Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 09:47
miep
miep is offline
Dag iedereen,
Dit is nu de derde dag dat ik barstende hoofdpijn heb, ik kan er niet van slapen en het gaat niet afentoe ff weg. Het blijft gewoon de hele tijd hangen, ik neem al asprintjes maar dat werkt niet erg. Waardoor kan je allemaal hoofdpijn hebben? Ik heb het normaal nooit zomaar! (ook nooit als ik gewoon ziek ben, of ongesteld ofzo, ik heb echt nooit hoofdpijn) Ik ben wel behoorlijk verkouden maar daar komt het volgens mij door, het zijn namelijk onwijs steken rechts boven en dat lijkt me dus niet door de verkoudheid komen. Heeft iemand tips of weet iemand waardoor ik het zou kunnen hebben?

thanks

miep
Oud 25-08-2002, 10:51
mathfreak
mathfreak is offline
Ik weet niet hoe lang je al verkouden bent, maar als het in een bijholte-ontsteking is overgegaan zou dat een oorzaak van de hoofdpijn kunnen zijn. Het lijkt me daarom een goed idee om je huisarts te raadplegen om te laten onderzoeken of dat inderdaad het geval is.
Oud 25-08-2002, 11:36
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik hebbet oowk, bij mij komt ut door de spannigen, maar heb je verder oowk nog last van je nek en schouders..?! als dat zoww iz dan izzut spannningshoofdpijn, en daar kun je helaas weinig tegen doen..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:45
Verwijderd
ik heb last van migraine.. en dat kan je ook krijgen door verkeerde voeding: kaas, chocolade, kauwgom of drop krijg ik standaard hoofdpijn van, net als van cola, koffie en thee (kruidenthee, rooibos, zoethout en groene thee kan ik wel drinken)

verder heb je misschien een verkeerde houdeing (spierpijn die doortrekt naar de hoofd)

ehmmm.. ben je misschien gestopt met roken, blowen of koffie dirnken.. krijg je ontwenningsverschijnselen

of je moet tog ff naar de dokter,. als ut eg nie weggaat

een koud (vochtig) doekje op je vcoorhoofd wil missgien helpen, of koud water over je polsen laten lopen... probeer je slapen es te masseren missgien ontspan je daar een beetje door

succes
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:28
Verwijderd
Er zijn veel soorten hoofdpijn, die allemaal een verschillende oorzaak (kunnen) hebben. Als het al drie dagen duurt en zo erg is, zou ik toch ff langs de dokter gaan. Dan weet je waar het van komt en wat er (eventueel) tegen helpt.

Koud washandje ofzo op je hoofd helpt vaak wel. En masseren soms ook. Probeer ipv asperines eens sanalgin (ook pijnstiller, verkrijgbaar bij de drogist, maar ietsjes sterker dan een gewone pijnstiller), misschien helpt dat iets. Maar ga iig ook ff langs de dokter.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:04
Swidge
Swidge is offline
83% procent van alle hoofdpijn is veroorzaakt door spanningen die zich NU afspele, maar ook van dinge die al geweest zijn. Spanning betekent een soort van oorlog in je kop, en dat zet zich om in pijn, en die pijn is heel vervelend. Ikzelf ben best een nerveus persoon, en heb gauw barstende koppijn, goed eten en een lekker heet bad doen mij altijd wondere, omdat ik dan ontspan! Soms weet je de rede niet, die is niet te achterhale, maar vaak komt door een drukke periode, of gewoon iets waar je je zorgen om maakt...... krijg je een pijn die heel erg irritant is. Je zegt dat je verkouwe bent, het kan ook daar door komen... soms ontstaat er doordat je verkouwen ben een druk in je hoofd die je voelt. Met verkoudheid zit vaak alles geblokkerd, je neus, je oren, je ogen, etc.

greets Neil
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten