Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 16:32
Maurice
Maurice is offline
Ik wil dit jaar wellicht naar Slovenie op vakantie in de zomer. Gewoon om mooie dingen te bekijken en aan het strand te liggen.
Iemand ervaringen met Slovenie als vakantieland?
Oud 05-02-2006, 16:55
Verwijderd
mederwerker en nog niet weten dat dit op Europa hoort

En slovenie ben ik doorheen gereden toen we naar Kroatie gingen. Ontzettend mooi land.
Mensen schijnen erg aardig te zijn en volgens mij is het wel aan te raden.
Oud 05-02-2006, 18:44
Miracle
Miracle is offline
Het is nog EU dus wat dat betreft zou het beter moeten zijn dan Kroatie.

Maare, ik ben er een jaar of acht geleden geweest. Weekje strand en weekje bergen. Strand was erg lekker weer en een best leuke camping. Alleen vond ik de zee maar vies en eng (zee-egels, nu weet ik wel hoe ik daar me om moet gaan) en het zwembad was net zo zout. Maar goed, toen was ik dus nog een stuk jonger en niet echt objectief.
In de bergen hebben we veel regen gehad, maar de omgeving was erg mooi.

Ik denk dat het nu wel ongeveer net zo mooi is als Kroatie en dus een aanrader.
Oud 05-02-2006, 20:42
Roxy
Roxy is offline
-> naar europa.
Oud 06-02-2006, 22:07
Verwijderd
Ben er een keer door heen gereden naar Kroatie en een keer één dag geweest vanuit Oostenrijk. Het is iig een mooi land
Oud 07-02-2006, 19:16
baas
baas is offline
Citaat:
Anneka schreef op 05-02-2006 @ 17:55 :
mederwerker en nog niet weten dat dit op Europa hoort

En slovenie ben ik doorheen gereden toen we naar Kroatie gingen. Ontzettend mooi land.
Mensen schijnen erg aardig te zijn en volgens mij is het wel aan te raden.
Als je er alleen doorheen bent gereden op weg naar Kroatië, hoe weet je dan dat het een ontzettend mooi land is? Je ziet dan hoogstens 30 km van het land, en niet eens een heel boeiend stukje.
Oud 07-02-2006, 20:36
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
baas schreef op 07-02-2006 @ 20:16 :
Als je er alleen doorheen bent gereden op weg naar Kroatië, hoe weet je dan dat het een ontzettend mooi land is? Je ziet dan hoogstens 30 km van het land, en niet eens een heel boeiend stukje.
en een beschrijving van het wél boeiende stuk ga jij me nu voorschotelen?
Oud 08-02-2006, 07:56
Verwijderd
Ik ben er -ook- alleen met de trein doorheen gereden, maar dat was ontzettend mooi. Vanuit een trein zie je trouwens wel meer dan vanaf de snelweg
Oud 09-02-2006, 21:58
TRXD
TRXD is offline
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die er geweest zijn. Lijkt me nog een redelijk onaangetast land (met het oog op massatoerisme) maar ik kan me vergissen. Het is ook goed te doen qua reizen denk ik.
Oud 10-02-2006, 23:42
Verwijderd
Citaat:
baas schreef op 07-02-2006 @ 20:16 :
Hoogsten 30 km ... ik weet niet waar jij dan door Slovenie rijdt, maar als je via de Wurzenpass, Bled en Ljubjana naar Kroatie gaat, zit je zeker tegen de 200 km. En dan zie je nog best mooie stukken van Slovenie
Oud 14-02-2006, 16:38
baas
baas is offline
Citaat:
bootz schreef op 11-02-2006 @ 00:42 :
Hoogsten 30 km ... ik weet niet waar jij dan door Slovenie rijdt, maar als je via de Wurzenpass, Bled en Ljubjana naar Kroatie gaat, zit je zeker tegen de 200 km. En dan zie je nog best mooie stukken van Slovenie
Ah zo, ik ging uit van de kortste weg (langs de kust) van Trieste naar Istrië. Dat is wel het enige wat ik van het land heb gezien, dus helaas Maurice, geen beschrijving van boeiende stukken.
Oud 14-02-2006, 17:50
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 11-02-2006 @ 00:42 :
Inderdaad

