Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 09:56
fristi_zuiper
fristi_zuiper is offline
Dag, ik zou graag widgets hebben op m'n computer maar ik heb geen Apple
Alle widget managers en soortgelijken die ik al heb gevonden zijn voor Mac OSX ...
Als iemand me kan helpen ?

Laatst gewijzigd op 13-11-2005 om 09:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2005, 10:23
Verwijderd
Maar, wat wil je dan precies aan functionaliteit?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 10:53
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
geen mac is geen widgets die voor mac zijn...oftewel zoek soort gelijke tools voor windows...of koop een mac.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:39
Manuzhai
Manuzhai is offline
Konfabulator.
Oud 13-11-2005, 16:44
ILUsion
ILUsion is offline
Konfabulator, DesktopX, WinJets, Samurize en eventueel ook RainMeter en RainLendar. Voor Windows is er genoeg beschikbaar...

Zelf ben ik fervent gebruiker van RainLendar en Samurize (kalender en vrij uitgebreid (zelfbouw)pakket voor widgets).
Oud 13-11-2005, 19:11
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik dacht even aan widgets als gtk

ehm, activedesktop is toch scriptbaar (met html en dergelijke?)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:45
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 13-11-2005 @ 20:11 :
ik dacht even aan widgets als gtk

ehm, activedesktop is toch scriptbaar (met html en dergelijke?)
ActiveDesktop is er inderdaad ook nog, maar dat vond ik niet echt het vermelden waard: ten eerste is het vrij veel werk voor een pover resultaat. Je moet zelf gaan uitzoeken waar je welke functies vandaan wilt gaan halen, je moet helemaal zelf de interface ineenknutselen met HTML én een bijkomend effect is dat die widgets geloof ik steeds rechthoekig zijn (= niet mooi), niet altijd even goed integreren in je bureaublad en dat de tekst bij icoontjes niet meer op een doorzichtige achtergrond komen te staan (XP) maar zoals bij oudere versies in een kadertje.

Als je dus liever veel controle hebt, kun je volgens mij het beste bij Samurize terecht (dat heeft weliswaar zijn beperkingen, maar die zul je in het begin niet echt zien). Ook heb je voor de meeste heel wat voorgebakken widgets, terwijl dat voor AD vrij beperkt is,denk ik.
Oud 15-11-2005, 15:00
fristi_zuiper
fristi_zuiper is offline
Jah, konfabulator had ik al geprobeerd maar daarvoor had je Windows xp nodig met service pack 1 en ik heb hem geïnstalleerd met service pack 2 (en een soort downgrade lukt nu niet )
Ik zal eens die andere progjes proberen, werken die allemaal met bestanden die .widget zijn ?

Dank voor de reacties
Oud 15-11-2005, 15:14
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
fristi_zuiper schreef op 15-11-2005 @ 16:00 :
Jah, konfabulator had ik al geprobeerd maar daarvoor had je Windows xp nodig met service pack 1 en ik heb hem geïnstalleerd met service pack 2 (en een soort downgrade lukt nu niet )
Ik zal eens die andere progjes proberen, werken die allemaal met bestanden die .widget zijn ?

Dank voor de reacties
XP SP2 = XP SP1 + SP2. Normaalgezien zou het wel moeten werken, zo'n groot project zal vast al lang goed werken op SP2 (SP2 is al anderhalf jaar oud, he).

Van de site zelf: Konfabulator for Windows requires either Windows XP SP1 or Windows 2000 SP3 minimum. It is recommended that you have the latest service packs and updates.

Dus probeer nog maar eens
De anderen hebben elk hun eigen formaat natuurlijk. En voor zover ik weet heeft Konfabulator drie soorten widgets: Mac-only, Windows-only en hybride widgets.
Oud 16-11-2005, 17:22
fristi_zuiper
fristi_zuiper is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-11-2005 @ 16:14 :
XP SP2 = XP SP1 + SP2. Normaalgezien zou het wel moeten werken, zo'n groot project zal vast al lang goed werken op SP2 (SP2 is al anderhalf jaar oud, he).

