Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2004, 13:01
HipHopSter
HipHopSter is offline
Ik ben zo blij!!!! ik mag voor 4 maanden werken in miami beach in een hotel met echt coole voorzieningen! (Onder andere een zwembad en sporthal!) ik ga daar voor 40 uur per week werken aan de balie! Het zit nog vlak bij het strand ook!!! oh my god!
Is er hier iemand die ook zoiets heeft gedaan? Een paar maanden naar het buitenland? en wat zijn jou ervaringen?
Oud 07-04-2004, 13:02
Thomas
Thomas is offline
Dat is wel ontzettend tof. De ervaringen die je daar opdoet zal je je hele leven bij je dragen.
Oud 07-04-2004, 13:02
AJMouse
AJMouse is offline
met welke organisatie ga je, hoe kom je erbij? kun je mij websites pm'en?
Oud 07-04-2004, 13:05
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 07-04-2004 @ 14:02 :
met welke organisatie ga je, hoe kom je erbij? kun je mij websites pm'en?
www.xgrant.com

daar staat alles wat je weten moet! ik wilde dit al heel lang ik wil via deze manier mezelf verbeteren zorgen dat ik wat meer zelfvertrouwen krijg en er innerlijk van groei. En ik hoop dat ik door deze ervaring minder onzeker ben en sneller een baan zal krijgen als ik weer terug ben in nederland ben nu namelijk al een half jaar werkloos en dat ben ik behoorlijk zat aan t worden...
Oud 07-04-2004, 14:41
Verwijderd
veel plezier! het is idd goed voor je CV om in het buitenland gewerkt te hebben, waarschijnlijk vind je zo wel sneller werk in NL
Oud 07-04-2004, 15:47
Boogie
Boogie is offline
---> Reizen & Vakantie/Verre Bestemmingen
Oud 07-04-2004, 16:18
Miracle
Miracle is offline
Offtopic reacties verwijderd.
Oud 08-04-2004, 14:54
keesmobach
keesmobach is offline
ik naar belgië
Oud 11-05-2004, 15:49
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
Citaat:
keesmobach schreef op 08-04-2004 @ 15:54 :
ik naar belgië
en ik blijf daar ook
Oud 28-06-2004, 23:31
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
Kom wel even langs dan, ga namelijk ook nog naar FLorida, eerste week in Miami als het goed is
Oud 28-06-2004, 23:37
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmmm, ik heb wel eens 6 weken doorgebracht in Santa Barbara, Calefornia. Was een talencursus bij een hostfamily, heeeeel gaaf. Je engels schiet omhoog (voor zover dat mogelijk was ). Maar 4 maanden lijkt mij wel heeeeeel erg vet.

Oh, 1 probleempje. Je visum. HEEL VEEL SUCCES DAARMEE!!!!
Oud 29-06-2004, 21:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ben ook al 10 dagen naar Florida geweest, leuk man!
Oud 04-07-2004, 13:45
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Ernst schreef op 29-06-2004 @ 00:37 :

Oh, 1 probleempje. Je visum. HEEL VEEL SUCCES DAARMEE!!!!

ja die zit daaro bij dat geld wat je aan die ene organisatie betaald in...

http://www.xgrant.com/content/NL/165/

daarstaat dat wel bij dat je oowk een visum krijgt
Oud 04-07-2004, 13:50
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja maar ik lees dat allemaal nu door op die ene site

maar hoeveel geld moet je wel niet betalen omdaar te mogen werken..

Uitgaven
Bemiddeling door XGrant € 325
Afstempelen visum op consulaat $ 100
Vliegticket variërend van € 450 tot € 700
Deelname aan het programma variërend van $ 450 tot $ 700
Compleet verzekeringspakket per maand $ 36
.

dan moet je daar oowk nog leven !

sja...
Oud 09-07-2004, 19:52
Breg
Breg is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 04-07-2004 @ 14:50 :

dan moet je daar oowk nog leven !

