Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 12:09
spapaars
spapaars is offline
Hallo,

na een relatie van 3 jaar met een bloedmooie, lieve meid is het nu inmiddels een aantal weken uit.

De laatste tijd zat ik met mezelf in de knoop, waardoor ik mij steeds meer ging afzetten van mijn vriendin. Kort-af, nergens zin in, snel geirriteerd etc.. Zij kreeg hierdoor natuurlijk het idee dat ik haar niet meer hoefde.

Na een ruzie is zij vervolgens boos mijn huis uitgelopen en ik ben toen haar niet achterna gegaan met als gevolg dat het uit is.

Het argument was eerst dat ze wel van mij hield maar ik het gewoon verpest had. Daar kan ik mee leven. Maar nu is het dat dat ze allang niet meer van me hield. Argument 1 zegt dus dat het aan mij ligt en argument 2 zegt dat het aan haar ligt.

Ik ben helemaal niet boos op haar, dat maakt het zo moeilijk. Ik begrijp haar wel.

Dat niet houden van gedeelte zit mij alleen zo diep. Een paar dagen voor het uitging, moest ik haar nog van mij afslaan bij wijze van spreke, omdat we geen condooms hadden en zij weer eerst de pil moest halen. Toen kwam ze nog met "Joh, dan kijken we toch gewoon goed uit". Als je niet van iemand houdt dan doe je dat toch niet.

Ik heb het idee dat ze zichzelf voor de gek houdt.

Ze had mij direct geblockt op MSN na het uitgaan en vorige week was ik met wat vrienden uitgeweest en had ik in mijn naam gezegd dat ik een leuk meisje gezoend had (was niet zo) en toen kwam ze ineens weer online. Was ze helemaal pissig, maar ze bleef wel steeds zeggen dat ze absoluut niet jaloers was en me niet meer terughoefde.

Ze maakt me nu helemaal gek door te zeggen dat ze me niet meer moet, maar tegelijkertijd doet ze er wel alles aan om mijn aandacht te trekken door suggestieve opmerkingen te maken tegen mij en mijn vrienden.

Verteld ze me dat ze "gister een heerlijke nacht" heeft gehad, terwijl ik weet dat ze gewoon thuis zat en dat ze volgende week uit gaat en weer uit haar dak gaat etc..

Als ik haar bel, hangt ze niet op. Ze zegt zelf weinig, maar ze vraagt wel heel erg door. Ze wilt toch alles weten.

Tegen een vriend van me heeft ze gezegd dat ze allang al over me heen is, niet eens meer aan me denkt. Het is pas een paar weken uit na zolang.

Ik vind haar nog steeds zo mooi en lief.

Ik wil haar zover krijgen dat ze met me onder 4 ogen buiten gaat praten. Een relatie kan je niet be-eindigen via een gesprek aan de telefoon of MSN vind ik.

Zij wil het niet, zij vind het te "vroeg" om nu al erover te praten onder 4 ogen. Van uitstellen komt afstel, als ze me nu al vergeten is volgens haar dan gaat ze volgende maand echt niet met me praten.

De smeekbedes, verontschuldigingen en vragen om laatste kansen heb ik al achter de rug en nu wil ik gewoon verder met mijn leven, maar dat kan ik niet, omdat ik nog zoveel dingen niet begrijp. Ze geeft alleen maar gemixte signalen af.

Tijd heelt wonden het beste, maar ik ben zo bang dat als ik nu de kans krijg om met haar te praten dat er nog wat inzit en dat als ik te lang wacht, ik het gewoon kan vergeten.

Hebben jullie misschien ervaring met uitgaan en later weer bij elkaar terugkomen. Hoe is dat gegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 12:15
Muchacha
Muchacha is offline
Je bent bang dat het te laat is als je gaat wachten? Dan past ze sowieso al niet bij jou vind ik, anders is het nooit te laat
Geef haar gewoon nog wat tijd, ga niet in op haar signalen, neem afstand van haar zodat zij ook voelt dat ze je aan het verliezen is en zodat ze kan nadenken of ze dat wilt of niet.

