Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 19:52
doornroosje
doornroosje is offline
Een klasgenoot van me is 2 weken geleden opgenomen in een kliniek voor mensen met eetstoornissen..ze heeft dus anorexia..echt heel erg om haar steeds dunner te zien worden, ze dacht dat het beter ging en wou echt veranderen, maar het is haar dus niet zelfstandig gelukt..We willen nu graag namens de klas een kaartje sturen en met iets liefs erbij..jullie enig idee wat leuk is om haar te geven en wat makkelijk over de post te versturen is? We dachten aan tijdschriften, maar misschien gaat ze zich dan weer met die modellen vergelijken ofzo..we hebben echt geen idee maar willen graag dat ze weet dat we aan haar denken..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 19:54
Verwijderd
Misschien een foto van de klas? Of gewoon een grote kaart met van iedereen een leuk, lief stukje er op geschreven? Of een knuffeltje of een leuk fotolijstje (met foto ) of een mooi boek ofzo. Of iets met een diepere gedachte erachter (gelukspoppetje ofzo). Er zijn zoveel leuke, lieve dingen die je iemand kan sturen...'t ligt er ook maar aan wat iemand leuk vindt ed.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:57
doornroosje
doornroosje is offline
ja goed idee! een gelukspoppetje!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:20
Lilium
Lilium is offline
Een klasgenootje met anorexia hebben wij gestuurd:
- wekelijkse klassenkrant
- videoboodschappen
- heel veel brieven
- kaarten ondertekend door een heleboel leraren
- fotootjes

Het is idd best lastig; opeens ga je overal over nadenken. Geen tijdschriften want modellen..., geen kaarten met eten erop etc etc. (Ik weet trouwens niet of dit soort dingen echt 'schadelijk' zijn.)
Oud 28-11-2005, 20:25
doornroosje
doornroosje is offline
ja, inderdaad..bij alles ga je nadenken..je weet nameljk ook niet hoe zij denkt en de dingen opvat..hmm maar we verzinnen wat liefs!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:44
Magican
Magican is offline
Stuur der een grote berg patat met van die lekkere vette mayonaise

Ik ben zo'n klootzak
Oud 28-11-2005, 20:47
doornroosje
doornroosje is offline
Citaat:
Magican schreef op 28-11-2005 @ 21:44 :

Ik ben zo'n klootzak
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Je kunt haar natuurlijk ook gewoon laten weten dat ze niet de enige vetklep is. Oftewel koop eens een keertje Fat Magazine ofzoiets.
Oud 29-11-2005, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-11-2005 @ 21:55 :
Je kunt haar natuurlijk ook gewoon laten weten dat ze niet de enige vetklep is. Oftewel koop eens een keertje Fat Magazine ofzoiets.
Ik snap het stukje over 'niet de enige vetklep' niet zo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 09:48
nietzijweer
nietzijweer is offline
dan zeg je in feite alleen maar dat ze inderdaad dik is..
beetje lullig he
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 15:54
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Magican schreef op 28-11-2005 @ 21:44 :

Ik ben zo'n klootzak
Dat had ik toen het allerliefste gedaan. Het gaat je echt aan het hart om te zien hoe iemand zich kapot maakt. Een meisje dat steeds dunner en dunner wordt. Een meisje dat een hekel aan zichzelf heeft. Ja, het liefste zou je haar willen zeggen dat ze lekker een berg patat moet eten en dat zij ook het recht heeft te zijn.
Oud 29-11-2005, 16:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Lilium schreef op 29-11-2005 @ 16:54 :
Dat had ik toen het allerliefste gedaan. Het gaat je echt aan het hart om te zien hoe iemand zich kapot maakt. Een meisje dat steeds dunner en dunner wordt. Een meisje dat een hekel aan zichzelf heeft. Ja, het liefste zou je haar willen zeggen dat ze lekker een berg patat moet eten en dat zij ook het recht heeft te zijn.
Ik zou het uit frustratie denk ik niet eens vragen maar gewoon d'r strot in schuiven.

Maar ontopic:
Een klassenfoto is natuurlijk heel leuk, je kan hem misschien bewerken om hem grappig te maken en dan samen met het orgineel ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Een knuffel met wat tekst van jullie erbij!
Oud 29-11-2005, 17:21
Verwijderd
Of je combineert het.
Zo'n knuffel waarop je kan schrijven en dan schrijft iedereen zijn/haar naam erop?
Misschien niet zo'n best idee, maar ik doe mijn best
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 10:41
Verwijderd
ik vond het echt vrselijk dat toen ik opgenomen werd, ik zon zogenaam lief iets van de hele klas kreeg.
Je kan beter met de mensen waar ze echt bevriend mee was wat doen, anders is het zon schijnheilieg zooi en dat is vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:43
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 01-12-2005 @ 11:41 :
ik vond het echt vrselijk dat toen ik opgenomen werd, ik zon zogenaam lief iets van de hele klas kreeg.
Je kan beter met de mensen waar ze echt bevriend mee was wat doen, anders is het zon schijnheilieg zooi en dat is vreselijk.
Voelde jij dat zo? Ik ken jouw situatie natuurlijk niet maar misschien was het wel goed bedoeld.
Oud 01-12-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Het ligt er denk ik net aan hoe de klas is enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het juist hardstikke fijn om te merken dat ze aan me dachten. Ik had een knuffel en een kaart gekregen, nou die knuffel heb ik nog steeds in mijn bed liggen en het geeft me altijd een beetje moed in de moeilijke momenten.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:49
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
een boeddha!
Oud 02-12-2005, 18:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
Ik vind dat ondankbaar, mensen doen moeite om te laten weten dat ze aan je denken en jij kunt het niet eens waarderen, Had je dan liever niks gehoord, nee dat was waarschijnlijk ook niet goed geweest.
Oud 03-12-2005, 07:48
Verwijderd
Zelf stuur ik ook wel eens een kaartje naar mensen die ik niet zo heel goed ken als ik weet dat ze het moeilijk hebben (bv. een jaargenootje op school waarvan de vader plotseling was overleden). Heeft niets met schijnheiligheid te maken, wel met laten weten dat ik aan ze denk. En als ze dat niet interesseert of wat dan ook, dan vind ik dat ook best, dan gooien ze het kaartje maar weg of steken ze het desnoods in de fik als ze zich daar beter van gaan voelen. Als ik zelf ziek ben vind ik het fijn als iemand laat weten dat ie aan me denkt. Ook als ik zo iemand niet zo heel goed ken. (Dergelijke mensen kun je zelf beter leren kennen, mocht je die behoefte hebben. Ik heb mijn beste vrienden leren kennen in de tijden dat ik het moeilijk had, zij waren er toen voor me en zijn er nu nog steeds voor me. En ja, dat waardeer ik heel erg.)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 12:44
ilse
ilse is offline
ik vind het in ieder geval heel leuk dat jullie wat met de klas gaan doen, mijn klas deed helemaal niets toen ik opgenomen werd, heb zelfs van de hele klas niets meer ghoord. dus wat je ook doet, ik dnek dat ze er blij mee zal zijn.. een stukje schrijven van door iedereen van de klas lijkt me wel een heel leuk iets, met een klein dingetje erbij ofzo..
Reageren

Regels voor berichten