sja...
daar leven kan toch van het geld wat je verdient met werken neem ik aan
Oud 11-07-2004, 13:09
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Breg schreef op 09-07-2004 @ 20:52 :
daar leven kan toch van het geld wat je verdient met werken neem ik aan
Good luck, nieuwe omgeving, nieuwe kennismaking ==> meer geld opgebruiken .
Oud 12-07-2004, 13:55
Fantôme
Fantôme is offline
dat is echt zo onwijs gaaf!!!!! *btje jaloers is *
ik ben op vakantie geweest in florida, al ruim 2,5 jaar terug, maar het is echt de meest gave vakantie geweest die ik heb gehad (echt super!) En het lijkt mij dan ook onwijs tof om in Amerika te werken of stage te lopen (maja, laten we eerst in september eens met een opleiding beginnen ) heel veel plezier en succes!
Oud 12-07-2004, 21:07
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 04-07-2004 @ 14:45 :
ja die zit daaro bij dat geld wat je aan die ene organisatie betaald in...

http://www.xgrant.com/content/NL/165/

daarstaat dat wel bij dat je oowk een visum krijgt
WHAHAHAHAHAHAHAH

Sorry, moest even. Dat stond er bij mij ook... Denk je dat je een visum thuis gestuurd krijgt? Forget it! Je krijgt eerst een 2 vragenformulieren. De vragen die je daar tegen komt... Echt heel vaag. ''Have you ever participated in actions taken, done or started by the Nazi Government in Germany''
Nee, nu overdrijf ik niet, dat was 1 van de vragen, weet alleen niet precies meer hoe hij geformuleerd was (vandaar ook dat er geen fuck van klopt).
Dan mag je gaan bellen met het consulaat. Tarief is ongeveer 0,60E/minuut. Reken op 20 minuten bellen... Minimaal. Er is geen Nederlandse versie (een jaar geleden) alleen Engels. Na een tijdje lullen met een bandje krijg je een reserveringsnummer. Met dat nummer mag je naar het consulaat zelf in Amsterdam. Wat we daar tegenkwamen was ook . Het eerste wat je ziet is een hekwerk van 2-3 meter hoog, met daar achter een pantserwagen van de KM. Bij de poort waar je binnenkomt, lopen 2 bewakers met kogelwerende vesten, automatische geweren, pistolen en knuppels. Ik overdrijf nu niet, echt niet, ik schrok er gewoon van.
Bij de poort moet je je nummer opgeven. Bij mij konden ze het nummer niet op de lijst vinden, wat betekende dat ik 4 uur kon wachten. Na die 4 uur bleek dat mijn nummer toch wel op de lijst stond *******
Als je dus geluk hebt, mag je meteen naar binnen. Wel alleen. Mijn moeder stond naast me bij de poort. Ze deden hem pas open toen mijn moeder een stap opzij deed...
Daar binnen lever je je vragen lijst in, bij de meest verschrikkelijke personen ooit. Damn, wat kunnen mensen grumpy zijn zeg, geez...
Dan mag je weg, kun je na 2-3 uur weer je paspoort ophalen. Je visum zit daar dan in met een simpel nietje. Trouwens, als je geluk hebt, is je paspoort meteen klaar op de afgesproken tijd. Ze zijn nogal laks daar, de kans is groot datie pas 1 uur later klaar is. De meeste mensen hebben iig 10 minuten staan wachten, ik ongeveer een half uurtje.
Nou jah, de ruzies die ik gehad heb met de mensen daar zal ik je besparen. Een vakantie in de VS is geweldig, echt, nog nooit zo'n leuke vakantie gehad. Alleen er naartoe komen is een ramp. Zowel je visum, als de douane. Zorg in godsnaam dat je in de goeie rij gaat staan. Je bent in 1 rij minimaal 2 uur bezig (tenzij je business class vliegt, je vooraan in het vliegtuig zit en je dus voor de rest bij de douane bent). Als je in de verkeerde rij gaat staan, moet je achteraan aansluiten bij de goeie rij. Weer 2 uur wachten dus.

Heel veel succes die eerste paar dagen voordat je op reis gaat, daarna, veel plezier!!!!!!