Het eerste wat ik dacht toen we de grens over gnigen bij Oostenrijk: 'ze hebben hier normale snelwegen!'
Ja ik wist vrij weinig over Slovenie en dacht echt dat het een achterstandig land zou zijn, maar volgens mij valt dat wel mee.
Verder heb ik er zeker een uur of 2 doorheen gereden, en dan zie je heel wat.
Hoe je het moet omschrijven, hmm ik denk bergachtig/heuvelachtig, nja iig erg leuk!
Oud 04-03-2006, 01:20
Solid
Solid is offline
Nog geen mensen die er geweest zijn, dus hierbij mijn bijdrage dan maar

Ben er 3weken geweest, met een groepje. We gingen met de trein, was makkelijk en goedkoop. Tja sloveens is niet echt de makkelijkste taal en in de kleine dorpjes spreekt men geen goed engels ofzo, maar op zich kom je er wel uit hoewel de borden soms een beetje ingewikkeld waren zeg maar;o

De landschappen zijn erg mooi en idd 'onaangetast' of 'ongerept' , geen massa toerisme a la Frankrijk of Italie. Je ziet wel invloeden van oostenrijk (de natuur) en italie (temperatuur, de kust). Het is écht geen achtergesteld land, alles is gewoon goed geregeld (openbaar vervoer, winkels, campings, musea etc) en volgens mij gaat het erg populair worden, net zoals Kroatie. Wij zijn wezen kamperen en dat was heel leuk, op sommige campings mocht je gwoon een kampvuur houden soms hadden we een camping op wat heuvels en beneden een riviertje waar je kon zwemmen, maar we hadden ook een x een camping midden in een bos op kiezelstenen..

We zijn naar Ljubijana (euh zoiets) geweest, leuke stad hoewel t best klein is. Sfeer was relaxt en pittoresk. Paar interessante musea. De toeristen die we daar tegenkwamen waren voor Nederlands
Verder is er veel te doen; naar 't meer van Bled (met een bootje roeien naar een eilandje in het midden, heel leuk) mooi kasteel (uitzicht!), naar de kust (stadje Koper, heerlijk zwemmen in de Adriatische Zee), naar grotten in Postonja (wel tof).

Ik had echt niet verwacht van tevoren dat Slovenie zo relaxt zou zijn. Heerlijk weer, veel natuur, lekker rustig maar toch gewoon leuk en moois te zien. Niet te ver weg en goed reisbaar. Owja en goedkoop! Sindsdien raad ik Slovenie altijd aan aan anderen!

Nog wat foto's qua uitzichten

Laatst gewijzigd op 04-03-2006 om 01:23.
Oud 05-03-2006, 23:10
Briseïs
Briseïs is offline
Je moet niet denken dat het goedkoop is, qua prijzen zit het ongeveer op hetzelfde niveau als NL.

Verder ben ik er nooit geweest, heb alleen een vriendin die er vandaan komt.
Oud 08-03-2006, 15:51
Maurice
Maurice is offline
hmm. klinkt toch wel aanlokkelijk.
Oud 09-03-2006, 08:24
Roxy
Roxy is offline
ja vind ik ook wel.. misschien toch maar eens proberen in te plannen de komende jaren..
Oud 11-03-2006, 14:05
Solid
Solid is offline
Er staat nu een stuk over Ljubljana in de Volkskrant, in 'de Verleiding', p. 19.
"In de winter lijkt het net een stil Zwitsers bergdorpje. Brandt de zon eenmaal, komt de Sloveense stad Ljubjana ('geliefd') pas echt tot leven. Alles is er, 'maar wel alles in het klein'."
Zie: http://extra.volkskrant.nl/verleiding/steden/steden.php

Regels voor berichten