Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2002, 10:41
pietdepiet
pietdepiet is offline
Mijn woordenschat engels is niet zo erg groot, heel vaak weet ik niet het juiste woord van iets in het engels. Maar hoe kan ik dit nu vergroten?
Oud 04-07-2002, 17:16
marlies
marlies is offline
Heel veel TV en radio Kijken/luisteren. Dat helpt om je woordenschat te vergroten.
Woordjes leren natuurlijk ook, maar ja waar moet je dan beginnen zal je dan denken?
Je kunt ook Engelse boekjes gaan lezen (hoeven niet zo moeilijk kan je gewoon langzaam opbouwen)
Oud 05-07-2002, 15:36
Desp
Desp is offline
Yep, tv kijken (je kan het met engelse ondertiteling doen, is wel handig) boeken lezen helpt ook erg goed... Woordjes stampen is wat moeilijker, omdat je ze dan niet echt in een context heb geplaatst....
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 18:52
Vlooienband
Vlooienband is offline
Jah, engelse films kijken, maar dan echt zonder ondertiteling. Met o.t. ben je toch geneigd de ot te gaan lezen.
En engelse boeken lezen.
En, dit klinkt stom, maar het werkt wel, in het Engels denken. En zelf schirjven in het Engels.
Oud 15-07-2002, 18:25
Poziomka
Poziomka is offline
Harry Potter lezen in t Engels!!!!
Helpt echt!
Oud 15-07-2002, 19:06
Verwijderd
Programma's van de BBC helpen erg goed. Als je er niks van snapt, kun je altijd teletekst pagina 888 oproepen voor ondertiteling. Als je van puzzels houdt, kijk dan of je aan een Engels puzzelboek kunt komen, het liefste met woordzoekers. Het internet surfen kan ook helpen. Het grootste deel van de websites is immers in het Engels. Kijk even of je een paar Engelse pagina's kunt vinden die over een voor jou interessant onderwerp gaan. Als je echt wanhopig bent, dan kun je naar de Bruna. Daar hebben ze CD-ROMs met taalcursussen. Die cursussen zijn niet alleen voor woordjes, maar ook voor bijvoorbeeld uitspraak door jou woorden uit te laten spreken in de microfoon. Je kunt natuurlijk ook gewoon een paar dikke woordenboeken kopen (Misschien de Oxford dictionary=De Engelse dikke Van Dale) en die raadplegen elke keer als je een woord tegenkomt die je niet begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 06:55
Gatara
Gatara is offline
Bij mij heeft de BBC goed geholpen (teletext pagina 888 geeft ondertiteling voor doven en zo kun je dus de Engelse tekst lezen, terwijl je m hoort).

En natuurlijk veel chatten met buitenlanders uit Engelstalige landen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 12:03
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Bij mij heeft de BBC goed geholpen (teletext pagina 888 geeft ondertiteling voor doven en zo kun je dus de Engelse tekst lezen, terwijl je m hoort).

En natuurlijk veel chatten met buitenlanders uit Engelstalige landen
Het laatste is een aanrader. Ik chat veel met mensen uit de UK en daardoor is mijn Engels ontzettend vooruit gegaan
Oud 16-07-2002, 16:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Het laatste is een aanrader. Ik chat veel met mensen uit de UK en daardoor is mijn Engels ontzettend vooruit gegaan
Ik uit Ierland Kwamen ook een keer op bezoek..... jee, moest ik dat accent ook nog proberen te verstaan
Nu heb ik daar helemaal geen moeite meer mee (tenzij ze uit Noord-Ierland komen.... maar da's zelfs voor een zuiderling niet te begrijpen )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 16:47
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
p-chez schreef:

ja, ik wil dus heel graag chatten met mensen uit de UK, ik vraag me nog steeds af of er geen site is waar mensen staan die ook (msn)contacten willen met mensen uit het buitenland. Via msn zoeken werkt niet

Ik wil ook mn woordenschat van Engels vergroten, aangezien ik Engelse taal&cultuur wil gaan studeren. Ik lees daarom veel Engelse boeken en als we op school woordje moeten leren, neem ik dat ook heel serieus (is het enige vak waarbij ik woordjes leren serieus neem )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 22:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
heavinly schreef:
ja, ik wil dus heel graag chatten met mensen uit de UK, ik vraag me nog steeds af of er geen site is waar mensen staan die ook (msn)contacten willen met mensen uit het buitenland. Via msn zoeken werkt niet

Ik wil ook mn woordenschat van Engels vergroten, aangezien ik Engelse taal&cultuur wil gaan studeren. Ik lees daarom veel Engelse boeken en als we op school woordje moeten leren, neem ik dat ook heel serieus (is het enige vak waarbij ik woordjes leren serieus neem )
Gebruik IRC.. genoeg engelstalige mensen daar..
#scotland
#ireland
#england

etc.

(www.mirc.com)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 20:25
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Gebruik IRC.. genoeg engelstalige mensen daar..
#scotland
#ireland
#england

etc.

(www.mirc.com)
dank je
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:57
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
neem een fanasty roman in het engels, lees lekker door en je bent ineens een knobbel rijker aan engelse taal.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:48
Verwijderd
Veel Engels lezen. En kijken zonder ondertiteling. Helpt bij mij ook

(ik lees vooral fanfiction in het engels, maar soms ook boeken...)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten