Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2005, 14:49
notorius
notorius is offline
Ik heb een vraagje over immunotherapie. Ik heb laatst een allergietest gehad, omdat ik best last van eczeem heb. Uit die test kwam dat ik allergisch voor huisstofmijt ben. Wat ik eigenlijk wil weten is dat er van die immunotherapieen zijn, waardoor je zeg maar geen last meer hebt van je allergie (duurt wel 3 jaar voor het werkt, maar een kennis van mij heeft/had hooikoorts en kreeg zo'n therapie en zag binnen 1,5 jaar tijd al een drastische vermindering van z'n hooikoorts).

Je hebt dus ook van die immunotherapie voor huisstofmijten. Als dat werkt zou mijn eczeem dan ook verminderen (omdat ik in principe dus die eczeem door de huisstofmijt-allergie krijg)? Want je moet wel 3 jaar lang elke dag een vloeistofje (met van dat zuivere huisstofmijt) drinken.
Oud 03-12-2005, 14:57
Balance
Balance is offline
Heb je eczeem dóór je allergie of heb je eczeem gepaard met die allergie? Want ik heb dat laatste; het is een veel voorkomende combinatie. En als het dus dat laatste is, dan verwacht ik niet dat je eczeem klachten af zullen nemen. Heb je dat eerste, dan lijkt het me wel te verwachten ja.
Oud 03-12-2005, 15:17
notorius
notorius is offline
Nou dat weet ik dus niet. Ik ben dus voor m'n eczeem naar een dermatoloog geweest en alle vloerbedekking moest uit het huis en ik kreeg speciale dekbedden en hoezen (waar minder huisstofmijten inzitten).

En ik moest dingen waar huisstofmijten inzitten zoveel mogelijk vermijden om m'n eczeem.

En bij m'n vader heb ik veel meer last van eczeem, hij heeft vloerbedekking en niet van die speciale hoezen. Dat moest er daar ook uit, maar hij is eigenwijs.

Laatst gewijzigd op 03-12-2005 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 14:43
notorius
notorius is offline
Heb net allergietest terug gehad.. blijkt dat ik 'een extreem geval' ben. Ben voor vrijwel alles erg allergisch wat ze getest hadden (huisstofmijt, stuifmeel, graspollen, aardappels, hazelnoten, koek, rogge etc.). Vooral huisstofmijt, stuifmeel en graspollen waren extreem hoog.

Maar weet iemand of die immunotherapie gaat helpen? Anders bel ik m'n dermatoloog nog wel ff, maar dan moet ik weer een week wachten...
Oud 05-12-2005, 14:46
ExVaal
ExVaal is offline
Kun je me meer info geven over die immunotherapie voor hooikoorts?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 17:03
notorius
notorius is offline
Hier kan je is kijken:

Slit1

Je kan ook op 'oralgen' zoeken.
Oud 07-12-2005, 11:54
MieX
MieX is offline
Je kunt t denk ik t beste met je dermatoloog overleggen als je er weer bent. Immunotherapie kan namelijk helpen, maar er is voor lang niet elke allergie immunotherapie beschikbaar, en als het al beschikbaar is werkt het ook nog lang niet bij alle patiënten. Natuurlijk kan het in jouw geval sowieso wel schelen als je weer van 1 of een paar van je allergieën af bent, dus ik zou het zeker wel overleggen maar of het dus bij jou ook mogelijk is kan ik niet zeggen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten