Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2005, 12:00
Al Murphy
Al Murphy is offline
Sinds ongeveer 2 weken heb ik last van Jamba pop-ups, die vaak samen komen met een pop-up (lelijk blauw scherm) voor een of ander anti-spywareprogramma. Soms is er ook sprake van andere reclames.

Wat ik er zo vreemd aan vind:
-> pop-ups komen in internet explorer, terwijl ik 99% van de tijd Firefox gebruik. IE enkel voor sites die niet werken in FF.

Kan het zijn dat die rotzooi via msn binnenkomt? MSN is volgens mij het enige programma op mijn pc dat nog automatisch met IE werkt, toch sinds ik Messenger Plus! heb gedeïnstalleerd.

-> zowel op FF als op IE draait een pop-upblokker en ad-blocker. Dat lijkt voor heel veel dingen te werken, behalve voor deze rotzooi. Is dat logisch?

-> Via HijackThis vind ik niks verdacht. Microsoft Antispyware doet zowat 2x per week een scan, en vindt al maanden niks, behalve een tijdje geleden dan de verwijzingen naar Messenger Plus!. Net heb ik een (webbased) scan laten lopen van Ewido, en die duidt op een hele waslijst (medium en high) problemen.
a) Yep, mijn computer zit inderdaad vol rotzooi, en dat is blijkbaar veel meer dan MSAS kan vinden.
b) Zo erg is het niet. Ewido doet alsof ze enorm goed zijn in het zoeken naar rotzooi, om mij aan te zetten om het programma ook daadwerkelijk te kopen.

-> Is het een oplossing om Messegner Plus! opnieuw te installeren, om IE nog meer buitenspel te zetten?
Oud 25-11-2005, 15:58
dafelix
dafelix is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1040501

sowieso bevat Plus! standaard spyware, die moet je bij installatie uitvinken

(dat pop-ups in IE komen is niet raar, programma's roepen niet URL aan, maar openen IE met de opdracht naar een bepaalde URL te gaan)

daarbij, scan 'ns met Ad-aware en Spybot S&D
Oud 25-11-2005, 16:23
freyk
freyk is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 25-11-2005 @ 13:00 :
pop-ups komen in internet explorer, terwijl ik 99% van de tijd Firefox gebruik. IE enkel voor sites die niet werken in FF.
Dit betekend dat er een programma op je computer staat die deze popups aanroept.

Citaat:
Kan het zijn dat die rotzooi via msn binnenkomt? MSN is volgens mij het enige programma op mijn pc dat nog automatisch met IE werkt, toch sinds ik Messenger Plus! heb gedeïnstalleerd.
Uuh ja. Sommige virus besmette gebruikers, besmetten andere gebruikers zonder dat zij het weten. Jij, als gebruiker, ziet alleen dat diegene iets naar je toe wil verzenden.
Je vraag altijd naar de omschrijving van het bestand, wanneer iemand niks zegt.
Zoals davelix al poste, msn plus! komt met adware.
Deze adware ( -> sponsorprogramma) kan je tijdens de uitschakelen.

Citaat:
zowel op FF als op IE draait een pop-upblokker en ad-blocker. Dat lijkt voor heel veel dingen te werken, behalve voor deze rotzooi. Is dat logisch?
Iedere dag komt nieuwe adware/spyware uit, die deze jouw beveiligingen proberen te ontwijken.

Citaat:
Via HijackThis vind ik niks verdacht. Microsoft Antispyware doet zowat 2x per week een scan, en vindt al maanden niks, behalve een tijdje geleden dan de verwijzingen naar Messenger Plus!. Net heb ik een (webbased) scan laten lopen van Ewido, en die duidt op een hele waslijst (medium en high) problemen.
a) Yep, mijn computer zit inderdaad vol rotzooi, en dat is blijkbaar veel meer dan MSAS kan vinden.
b) Zo erg is het niet. Ewido doet alsof ze enorm goed zijn in het zoeken naar rotzooi, om mij aan te zetten om het programma ook daadwerkelijk te kopen.
Toch zou ik graag van je een hijackthislog willen ontvangen in [centraal] spyware & adware.
Voor de tweede opmerking: Iedere dag komt nieuwe adware/spyware uit, die deze jouw beveiligingen proberen te ontwijken.

Citaat:
Is het een oplossing om Messegner Plus! opnieuw te installeren, om IE nog meer buitenspel te zetten?
msn plus verwijderen en dan opnieuw installeren zonder sponsorprogramma.
En nog ff een hijackthis log posten in [centraal] spyware & adware.

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 16:26.
Oud 25-11-2005, 18:34
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
freyk schreef op 25-11-2005 @ 17:23 :
davelix
*kuch*, ik heb niks met davilex of davelix te maken ^_^
Oud 25-11-2005, 19:19
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
freyk schreef op 25-11-2005 @ 17:23 :
Uuh ja. Sommige virus besmette gebruikers, besmetten andere gebruikers zonder dat zij het weten. Jij, als gebruiker, ziet alleen dat diegene iets naar je toe wil verzenden.
Je vraag altijd naar de omschrijving van het bestand, wanneer iemand niks zegt.
Zoals davelix al poste, msn plus! komt met adware.
Deze adware ( -> sponsorprogramma) kan je tijdens de uitschakelen.

(1)

Toch zou ik graag van je een hijackthislog willen ontvangen in [centraal] spyware & adware.

(2)
(1) Voor alle duidelijkheid: probleem was er niet sinds het installeren van Messenger Plus, maar sinds ik die terug geDEinstalleerd had. Ik weet niet of dat duidelijk was. Dat sponsorprogramma heb ik nooit meegeïnstalleerd.

Wat betreft dat ontvangen van virussen. Ik kan me van de laatste maanden eigenlijk niet herinneren dat iemand mij via msn iets anders dan pdf- of word-bestanden heeft doorgestuurd. Aan die bestandjes zal het niet gelegen heb. Maar ik neem aan dat als iemand ongezien virussen kan versturen, dat het eventueel ook wel kan dat ik ongezien dingen ontvang.

(2)

Komt er zo aan.

En voor de rest: ondertussen ook gescand met Ad-Aware (in veilige modus) en die vond niets om van wakker te liggen.
Oud 25-11-2005, 20:43
Wammus
Wammus is offline
Draai eens Hitman pro (zelf ff googelen). Dat is een combinatie van heel veel spyware scanners en virusscanners. Het duurt eventjes voordat die klaar is en je kan je pc niet echt gebruiken tijdens het scannen omdat alles zo'n beetje automatisch gaat en dus je muis heel de tijd op en neer springt.
Oud 26-11-2005, 09:14
Manuzhai
Manuzhai is offline
En waarom post je dit niet hier?

Regels voor berichten