Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 09:27
Elite!
Elite! is offline
Mijn computer deed nogal raar en nadat ik alles geprobeerd heb weet ik nog niet wrm ik telkens een foutmelding krijg. Ik heb gekozen om windows xp opnieuw te instaleren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat precies moet dan in een soort stappenplan??? Het zou me erg helpen.
Oud 28-11-2005, 09:37
Wammus
Wammus is offline
Stop de Windows cd in je computer >>> Start je computer opnieuw op >>> Ga naar je BIOS (meestal del tijdens het booten maar tijdens het booten komt het meteen aan het begin onderaan te staan.) >>> Zoek in je BIOS naar de boot sequency van je apparaten >>> Zet je CDrom drive bovenaan >>> Sla de wijzigingen op en sluit het BIOS af >>> De pc zal nu opnieuw rebooten >>> Gewoon laten gaan, je krijgt een melding dat hij van de CDrom wil op starten >>> Doe dit. De Windows settup zal starten en vanaf hier wijst alles zich vanzelf. Wel even goed lezen wat je precies doet want als je per ongeluk een verkeerde keuze maakt heb je een kans dat je de verkeerde harde schijf formateerd of andere schade toebrengt. Vergeet niet om van de belangrijke bestanden die nu op je harde schijf staan een back-up te maken want die ben je namelijk kwijt als je je harde schijf formateerd.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben dan roep je maar.
Oud 28-11-2005, 09:42
Elite!
Elite! is offline
Ke bedankt maar 1 vraag wat is bios en waar staat het precies.
Oud 28-11-2005, 09:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 28-11-2005 @ 10:42 :
Ke bedankt maar 1 vraag wat is bios en waar staat het precies.
In je BIOS staan alle instellingen van je moederbord die je kan veranderen. Je komt er in door je computer opnieuw op te starten en op del te drukken. Het kan zijn dat het een ander knopje is maar meestal is het del. Als je je computer opstart komt er meteen aan het begin (als je pc je harde schijven vind) onderin je beeld te staan: pres ... to enter setup (... is het knopje wat je moet hebben).

Verander niet zomaar dingen in je BIOS want dat kan heel gevaarlijk zijn. Als je een verkeerde instelling veranderd kan het zelfs tot gevolg hebben dat bijvoorbeeld je procesor door brand. Mocht je er echt niet uit komen raad ik je aan dit door iemand te laten doen die er verstand van heeft.
Oud 28-11-2005, 10:54
Elite!
Elite! is offline
Ja ik laat het denk door iemand doen die er verstand van heeft. Maar kan je windows xp ook herstellen met herstel cd vanuit windows xp?? want men zegt dat je dan geen herstelfunctie hebt. Want het lijkt me dat als ik wel kan herstellen dan dat de rest voor zich spreekt. of niet??
Reageren

Regels voor berichten