Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 19:03
FB
FB is offline
Hoi mensen,

een tijdje terug postte ik hier over een vriend van me die zichzelf emotioneel niet meer in de hand had, en zelfmoord had gepleegd, nadat zijn vriendin het uit had gemaakt.

Hij heeft me vandaag toevertrouwd dat hij regelmatic stemmen hoort. Drie stemmen, twee zelfbedachte personages die hij Statler en Waldorf noemt (die 2 ouwe mannen uit de muppets, toch?) en de stem van zijn exvriendin.

Ik weet dat het belachelijk klinkt, maar het is het niet. Ik ben inmiddels al twee keer midden in de nacht door em opgebeld als de stemmen hem niet met rust wilden laten.

Op welke manieren kan ik hem helpen?
Hij wil zelf geholpen worden, hij beseft dat hij een probleem heeft, maar hij heeft verschrikkelijke wisselende stemmingen, de ene keer is hij superblij en zo is hij weer verschrikkelijk depressief.

F
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 19:39
Verwijderd
Hij heeft zm gepleegd, maar gister sprak je hem? Ik neem aan dat ie dan een mislukte zm-poging heeft gedaan?

Nou goed, misschien moet je zoiezo het boek: I never promised you a rose garden van hannah green lezen, dit gaat over een meisje met stemmen in haar hoofd. Wie weet begrijp je hem dan, deze is trouwens in het engels, maar volgens mij is ie ook vertaald; Ik heb je nooit een rozentuin beloofd.. Misschien heeft die vriend van je er ook wat aan het te lezen

Misschien moet hij eens naar de huisarts gaan (jij zou mee kunnen gaan als hij het eng vind alleen), die kan hem dan ms door verwijzen naar prof. hulpverlening, en ms kan hij er op die manier aan werken..

sterkte iig

enneuh, ik kan alleen zeggen, wees er voor hem, maar laat je niet meesleuren
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 15:44
FB
FB is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Hij heeft zm gepleegd, maar gister sprak je hem? Ik neem aan dat ie dan een mislukte zm-poging heeft gedaan?

Nou goed, misschien moet je zoiezo het boek: I never promised you a rose garden van hannah green lezen, dit gaat over een meisje met stemmen in haar hoofd. Wie weet begrijp je hem dan, deze is trouwens in het engels, maar volgens mij is ie ook vertaald; Ik heb je nooit een rozentuin beloofd.. Misschien heeft die vriend van je er ook wat aan het te lezen

Misschien moet hij eens naar de huisarts gaan (jij zou mee kunnen gaan als hij het eng vind alleen), die kan hem dan ms door verwijzen naar prof. hulpverlening, en ms kan hij er op die manier aan werken..

sterkte iig

enneuh, ik kan alleen zeggen, wees er voor hem, maar laat je niet meesleuren
Bedankt.

En ik bedoelde inderdaad een zelfmoordpoging, stomme typefout

F
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:01
Alice
Alice is offline
Ik denk wel dat ik weet wat hij hoort.
Ik ben zelf de laatste tijd heel depressief. En ik hoor ook van zo'n stemmen. Nu praat ik met een schoolpsycholoog, maar die snapt er niks van en nu ga ik naar 't Riagg ofzo.

'k zou 't wel leuk vinde om met hem te praten anders

xxx Alice
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:09
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
k hoor ook stemmen maarik ben niet depressief...ik voel me eigenlijk wel lekker maaar ik hoor wel stemmen..vooral s'avonds in het donker.....
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:30
Verwijderd
ik ben meestal niet echt depressief ofzo, maar ik heb wel regelmatig heel erge klote buien. dan hoor ik wel iemand iets zeggen, maar het is meer een gevoel, niet dat iemand duidelijk ene verhaal tegen me aan het vertellen is. het probleem is dat ik niet weet of ik het zelf ben, of dat het iets/iemand anders is. ik ben het lang niet altijd eens met wat ik dan voel, maar...
damn, dit is errug verwarrend!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 18:51
Verwijderd
Hij hoort stemmen? ASAP naar de dokter. Hoe langer hij zo rond blijft lopen hoe erger het wordt. nu kan hij er nog redelijk 'goed' mee omgaan, maar op laatst is hij op en gaat ie gekke dingen doen. *ik woon al 17 jaar bij een schizofreen in huis, geloof me als ik zeg dat je echt met hem naar een psychiater moet (nee, niet de huisarts, een psychiater)* NU!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 21:28
Verwijderd
ik ken het probleem.
hoe je hem het beste kunt helpen? ik denk door er (zoals je al doet) voor hem te zijn en hem te steunen, maar ook om hem goed duidelijk te maken dat hij hulp nodig heeft van professionele mensen. zet er druk achter, maar laat hem toch zijn eigen keuze maken! dat werkt stukken beter voor het gevoel.
praat met hem over wat híj zou willen, en wat jij graag zou zien en probeer een goeie oplossing te zoeken!
heel erg veel sterkte, voor hem, maar zeker ook voor jou!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 22:29
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik zou hier wel iets over willen zeggen, maar dat mag niet van de forumbaasjes en -bazinnetjes. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:21
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zou hier wel iets over willen zeggen, maar dat mag niet van de forumbaasjes en -bazinnetjes. Jammer.
dan kun je dus net zo goed je hele reactie achterwege laten

enneuh, FB, heb je hem nu al gesproken? En het er met hem over gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten