Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 16:05
Verwijderd
Goed, het klinkt allemaal misschien een beetje vreemd, maar ik moet het gewoon even kwijt.

Zo'n 2 jaar terug leerde ik mijn ex kennen, we zijn ongeveer een jaar samen geweest en hij heeft het toen uitgemaakt. Ik was toen nog steeds hartstikke gek op hem en heb hem ruim een half jaar in mijn hoofd gehad. Hij had ondertussen een nieuwe vriendin en was daar hartstikke happy mee, met mij ging het eigenlijk een hele tijd heel slecht.
Sinds ongeveer een half jaar gaat het weer écht goed met me, kon weer een beetje verder met m'n leven, werd weer verliefd etc. Ondertussen is die verliefdheid over, maar goed, alles ging nog steeds erg goed. Vrijdagavond kreeg ik een telefoontje van een vriendin dat mijn ex in het dorpje was waar mijn ouders wonen. Ik was er zelf niet, dus vroeg me af wat ik met die info moest. Maar hij bleek het dus uit te hebben met zijn vriendin. Raar genoeg was ik hier echt heel blij mee (misschien niet raar, maar wel voor mijn gevoel) Stiekem zat ik mijn hoofd al voor te stellen hoe onze eerstfvolgende ontmoeting zou zijn nu we beide weer vrijgezel waren enzo. Heel stom eigenlijk. Maar nu hoorde ik vandaag dat hij vrijdag met een ander meisje heeft gezoend waar ik 2 jaar geleden nog heel goed bevriend mee was. En ik werd ontzettend boos/teleurgesteld. Eigenlijk heel raar, ik spreek haar nooit meer, en dan nog ik kan het haar heus niet verbieden. Maar goed, ik zit nu wel weer non stop met mn ex in mn hoofd, het hele weekend al, en sinds vandaag voel ik me er dus weer rot over.

Eigenlijk is het een heel raar verhaal, en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet,maar wil niet tegen mijn eigen vriendinnen aan gaan zeiken omdat die al zoveel gezuer van mij over hem hebben gehoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 16:16
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Dat je boos bent over het feit dat hij met een kennis van jou heeft gezoend is wel heel erg overdreven... Dat is iets tussen hem en haar en daar heb jij niks mee te maken... het is over meis!

Wil je hem terug?

Het lijkt me verstandig om een enkel contact met je ex te zoeken, je ook niet via via laten informeren over hem... Zoveel moglijk afstand houden en lekker door gaan met je leventje. Dan kun je ook niet teleurgesteld worden...
Oud 27-02-2006, 16:19
Cesar
Cesar is offline
Je voelt heel duidelijk nog veel voor hem. Ik wil geen droom in de grond boren, maar denk is realistisch na. Waarom zou hij je weer terug willen en waarom is het in de eerste plaats uitgegaan? Hoe moeielijk het ook is, ga niet zitten fantaseren over hoe het zou zijn als jullie weer bij elkaar zouden komen. Want hoe meer je dat gaat doen hoe harder het aankomt als het verhaal geen goed einde heeft. Nogmaals waarom is het uitgegaan? Hadden jullie, toen het uit was, nog contact of liet hij je hard vallen voor een ander meisje? In dat geval zou ik het ook fout vinden en snap ik niet waarom je in de eerste plaats hem terug zou willen. Moeielijk wat over te zeggen als de informatie wat onduidelijk is.

Citaat:
ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet,maar wil niet tegen mijn eigen vriendinnen aan gaan zeiken omdat die al zoveel gezuer van mij over hem hebben gehoord
Hieruit kan ik dus afleiden dat je nog wel vaak aan hem denkt. Hoe kut het ook klinkt..Ik denk (met deze informatie) dat je moet accepteren dat het voorbij is, even flink wakker worden en verdergaan. Ik zeg niet dat je hem moet vergeten, maar ga je met andere dingen bezighouden.

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:26
Verwijderd
Goed, even wat achtergrond informatie dan maar (dank je wel voor jullie reacties en jullie hebben natuurlijk gelijk,maar moest mijn gevoel even kwijt)

Het ging uit omdat we allebei gingen studeren, in een andere stad woonden, we zagen elkaar steeds minder en onze wegen liepen gewoon uit elkaar zeg maar. Hij wilde graag de vrijheid terug, mja zoiets ongeveer We hebben nadat het uit was nog wel een aantal keren gezoend en bij elkaar geslapen tot hij een nieuwe vriendin kreeg. Tussendoro ehbben we elkaar niet veel gesproken, alleen als we allebei toevallig in het weekend bij onze ouders waren. Dan was het altijd superleuk en gezellig, konden we uren praten, en soms hing er zelfs een soort van spanning.

Maar goed Dit praat mijn gevoel erover verder niet goed. Ik moet hem gewoon uit mijn hoofd zetten, en dacht ook echt dat dat gelukt was, maar goed, nu blijkt dat dus toch niet zo te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:33
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik blijf bij wat ik eerder gezegd heb...