*Is jaloers *
Oud 13-07-2004, 13:01
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
sja

ik gaat daar nie heen
en van dat visum gedoe, staat op die site

duz als het niet klopt moet je nie bij mij zijn
Oud 20-07-2004, 17:13
ellaversa
ellaversa is offline
die sufferds hadden me een verkeerd visum gegeven toen ik op vakantie ging bleek dus dat ik zo visum had dat ik er mocht werken en wonen tot september ( 5 maanden dus )

kijk dus maar goed uit met wat ze je in je handen stoppen
Oud 07-08-2004, 20:15
alanis
alanis is offline
Ben in de meivakantie in Orlando geweest.

Vond het er echt verschrikkelijk, stomme idiote leeghoofdige mensen daar! Wel lekker klimaatje.

Vakantie zelf was erg leuk hoor, maar ik zou er nooit willen wonen. Nooit!

(en de douane daar is echt het walgelijkst!)
Oud 10-08-2004, 20:14
Verwijderd
Ik ben inmiddels 4 keer naar de VS gegaan, maar ik heb echt nog nooit problemen met de douane gehad daar, sommigen waren zelfs heel aardig tegen me, dus het ligt er net aan wie je voor je hebt staan denk ik...

En dat van het consulaat in Amsterdam; ja, het is er vrij streng ja, maar op zich waren de mensen achter de balie toch redelijk aardig tegen me.

En ook de mensen IN de VS vond ik persoonlijk heel vriendelijk/aardig, uiteraard waren er van die mensen bij die heel nep-aardig deden (Hi!! How are you!!) maar over het algemeen viel dat best mee.

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 20:18.
Oud 12-08-2004, 10:57
jbtq
jbtq is offline
ben net gisteren terug uit Amerika. Eigelijk heb ik geen problemen gehad met de douane. We gingen maar 3 weken en dus kregen we een visum die geldig was voor 90 dagen. Daarvoor hoef je alleen van die "dome" vragen te beantwoorden in het vliegtuig. Zo gedaan. Wij moesten overstappen in Amerika en dat was wel een nadeel. We moesten namelijk de baggage opnieuw inchecken. Bah... Dat ging dus niet automatisch. Op de terug weg naar Europa merk je toch wel erg goed dat ze in Europa minder streng zijn. We hoefde niks in te vullen en de baggage werd automatisch van het ene naar het andere vliegtuig overgezet ( moesten weer overstappen)
Oud 20-08-2004, 22:38
Verwijderd
ik ben er!! in florida en ja de orkaan was fun!
Oud 15-09-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
HipHopSter schreef op 07-04-2004 @ 14:01 :
Ik ben zo blij!!!! ik mag voor 4 maanden werken in miami beach in een hotel met echt coole voorzieningen! (Onder andere een zwembad en sporthal!) ik ga daar voor 40 uur per week werken aan de balie! Het zit nog vlak bij het strand ook!!! oh my god!
Is er hier iemand die ook zoiets heeft gedaan? Een paar maanden naar het buitenland? en wat zijn jou ervaringen?
Vet!!! Ik zou hier ook heen gaan voor 3 maanden om engels te leren maar ja 8000 euro vond ik toch wat duur, nu wordt het Barca.

Maar heel veel plezier.

Volgend jaar ga ik weer naar NY, k heb echt zo erg zin! Amerika is vet! letterlijk en figuurlijk!
Advertentie
Oud 07-10-2004, 10:27
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
Syphon schreef op 15-09-2004 @ 20:23 :
Vet!!! Ik zou hier ook heen gaan voor 3 maanden om engels te leren maar ja 8000 euro vond ik toch wat duur, nu wordt het Barca.

Maar heel veel plezier.

Volgend jaar ga ik weer naar NY, k heb echt zo erg zin! Amerika is vet! letterlijk en figuurlijk!
Wat ga je daar doen dan, werken of alleen 'zijn' ...en hoe lang?
Oud 20-01-2005, 21:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 12-07-2004 @ 22:07 :
WHAHAHAHAHAHAHAH

Sorry, moest even. Dat stond er bij mij ook... Denk je dat je een visum thuis gestuurd krijgt? Forget it! Je krijgt eerst een 2 vragenformulieren. De vragen die je daar tegen komt... Echt heel vaag. ''Have you ever participated in actions taken, done or started by the Nazi Government in Germany''
Nee, nu overdrijf ik niet, dat was 1 van de vragen, weet alleen niet precies meer hoe hij geformuleerd was (vandaar ook dat er geen fuck van klopt).

