Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 15:25
pussinboots
pussinboots is offline
Ik ben net verhuist naar een studentenflat waar 14 mensen wonen, en ik moet heel erg wennen dat er constant zoveel mensen in huis zijn. waar ik eerst woonde had ik 4 huisgenoten en nu ineens 14, dat superveel, en ze doen vrij veel samen enzo en kennen elkaar goed. Ik ben best onwennig met allemaal nieuwe mensen en heb hier op dit moment vrij veel moeite mee. Ik voel me nu niet echt heel erg op mn gemak thuis. Herkent iemand dit?? en heeft er iemand nog tips??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2005, 16:39
Verwijderd
Het is altijd wennen als je verhuist, en verder moet je ook altijd wennen als je verhuist van een huis met weinig mensen naar een huis met veel. Echt tips heb ik eigenlijk niet voor je, behalve het tijd geven... Wat je zou kunnen doen is zorgen dat je eigen kamer echt je eigen plekje is: dus warm, gezellig, opgeruimd (of juist niet). En misschien wat leuke nieuwe spulletjes voor je kamer kopen?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 16:42
Baka-san
Baka-san is offline
Het lijkt me het beste om 1 van die 14 personen (die jou het meest aanspreekt), proberen een soort van band op te bouwen (langzaam aan), dan gelijk jezelf in de groep te gooien.
Dan als die band in een zekere mate gecreerd is, dan komt denk ik alles geleidelijk wel op je af. Maar zeker omdat je niet op je gemak voelt bij zo'n grote groep mensen, moet je uitkijken dat je niet kwetsbaarder wordt, dan leidt ertoe dat je nog meer ongemakkelijker voelt. Heb je een 'maatje' in de groep dan wordt je positie al een stuk sterker en voel je minder onzeker.
sorry voor slecht nederlands

Laatst gewijzigd op 15-11-2005 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 16:47
Spiteful
Spiteful is offline
Mijn eerste jaar zat ik op kot met 24 andere mensen, allemaal vrienden. Kheb er niemand goed van leren kennen, khad andere vrienden vlakbij en zo. Niet aan te raden, dat maakt je echt een buitenstaander.
Met de tijd zal je ze wel leren kennen als je een klein beetje moeite doet, 't is trouwens doodnormaal als je bij je kotgenoten eens langsgaat om kennis te maken.
Oud 15-11-2005, 17:54
Stefanie
Stefanie is offline
Ik leef ook met vier anderen samen, maar we doen niet alles samen. Heel soms kletsen we wat of we koken samen, maar meer ook niet. Met zn vieren zijn ze soms heel close, ik sta daar helemaal buiten. Soms voelt het rot, maar eigenlijk vind ik het wel best zo. Ze zijn een stuk ouder dan ik en hebben helemaal niet dezelfde interesses.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:12
Nona
Nona is offline
Bied een huisgenoot eens aan samen een fles wijn open te trekken of samen te koken. Je hoeft niet iedereen goed te leren kennen en met iedereen bevriend zijn is ook moeilijk, maar één of twee vrienden in huis is een mooi doel.
Reageren

Regels voor berichten