Van de site zelf: Konfabulator for Windows requires either Windows XP SP1 or Windows 2000 SP3 minimum. It is recommended that you have the latest service packs and updates.

Dus probeer nog maar eens
De anderen hebben elk hun eigen formaat natuurlijk. En voor zover ik weet heeft Konfabulator drie soorten widgets: Mac-only, Windows-only en hybride widgets.
Jah, als ik het installeer dan zegt hij dat windows xp service pack 1 nodig heeft...
Oud 16-11-2005, 18:54
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
fristi_zuiper schreef op 16-11-2005 @ 18:22 :
Jah, als ik het installeer dan zegt hij dat windows xp service pack 1 nodig heeft...
Bij mij geeft Konfabulator 2.1.1 op SP2 geen enkel probleem. Kijk dus best eens na dat je zeker en vast SP2 hebt staan, in ieder geval ligt het dus niet bij Konfabulator...
Oud 17-11-2005, 09:47
Verwijderd
In Vista komt dat er standaard in had ik ergens gelezen, onder de naam(jawel heel origineel) Gadgets.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 10:43
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
GooseFeather schreef op 17-11-2005 @ 10:47 :
In Vista komt dat er standaard in had ik ergens gelezen, onder de naam(jawel heel origineel) Gadgets.
Die zijn vlgs mij alleen voor dat sidebar-ding.
Oud 17-11-2005, 19:10
fristi_zuiper
fristi_zuiper is offline
Dank voor de reacties, het is ondertussen gelukt, wss is de site upgedate en staat er nu een versie die wel sp2 ondersteund

grtz Pippin
Oud 21-11-2005, 19:08
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik háát widgets. Ze vertragen de boel vroeg of laat
Oud 21-11-2005, 20:21
Verwijderd
Mee eens.

Ik had eens een paar hele leuke en was er heel trots op, totdat ik er eentje vond die mijn resterende RAM aantoonde. Toen zag ik opeens dat 70% opging aan die widgets.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 22:23
ILUsion
ILUsion is offline
Tja, het gebruik van je widgets hangt vooral af van je instellingen. Op zich kun je overal wel een beetje performance uit persen als je zou willen (geen skins in XP, effecten uitzetten, vooral command line gebruiken, ...) en widgets vallen wel een beetje onder de toeters en bellen maar ook daar kun je heel zwaar gaan en heel licht.

Hier heb ik ook widgets (samurize configs, vrij groot: bijna schermvullend) gehad die gemakkelijk 30% CPU vraten. Momenteel draait een getunede versie die in piekmomenten 10% CPU gebruikt. Hij (=config) reageert wat trager omdat het updateinterval vergroot is, maar op zich zit daar de meeste performance in: als je config om de 10 ms refresht, is het maar logisch dat je computer moeite heeft als je maar om de 100 of 250 ms refresht (afhankelijk van het doel, natuurlijk allemaal) dan zal het allemaal beter lopen. Als je soms kijkt naar wat de Task Manager van resources vreet, kun je dat wel verstaan (niet dat de Task Manager gemaakt is om altijd open te staan natuurlijk).

Het is persoonlijk een afweging of die widget de resources waard is. Zelf vind ik dat Docks (YzDock, MobyDock, ...) veel meer resources opslorpen dan een simpele widget. Op dat vlak heb ik dus bij mij ook moeten snoeien en als je de functionaliteit niet wilt missen, kan ik tipje geven: in Windows kun je sneltoetsen aan een snelkoppeling toevoegen (via het scherm Eigenschappen van die snelkoppeling) en zo een widget of dock laten opstarten. Dat werkt hier zeer goed en het voordeel is dat je dus je widget/dock alleen geladen hebt als je hem oproept (= gebruikt).
Reageren

Regels voor berichten