Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Probeer eens op het internet engelstalige fora te vinden gebaseerd in het midden-oosten waar ook israeliers zitten, dan kan je daar mensen wat vragen stellen over hun leven mischien.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Trouwens: http://www.holland.org/ |
![]() |
||
Citaat:
Ondanks dat er tijdelijk en lokaal sterke jodenhaat is geweest dit nooit echt lang genoeg heeft geduurd of wijdverspreid genoeg is geweest om de Joden tot aanpassing te dwingen. Want ook al bestaat er tegenwoordig een staat Israel, er zijn nog altijd veel Joden in de rest van de wereld die lekker doorleven als half aangepaste Joden net als 100en jaren geleden. Offtopic: *Aangezien christendom en jodendom beiden vaste begrippen zijn, is er maar 1 mogelijk verschil tussen de twee, als die verschil danwel 1 man is, of 1 zoon van God, geldt dus 1 man = 1 zoon van God. Dus waar doen ze zo moeilijk over?
|||
Citaat:
Aanhangers en/of volk. Er zijn overigens minder overeenkomsten dan dat jij doet voorkomen. Voor het gemak laat je het hele nieuwe testament achterwege. Citaat:
dat is wel gebeurd (bekeringen, jood-zijn "in secret") PS.: zoals je ziet zijn er nog geen detectorpoortjes bij markten: http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/...ast/index.html |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is wel gebeurd, ik ga hier niet de holocaust ontkennen ofzo. Maar er zijn altijd genoeg joden geweest die jood bleven zodat er nog altijd een grote groep joden is in een bepaald gebied/land.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik zie de logica niet? Ik zeg dat er minder overeenkomsten zijn dan dat jij zegt, en jij zegt dat ik het fout heb, want er zijn meer verschillen en door het nieuwe testament worden de overeenkomsten er niet minder op? Ik zie nogal veel verschillen. Cruciale verschillen. Dus om nu te zeggen dat ze fundamenteel weinig verschillen, vind ik te ver gaan. Citaat:
Ik snap niet goed waarom je de holocaust erbij haalt. |
![]() |
|
![]() |
Dat is een hele moeilijke opdracht. Vooral omdat er binnen Israël zoveel verschillende soorten Joden worden. Wil je kijken naar de gewone Joodse inwoners van israël, die ook graag naar de disco gaan en dergelijke. Of wil je het leven en tradities van de Orthodoxe Joden behandelen? Of het leven en de visie van de kolonisten?
De dreiging van geweld heeft een vreemd effect op hoe de inwoners van Israël leven. Zij zijn (vooral in de weken vlak na een aanslag) altijd op hun hoede. Toch proberen ze zo normaal mogelijk te even: boodschappen doen, uitgaan, e.d.. Waar zou je iets kunen vinden? Je kan beginnen via internationale contactsites (zoals Hi5, Vampierfreaks, e.d.) contact te zoeken met jongere inwoners van Israël, en het ze gewoon vragen. Kijk ook ens op de website van het CIDI: http://www.cidi.nl/ Dat is het Centrum Informatie en Documentatie Israël. Groetjes van Sebastiaan. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Fotototopic! Verwijderd | 500 | 16-08-2008 12:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Palestijnse staat LJ Flem | 342 | 21-05-2003 10:43 |