Die vraag van Nazi-Germany kreeg ik ook: ''Have you ever participated in actions taken, done or started by the Nazi Government in Germany or in any other form of terrorism'' zo iets was het
Oud 25-01-2005, 17:57
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ga ook naar Amerika!Eerst naar Buffalo, dan naar Toronta dan naa Detroit dan naar Chicago!
Oud 26-01-2005, 16:18
Verwijderd
Zeker vette shit man!

Ik ga straks ook boeken voor miami beach 6 weken.

18 April ga ik weg tot en met 30 Mei.

Maar moet iedereen visum hebben dan? Want ik ben nu 2 keer naar Amerika geweest en ik had toen volgens mij geen visum.

R
Syphon
Oud 26-01-2005, 16:23
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
van wie is die vette up lol
Oud 27-01-2005, 11:16
jbtq
jbtq is offline
volgens mijn hoef je voor een kortere tijd dan 3 maanden geen visum aan te vragen. Je hoeft alleen maar wat vragen te beantwoorden in het vliegtuig op een blaadje en dat weer inleveren bij de douna en dan krijg je een mooie stempel in je paspoort, wanneer je de vragen goed heb beantwoord. Overgens dit geldt alleen wanneer je voor vakantie er heen gaat
Oud 29-01-2005, 17:45
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Ik ga een week naar New York

Overigens wel vet dat je daar een baantje hebt
Oud 29-01-2005, 17:54
Misery
Misery is offline
Cool!

Ik ga voor drie maanden naar Barcelona, maar ik ga dr niet werken, ik ga daar studeren, ook VEEL zin in!!!
Oud 29-01-2005, 18:03
Mindfields
Mindfields is offline
Inmiddels zo'n 30 keer in Orlando geweest (we hebben er een huisje gehad), ik ga over 2 weken weer, maar die vragen zijn idd niet overdreven. Elke keer als we in het vliegtuig zaten moesten we weer zo'n vragenlijst invullen met vragen over een eventueel strafblad enzo.
Oud 14-03-2005, 21:15
Verwijderd
Komende zomer 3 weken naar Orlando. In een supermooi huis .
Oud 03-06-2005, 13:55
Verwijderd
Cool!!! Das wel een uitdaging zeg
Oud 03-06-2005, 14:04
Verwijderd
ik ben nu in Miami Beach. Het weer is allen niet zo goed de laatste dagen, dat is wel jammer. Verder is het hier nogal duur.
In 3/4 week al ruim 800 dollar uitgegeven

Maar leuk is het wel hoor, nog 9 dagjes en dan zit ik alweer in Nederland.
Oud 03-06-2005, 21:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Syphon schreef op 03-06-2005 @ 15:04 :
ik ben nu in Miami Beach.

Maar leuk is het wel hoor, nog 9 dagjes en dan zit ik alweer in Nederland.
Je ging toch maar tot 30 mei?

Miami Beach is inderdaad mooi ja. Nog nooit zo'n blauwe zee gezien als daar.
Oud 04-06-2005, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 03-06-2005 @ 22:47 :
Je ging toch maar tot 30 mei?

Miami Beach is inderdaad mooi ja. Nog nooit zo'n blauwe zee gezien als daar.
Hmm hebben je dan nog nooit echt een mooie blauwe zee gezien of zie ik hier een andere zee? Het is namelijk echt niet bijzonder, eerder vies. Laatst lag er nog dik 1 beter zeewier en het water is ook helemaal niet zo helder, nee de zee valt me vies tegen.