You can do it girl!
Oud 27-02-2006, 16:45
Multilot
Multilot is offline
Zet het eerst voor jezelf eens op een rijtje wat je echt wilt. Is hij echt de jongen waar je op zit te wachten of toch niet. Als je nog zoveel voor hem voelt, ga er dan achteraan en zorg dat het weer wat wordt! Dat hij met een meisje zoent die jij toevallig kent heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Ik ben er nog steeds van overtuigd (ook al is niet iedereen het daarmee eens) , dat wanneer je iets echt graag wilt, dat het dan ook lukt. Lukt het niet, dan wil je het niet graag genoeg.

Succes ermee!
Oud 27-02-2006, 16:49
Cesar
Cesar is offline
Citaat:
sann schreef op 27-02-2006 @ 17:26 :
Goed, even wat achtergrond informatie dan maar (dank je wel voor jullie reacties en jullie hebben natuurlijk gelijk,maar moest mijn gevoel even kwijt)

Het ging uit omdat we allebei gingen studeren, in een andere stad woonden, we zagen elkaar steeds minder en onze wegen liepen gewoon uit elkaar zeg maar. Hij wilde graag de vrijheid terug, mja zoiets ongeveer We hebben nadat het uit was nog wel een aantal keren gezoend en bij elkaar geslapen tot hij een nieuwe vriendin kreeg. Tussendoro ehbben we elkaar niet veel gesproken, alleen als we allebei toevallig in het weekend bij onze ouders waren. Dan was het altijd superleuk en gezellig, konden we uren praten, en soms hing er zelfs een soort van spanning.

Maar goed Dit praat mijn gevoel erover verder niet goed. Ik moet hem gewoon uit mijn hoofd zetten, en dacht ook echt dat dat gelukt was, maar goed, nu blijkt dat dus toch niet zo te zijn.
Ok dus in mijn ogen heeft hij niks fout gedaan. Hij heeft je niet verlaten VOOR dat andere meisje. Nogmaals het beste is om je op andere dingen te concentreren.

Als het uberhaupt ooit nog goed moet komen, lijkt me dat het van zijn kant moet komen. Als jij erachter aan gaat werkt het averechts. Ik hoop dat je sterk genoeg in je schoenen staat om hem te vergeten anders ga je een zware tijd tegemoet. Het is geen sprookjeswereld en soms je realistisch zijn. (Betekent natuurlijk niet dat ik gelijk heb. Voorhetzelfde geld komt het weer goed. Dit is alleen mijn mening.) Succes.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:10
Al Murphy
Al Murphy is offline
Zoveel mensen, zoveel meningen. Die van mij is dan ook niet helemaal dezelfde als die van anderen, die al gereageerd hebben.

Ik heb het al vaak gezien dat mensen zoals jij (misschien), en mezelf, na een relatie hun ex als een ander iemand gaan zien. De miserie, spanning en onzekerheid is voor een gedeelte voorbij, en met heel wat negatieve aspecten van zijn persoonlijkheid (en dus ook de reden dat het uitgegaan is) kom je niet meer in contact. Heeft bij mij vaak als gevolg gehad dat ik mijn ex begon te zien als een "droomprojectie" van haarzelf, en dat ik ook weer hoe langer hoe meer naar dat droombeeld van haar begon te verlangen.

Op zo'n moment vond ik het altijd heel belangrijker dat het contact net niet verbroken werd. Dan wil ik haar net wel blijven zien. Langs een kant omdat ik haar toch nog graag zie, toch zeker om alle zaken die er weinig mee te maken hadden dat het uit raakte. Langs de andere kant om een beetje met mijn voeten terug op aarde te komen.
-> Een relatie heb je al uitgeprobeerd: werkt niet (en zal waarschijnlijk nooit werken).
-> Geen of vreselijk weinig contact heb je al uitgeprobeerd: werkt niet, + het is onzin om jezelf je contact met iemand te ontzeggen, terwijl het om iemand gaat met wie je wél contact wil.

Spreek nog maar eens met hem af. En misschien nog eens, en nog eens. Om voor jezelf wat meer duidelijkheid te krijgen of er geen andere manier is om met hem om te gaan. Wordt opnieuw vrienden, want goede vrienden zijn altijd welkom. Of doe het op een andere manier. Af en toe eens een belletje geven om wat tegen elkaar aan te zeuren, af en toe eens een filmpje, eventueel zonder dat jullie echt gaan deelnemen aan elkaars leven. Ook dat kan nog steeds een goed gevoel geven.

Wat jullie samen gehad hebben is voorbij. Daar verander je niks meer aan, en ondertussen zijn jullie zelf ook wel genoeg veranderd. En blijkbaar hebben jullie ook allebei nood om aan die twee jaar sindsdien een punt te zetten. Doe dat dan maar. Zie het dan als een nieuwe start, zonder elkaar nog dingen van vroeger te verwijten of kwalijk te nemen. Vergeten en vergeven, of zoiets.

Succes
Oud 27-02-2006, 17:15
tergemble
tergemble is offline
Citaat:
sann schreef op 27-02-2006 @ 17:05 :

Eigenlijk is het een heel raar verhaal, en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet,maar wil niet tegen mijn eigen vriendinnen aan gaan zeiken omdat die al zoveel gezuer van mij over hem hebben gehoord
ga buiten een luchtje scheppen ....and get a life
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten