentaar wilt op je gedichten, maar als het er zo veel zijn, wordt het moeilijk. Nog een vraagje: zijn de gedichten die je post dan allemaal uit dat schrift van vroeger? En hoe lang geleden is 'vroeger' eigenlijk?
En waar ga je heen 'op vakantie'?
'Vroeger' is ongeveer 1 of 2 jaar geleden. Dat weet ik niet zeker, want er staan geen data/ums bij. En ik ga naar Zuid-Afrika.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 12:41
Verwijderd
naamzoek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten