Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Maar ik had op het tijdstip dat ik werd aangehouden het nog wel kunnen redden naar een plaats waar ik die spullen onder kon brengen. Dit heb ik ook gezegd, maar hij zei dat dat na op de startplaats of eindplaats moest zijn. De eindplaats kon ik misschien nog wel redden, maar dan had ik waarschijnlijk wel iets harder moeten rijden. Maar een bekeuring voor een km of 20 te hard is veel minder dan het maximum van 4500 euro dat mij in het vooruitzicht werd gesteld. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In Nederland is het zo geregeld dat je eerst moet betalen en daarna bezwaar in kan dienen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat is hetzelfde als dat een agent je een bekeuring gaat geven omdat je in de toekomst ergens vast nog wel eens door rood licht gaat fietsen... |
![]() |
||
Citaat:
@TS : goed lezen wat er op je schikkinsvoorstel staat (da's die acceptgiro). Als je betaalt vor iets waarvoor je eerst in beroep kan gaan, kun je naderhand niet je geld terugvorderen. Als je niet betaalt voor iets wat je wel eerst moet betalen, maak je het probleem erger. 't staat er echt duidelijk op en hangt van d overtreding (en het bedrag) af. niet ervanuitgaan dat je moet betalen voordat je in beroep gaat, maar gewoon goed lezen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een 'echte boete', dat wil zeggen een geldboete als hoofdstraf, kan alleen door de rechter worden opgelegd, maar de meeste weggebruikers die bekeurd worden zien natuurlijk de rechtszaal nooit van binnen. Ook bij vele andere vormen van boetes (douane, maar ook Stichting de Thuiskopie bijvoorbeeld) gaat het om allerlei tussenvormen waarvan niet altijd even duidelijk is of ze nu strafrechtelijk, administratiefrechtelijk of civielrechtelijk zijn. Laatst gewijzigd op 14-11-2005 om 10:26. |
![]() |
||
Citaat:
die vertelt (en nee, dan overdrijf ik niet) elke keer wel iets dat niet waar is of niet helemaal klopt. Soms probeert hij ingewikkelde dingen simpel 'samen te vatten', waardoor t niet meer klopt. Andere keren klopt er gewoon geen bal van wat die kerel zegt; verstand van logistiek heeft-ie sowieso niet echt.
||
Citaat:
![]() Ik weet niets van justitie (het enige wat ik er van weet is dat je niet vrolijk wordt van die gele papiertjes ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat terwijl het helemaal niet onvermijdelijk is dat iemand die op de weg is door rood zal rijden. Al helemaal als het gaat om 'gevoelige' goederen zoals Juno bijvoorbeeld al stelde. Het transporteren ervan wordt met goede reden aan banden gelegt, dan is het niet de bedoeling dat mensen op het randje van de regels of met halve overtredingen zich daaraan houden, die regels moeten gewoon gevolgt worden. Het is een soort wet dat niet op papier wordt aangetroffen, zie het maar als 'de geest van de wet' ![]() Als je een vergelijk nodig hebt kun je het ook vergelijken met iemand die wordt aangehouden vanwege te hard rijden en omdat hij een grote bek opzet tegen de agent ook een prent krijgt voor alle andere zaken die er mis waren die de agent normaal zou negeren.
||
Citaat:
Het is zomaar mogelijk, er had in mijn ogen gewoon geen bekeuring voor gegeven mogen worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je naast vervoer de spullen in kwestie ook zomaar ergens op mag slaan, als dat ook aan regels gebonden is dan is er natuurlijk geen ontkomen aan een boete.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Toen zei dat officiertje dat je een boete ALTIJD eerst moet betalen en dat je daarna pas bezwaar in kan dienen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In dit geval zou ik het niet weten, maar ik denk ook zoiets ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstel VVD: 'besnijden meisjes ook in buitenland verbieden' Verwijderd | 316 | 13-02-2006 23:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 |