Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 15:13
zilverregen
zilverregen is offline
Oke ik ben naar de dokter geweest omdat ik rode plekje op mijn penis had, ze zij dat het een schimmel was die iedereen bij zich draagt en die naar boven kan komen bij een lage weerstand. Niks aan de hand dus. Om dit probleempje op te lossen kreeg ik een recept mee voor een creme die ik erop moest smeren. Ik kan me nog herrineren dat er iets van Clotrimazol op stond. Maar nu kom ik bij de apotheek en ik krijg een creme mee voor voetschimmel, het hoofdbestandsdeel dat erin zit is wel Clotrimazol. Maar in de bijsluiter wordt er niks gezegd over gebruik op de penis.
En als ik naar de mogelijke bijwerkingen kijk, dan zijn dat echt geen zaken die ik daar op wil hebben, jeuk, branderigheid, blaasjes, vochtafscheiding en galbulten
Maar toen ik aan de apotheekster vroeg of dit het wel was zij ze vol overtuiging JA.
De creme heeft de naam Canesten derma
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:18
zilverregen
zilverregen is offline
Als ik naar deze website kijk denk ik dat ik het er wel gewoon op kan smeren.
eFarma
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 16:45
Geraldine
Geraldine is offline
mjah, als de dokter en de apotheker allebij zeggen dat je dat erop moet smeren zal het wel goed gaan. Ze hebben er allebij lang voor gestudeert...

En opzich, je kan zo'n beetje overal wel bijwerkingen van krijgen, maar meestal valt dat allemaal wel mee.
gewoon proberen, denk ik...
Oud 20-06-2002, 17:52
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Niet zeuren maar smeren, die mensen weten wel wat ze voorschrijven hoor. En als het vervelend wordt ga je weer een keer terug.
Oud 20-06-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Niet zeuren maar smeren, die mensen weten wel wat ze voorschrijven hoor. En als het vervelend wordt ga je weer een keer terug.
LoL
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 17:57
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
******** schreef:
LoL
ja het moest er effe uit
Oud 20-06-2002, 18:19
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Die dokters weten ook wel waar ze 't over hebben hoor.

En je merkt 't vanzelf wel als je 't verkeerde hebt gekregen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:40
Squall
Squall is offline
Je moest eens weten hoeveel dokters er fouten maken!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 23:56
harrydeboer
harrydeboer is offline
De bijwerkingen zijn er lijkt mij alleen tijdens dat je dat goedje gebruikt en daarna ook weer weg, incl het plekje, dus dan ben je er iig wat mee opgeschoten.
(Wel hopen dat je kunt zien of het plekje er nog zit of dat het de bijwerking is ;-))
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 11:53
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Dat canesten gebruik ik idd ook op m'n voeten ( )

Bel je dokter anders ff. Maar meebie is het dus wel de zelfde soort schimmel ( zwemmerseczeem , voortaan goed afdrogen daar )
Oud 25-06-2002, 12:31
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
zo kreeg ik een keer dingen die je darmen stilleggen (tegen diaree ofzo) terwijl ik medicijnen moest krijgen tegen misselijkheid.
Altijd zelf wel even checken dus..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
nou, (huid)artsen schrijven soms serieus achterlijke dingen voor....

ik zou ook geen galbulten etc op m'n penis willen....(als ik die had)
Maar ik denk dat je niet zoveel keus hebt...
Ik denk dat dat het enige middel is dat er is tegen zoiets.....
Of je huidarts zou een recept op moeten geven met de opdracht dat ze in de apotheek zelf zo'n creme samenstellen, ik kan me voorstellen dat een creme die je op je voet smeert iets "groffer" in elkaar zit dan een creme voor op je penis...

Maarjah, ik zou dus gewoon óf nog een keer aan je arts vragen, of gewoon voorzichtig een klein beetje van die creme alleen op dat rode plekje smeren.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 14:36
Markiex
Markiex is offline
het hangt er natuurlijk ook van af waar je op je penis moet smeren...op de huid of op de eikel.
Oud 25-06-2002, 15:33
Drizzt
Drizzt is offline
Clotrimazol kun je gewoon op de eikel smeren, helpt tegen schimmelinfectie. Je moet het wel vrij dun aanbrengen.

(Heb het zelf ook gehad een tijdje terug.. paar daagjes tot een week smeren en weg is de schimmel.)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten