Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 18:07
???
??? is offline
hallo allemaal

weet niet of het hier goed staat verplaats heb anders maar.
ik werk in groep 6 op een basisschool als onderwijsassistent,
mijn collega de groepsleerkracht van groep 6 is een huis aan het bouwen en krijgt volgende maand de sleutel.
nu wil ik met de kinderen graag een kado maken voor haar.
ik zou alleen niks leuks weten om te maken mbt een verhuizing.
kan iemand van jullie me helpen?

ik hoor het graag.

groetjes...

ps: ook andere ideeën voor in de klas/op school zijn altijd welkom
Advertentie
Oud 22-11-2005, 19:17
MTpower
MTpower is offline
Ik ben een keer (toen ik zelf nog op de basisschool zat) met de hele klas naar het nieuwe huis gegaan (onder begeleiding natuurlijk) en daar stonden we de leraar op te wachten.
Toen hij binnenkwam gingen we met z'n alle schreeuwen GEFELICITEERD en toen een eigen gemaakt liedje gezongen.
Daarna wat drinken met cake enzo, hij vond het heel leuk
Oud 23-11-2005, 19:08
loes appelmoes
loes appelmoes is offline
Je kan een verjaardagskalender knutselen, getekend door de kinderen en waar ook alle verjaardagen van de kinderen op staan. Leuk voor in de wc

Of elk kind iets laten knutselen (huisje, sleutel, kerstster, iets leukers) en daar ook een wens op laten schrijven. Dan van alle huisjes een slinger maken, die kan ze dan ophangen.

Verder geen inspiratie..
Oud 24-11-2005, 16:36
Elmoo
Elmoo is offline
Hoi,

Ik volg zelf de opleiding IPABO en loop nu stage in groep 5. Wat een leuk idee om iets te maken voor het nieuwe huis
Wat ook erg leuk is, is om een schilderij te maken. Ieder kind krijgt een klein papiertje (10 bij 10 cm ofzo) en daarop tekent het iets moois. Je kunt het laten verven, kleuren, met wasco, etc.

Vervolgens koop of maak je een lijst. Dit is niet zo moeilijk, gewoon 4 latjes of je kunt purschuim gebruiken en in een mooie kleur schilderen.

Je plakt alle kleine tekeningen van de kinderen op een groot vel en maakt de lijst eromheen. Zo maak je van alle kleine schilderijtjes één groot schilderij.

Kijk maar ff of je er wat aan hebt, succes in ieder geval!

Groetjes
Oud 24-11-2005, 16:38
Elmoo
Elmoo is offline
Ow, en wat je ook kunt doen (heb zomaar inspiratie, hihi)...

Je kunt de kinderen een boek laten maken. Ieder kind een bladzijde met gelukwensen, tips om lekker te kunnen wonen, mooie tekeningen, etc.

Dat was t weer
Oud 24-11-2005, 20:34
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 24-11-2005 @ 17:36 :
Hoi,

Ik volg zelf de opleiding IPABO en loop nu stage in groep 5. Wat een leuk idee om iets te maken voor het nieuwe huis
Wat ook erg leuk is, is om een schilderij te maken. Ieder kind krijgt een klein papiertje (10 bij 10 cm ofzo) en daarop tekent het iets moois. Je kunt het laten verven, kleuren, met wasco, etc.

Vervolgens koop of maak je een lijst. Dit is niet zo moeilijk, gewoon 4 latjes of je kunt purschuim gebruiken en in een mooie kleur schilderen.

Je plakt alle kleine tekeningen van de kinderen op een groot vel en maakt de lijst eromheen. Zo maak je van alle kleine schilderijtjes één groot schilderij.

Kijk maar ff of je er wat aan hebt, succes in ieder geval!

Groetjes
Zoiets heeft een vriendin van mij ook gekregen na haar stage bij een school voor zmlk, echt ontzettend leuk geheel is het geworden!
Oud 24-11-2005, 20:54
Verwijderd
Ik weet nog dat mijn moeder toen we gingen verhuizen (zij is is ook juffrouw) een door de kinderen zelfbeschilderd sleutelkastje kreeg. Die is geloof ik wel te koop bij een doe-het-zelf-zaak, zo'n houten. Alle kinderen hadden daar iets op geschilderd.
Ik vond dat wel een leuk idee.
Advertentie

Regels voor berichten