En als het echt te lang duurt voor je, ga dan verder met je leven, ervan uitgaand dat het niets meer word. Je kan niet blijven wachten.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:06
nietzijweer
nietzijweer is offline
Volgens mij wil ze je stiekem nog wel terug maar wil ze je dat niet laten merken.
Alsof haar vrienden haar gezegd hebben om vooral niks te laten merken, en ze als ze alleen is toch weer contact zoekt enzo.
Kan je niet gewoon bij haar langsgaan als je weet dat ze thuis is?
Je wist het ook dat ze die zaterdag thuis zat..
Gewoon eens goed praten en even normaal tegen elkaar doen en eerlijk zeggen wat jullie beide willen en vinden.

Als ze erbij blijft dat zij het zat is dan is dat zo, maar dan is het tenminste uitgesproken..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:56
Verwijderd
ok, ik zou maar eerst eens bij jezelf de zaken op orde zetten, want als ik je zo lees, moet jij ook nog echt wel groeien....
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Pff, probeer eens als volwassenen met elkaar te praten en niet als een stelletje pubers Waarschijnlijk is het door jullie communicatieprobleem het uiteindelijk ook uitgaan, althans, dat zou me niets verbazen. Door zo achterlijk met elkaar om te gaan, drijf je steeds verder uit elkaar. Dat zij wegliep, betekent dat ze wanhopig was. Dat je niet achter haar aanging, maakte haar nog wanhopiger. Door het uit te maken, probeerde ze om aandacht te schreeuwen. Ik denk echt dat een goed gesprek wonderen zal doen. Probleem is alleen wel dat jullie dan in het vervolg dit zullen moeten laten en normaal met elkaar moeten omgaan. En daar heb ik een hard hoofd in.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Volgens mij doet ze afstotelijk en nieuwsgierig omdat ze jaloers is en jou terug wilt. Het lijkt wel alsof zij wilt dat jij moeite voor haar moet doen.
Oud 28-11-2005, 15:05
groovy
groovy is offline
Ze liegt over de 'heerlijke avonden' die ze heeft gehad, omdat jij in je naam zet dat je met een meisje hebt gezoend. Wat ik sowieso erg dom vind om te doen, zo duw je haar alleen nog maar verder van je af.

Verras haar desnoods, zodat ze wel met je moet praten, bijvoorbeeld na school opwachten of gewoon aan de deur staan..maar als er niets nuttigs uitkomt, zou ik zeggen tegen haar dat je bereid bent alles te doen om haar terug te krijgen, dat je van haar houdt, maar dat als haar liefde écht over is, ze het eerlijk moet zeggen en dat je dan haar met rust zult laten. Dan zal ze zelf ook weten dat ze je kwijtraakt als ze zo afstandelijk blijft doen.

Ik denk gewoon dat het een meisje is dat op dit moment niet nog een keer gekwetst wilt worden, dus als je zeker weet dat je dat niet zult doen, moet je haar dat zeggen.

Lok haar anders ergens naar toe voor een etentje met een vriendin ofzo, en dat jij dan die vriendin blijkt te zijn. Ik weet niet of ze van verrassingen houdt?

Maarja, je kunt haar ook vragen of ze het 'later' wel een kans wilt geven, maar dat ze nu even met rust gelaten wilt worden..? Er moet in ieder geval duidelijkheid zijn, je moet haar zeggen dat als ze echt niet meer van je houdt en dit ook niet meer zal gaan doen, jij haar met rust zal laten. Maar dat ze je dit dan recht in je gezicht moet vertellen, zodat je haar aan kunt kijken en kunt zien of ze het meent..

Heel veel sterkte!!

Een aantal weken is trouwens nog niet super lang, als je nu opgeeft, kan ze daaruit haar conclusies trekken dat je niet genoeg van haar houdt..en vertel haar METEEN dat je niet met anderen hebt gezoend, dit is misschien ook 1 van de redenen dat ze nu niets meer van je wil. Tenminste, na zo'n actie zou ik jou ook niet meer terug willen..dus vertel haar de waarheid, dan gaat ze zelf ook geen leugentjes bedenken tegenover jou.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:58
Thee Muts
Thee Muts is offline
Jullie hebben de relatie nooit echt beëindigd of uberhaupt jullie ruzie van toen uitgepraat. Begin daar eerst eens mee. Nu is het voor allebei zo onduidelijk wat er nu eigenlijk precies gebeurd is, waar het misgelopen is en vooral waaróm het misgelopen is. Logisch dat jullie beiden zo om elkaar heen blijven draaien als er helenmaal geen duidelijkheid over het waarom is en hoe het nu verder moet.