Maar ik ben hier van 30 mei tot en en met 11 juni.
Oud 18-06-2005, 12:03
Nonaj
Nonaj is offline
upje

ik ben van plan de hele maand augustus wat in het noordoosten te gaan rondreizen, maar is er iemand die me ook kan vertellen wat voor weer het daar dan ongeveer is?

en ik heb ook nog nooit een paspoort gehad, dus die ga ik binnenkort aanvragen. moet ik dan ook al erop letten of er biometrische kenmerken in zitten en of het geval machinaal leesbaar is?
Oud 18-06-2005, 15:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 18-06-2005 @ 13:03 :
upje

ik ben van plan de hele maand augustus wat in het noordoosten te gaan rondreizen, maar is er iemand die me ook kan vertellen wat voor weer het daar dan ongeveer is?

en ik heb ook nog nooit een paspoort gehad, dus die ga ik binnenkort aanvragen. moet ik dan ook al erop letten of er biometrische kenmerken in zitten en of het geval machinaal leesbaar is?
Heb je al een visum geregeld? Ik weet niet hoe die aanvraag zit maar als je die nog niet hebt dan zou je de vakantie best weleens kunnen vergeten.
Oud 18-06-2005, 16:44
Ieke
Ieke is offline
Wij hadden afgelopen jaar toen we rond New York en de niagara falls zaten een beetje de slechtste zomer sinds tijden. Maar opzich was het weer nog best redelijk, behoorlijk wat regen. Ik denk dat je gewoon kleding mee moet nemen waar je alle kanten mee op kan, maar denk dat het het beste is om de zomerkleding wel wat te laten overheersten. Hangt er maar net vanaf waar je zit natuurlijk.

Die kenmerken zitten er nu nog niet op. (pas volgend jaar ofzo)Afgelopen jaar was het nog zo dat je er met een gewoon paspoort in kon en een visum kon krijgen op het moment dat je daar was. (rond het vliegtuig, erin moesten we al wat invullen en daarna laten afstempelen etc bij de doane)
Geloof dat er laatst in het nieuws was dat europa van de vs wat uitstel had gekregen wat betreft die biometrische kenmerken in het paspoort. Maar als je alles wat betreft visum etc zeker wil weten kan je het beste naar de ambasade bellen of het eerst bij de anwb proberen. (je hebt van die winkels waar ze vrij veel weten)
Oud 18-06-2005, 16:48
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 18-06-2005 @ 16:51 :
Heb je al een visum geregeld? Ik weet niet hoe die aanvraag zit maar als je die nog niet hebt dan zou je de vakantie best weleens kunnen vergeten.
Nee, maar ik ga minder dan 90 dagen en ik ga niet werken, moet het dan ook?
Oud 18-06-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 18-06-2005 @ 17:48 :
Nee, maar ik ga minder dan 90 dagen en ik ga niet werken, moet het dan ook?
Nee je hebt een visum nodig als je gaat studeren of werken. Verder is het weer nu niet echt goed. Het storm seizoen is nu aan de gang, dus erg harde wind en veel regen.

De laatste 2 weken in Miami had ik alleen maar slecht weer...

Veel plezier! Maar het is er nu alweer beter hoorde ik. Anders kijk je het weer even, www.cnn.com
Oud 30-11-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 12-07-2004 @ 22:07 :
WHAHAHAHAHAHAHAH

gast, dat soort vragen moet je standaard beantwoorden elke keer dat je naar de VS vliegt
Oud 01-12-2005, 07:45
pessek plenske
pessek plenske is offline
weet je toevallig of er ook zoiets voor mensen van 17 jaar bestaat.. want ik ben natuurlijk weer te jong
Oud 01-12-2005, 09:12
DomoBig
DomoBig is offline
Echt Vet ja! ik ga rond april een jaar naar amerika (waarschijnlijk new york of california) als au pair. Ook super veel zin in! Is idd heel goed voor je zelfvertrouwen denk ik en je hebt een supergave ervaring opgedaan, en herrineringen die niemand je kan afnemen!
Oud 02-12-2005, 15:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Mijn oude collegaatje is naar Highschool naar Amerika en die had ook al veel gezeik met het visum aanvragen. Hadden ze eerst ook de verkeerde gegeven.
Oud 05-12-2005, 00:00
jet
jet is offline
visum vragen invullen <3

of je een prostituee bent enzo.. maar het is het waard
Oud 06-12-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 20-01-2005 @ 22:03 :
Die vraag van Nazi-Germany kreeg ik ook: ''Have you ever participated in actions taken, done or started by the Nazi Government in Germany or in any other form of terrorism'' zo iets was het
en met jou alle andere buitenlanders die naar Amerika vliegen.. Ik vraag me trouwens wel af wanneer die vraag er uit gaat.
Advertentie

Regels voor berichten