Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2006, 11:57
Mimpjuh
Mimpjuh is offline
IK vroeg mij af of iemand ooit wel eens een OV Kaartnummer controle heeft gehad. een vriendin van me had het hierover.
en ik zei haar dat ik alleen conducteurs of mensen van de ns met zon rode jas aan (voor een onderzoek ofzo) mijn ov kaart
ik me niet kan herinneren dat er ooit op een nummer is gecontroleerd!

weet iemand hier iets over?

groetjes mirjam
Oud 20-01-2006, 12:01
Verwijderd
Lijkt me heel sterk. Daar gaat de NS of een onderzoeksbureau zich echt niet mee bezig houden. Wel komen er wel eens medewerkers van een onderzoeksbureau langs om te kijken met welke kaartsoort reizigers reizen, maar dat zijn geen controleurs. En je hebt ook ritten waar tegenwoordig echt streng wordt gecontroleerd op echtheid van de OV (dan buigen, bevoelen en bekijken ze hem echt aan alle kanten).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 12:03
Mimpjuh
Mimpjuh is offline
ow okeej! dat wist ik ook niet.
maar inderdaad t leek me ookal sterk dat ze op een computer je kaartnummer in gaan voeren op te kijken of je wel aangemeld staat bij ib groep.

bedankt! groetjes mirjam
Oud 20-01-2006, 12:23
Verwijderd
Ik heb een keer gehad dat alle OV's gescand werden om te kijken of ze nog geldig waren; sommige mensen geven bv. hun OV als gestolen op maar hebben hem dan zelf nog wel gewoon (bv. wanneer ze gestopt zijn met studeren, zo kunnen ze dat ding nog tot het einde van het jaar houden), ik heb gezien dat 1 kaart werd ingenomen (hoekje werd eraf geknipt, en klaar). Maar goed, op 3 jaar tijd, met veel reizen, heb ik dat maar 1 keer meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 12:35
Wawl
Wawl is offline
Ik heb een keer meegemaakt dat ze mijn OV echt goed wilden bekijken.
Oud 20-01-2006, 13:56
Verwijderd
Hij is ooit een keer door een conducteur vastgehouden om te kijken of hij echt was, dat is ongeveer de meest intensieve controle die ik heb meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 14:00
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 20-01-2006 @ 14:56 :
Hij is ooit een keer door een conducteur vastgehouden om te kijken of hij echt was, dat is ongeveer de meest intensieve controle die ik heb meegemaakt.
Offtopic: Dat kun je op een andere manier interpreteren ^^
Oud 22-01-2006, 14:31
Miracle
Miracle is offline
Nog nooit van gehoord.

Mijn OV zit in m'n portemonnee achter een best wel wazig ruitje en een brede rand. Ik had verwacht dat ze daar wat van zouden zeggen, maar tot nu toe heb ik er nog nooit wat van gehoord.

Oh ja, dit hoort op verkeer en vervoer.
Oud 23-01-2006, 21:36
Boogie
Boogie is offline
Bij mij is hij nog nooit gescand of iets dergelijks.
Oud 23-01-2006, 22:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-01-2006 @ 13:23 :
Ik heb een keer gehad dat alle OV's gescand werden om te kijken of ze nog geldig waren; sommige mensen geven bv. hun OV als gestolen op maar hebben hem dan zelf nog wel gewoon (bv. wanneer ze gestopt zijn met studeren, zo kunnen ze dat ding nog tot het einde van het jaar houden), ik heb gezien dat 1 kaart werd ingenomen (hoekje werd eraf geknipt, en klaar). Maar goed, op 3 jaar tijd, met veel reizen, heb ik dat maar 1 keer meegemaakt.
Ook wel eens meegemaakt, gebeurt inderdaad uitzonderlijk weinig.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 23:55
Nona
Nona is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-01-2006 @ 15:31 :
Mijn OV zit in m'n portemonnee achter een best wel wazig ruitje en een brede rand. Ik had verwacht dat ze daar wat van zouden zeggen, maar tot nu toe heb ik er nog nooit wat van gehoord.
Alleen als er net nieuwe kaarten opgehaald kunnen worden, meestal.
Reageren

Regels voor berichten