Dus praat met elkaar. Bedenk ook vooral goed voor jezelf hoe je nu verder wil, dan kun je haar daar iig de duidelijkheid in geven. Ookal zegt ze dat ze nu nog niet toe is aan een gesprek, het is wel echt wat jullie nodig hebben. Ik hoop dat zij daar ook de noodzaak van inziet, zodat jullie het goed af kunnen sluiten of wat voor beslissing dan ook kunnen nemen.
Oud 28-11-2005, 22:06
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind het eerlijk gezegd eerder overkomen alsof ze inderdaad wel over je heen is, maar niet wil dat jij over haar heen bent. Ze wil je aan de ene kant niet eens spreken, maar aan de andere kant wil ze wel dat je achter haar aan blijft lopen.

Of dat, of ze is vreselijk puberaal bezig.
Oud 28-11-2005, 22:15
Pixxa
Pixxa is offline
Wat wil je zelf? Wil je haar terug? ... Dan zul je moeten strijden!! Als ik het zo lees lijkt het haast wel een spelletje dat ze speelt... En hoe je het spelletje speelt, tja das aan jou.

maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrepen hebben, ik heb er dan ook geen ervaring mee
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:40
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
spapaars schreef op 28-11-2005 @ 13:09 :

Het argument was eerst dat ze wel van mij hield maar ik het gewoon verpest had. Daar kan ik mee leven. Maar nu is het dat dat ze allang niet meer van me hield.

Heeft ze dat zelf tegen jou gezegd, dat ze al die tijd niet meer van je hield? Of heeft ze dat ook via via bezorgd bij jou? Het lijkt me overigens dat ze zoiets uit woede zegt. En het lijkt me ook dat ze te trots is om zelf de eerste stap te zetten.

Wat ik ook merk in je verhaal is dat jullie beiden veel te veel mensen betrekken in jullie probleem. Terwijl ik wel het idee krijg dat je het maar haar zelf wilt oplossen; waarom laat je je vrienden dan zeggen dat je met een ander meisje hebt gezoend? Ik begrijp dat je dit soort dingen in woede zegt.

Waarom ben je haar niet achterna gelopen? Zij loopt weg omdat ze een statement wilt maken en je eigenlijk voor het blok wilt zetten: als je achter haar aan gaat wil je haar, blijf je staan dan wil je haar niet. Zo denken wij vrouwen Vooral in deze situatie: je zegt dat je geirriteerd was, lusteloos en geen moeite voor haar deed: met die actie wilt ze kijken of jij moeite voor haar wilt doen als je weg gaat...

Waarom schrijf je haar geen brief of e-mail waarin je uitlegt wat je voelt en dat je haar over een paar dagen belt om een afspraak te maken. Doe maar
Oud 29-11-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
spapaars schreef op 28-11-2005 @ 13:09 :

Dat niet houden van gedeelte zit mij alleen zo diep. Een paar dagen voor het uitging, moest ik haar nog van mij afslaan bij wijze van spreke, omdat we geen condooms hadden en zij weer eerst de pil moest halen. Toen kwam ze nog met "Joh, dan kijken we toch gewoon goed uit". Als je niet van iemand houdt dan doe je dat toch niet.
Correctie, dat soort dingen doe je als je geil bent. Liefde heeft daar niet per se mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 10:23
Verwijderd
naar mijn idee is die tipvan muchacha een hele goede.. geef haar t gevoel dat ze je verliest..wie weet hoe ze dan reageert..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:05
underthabridge
underthabridge is offline
Ik weet niet hoe oud je bent, maar man o man, wat vind ik MSN in relaties toch altijd kansloos en wat gedragen jullie je puberaal.
Verder: Don't it always seem to go, that you don't know what you've got till it's gone... Eigen schuld dikke bult, had je maar niet zo'n zak moeten zijn. Je had je heel wat eerder moeten bedenken waar je mee bezig was, ik geef haar volkomen gelijk als ze de eerste reden opvoert. Wat betreft haar gedrag, zij is gewoon even de weg kwijt omdat het uit is, maar als ik jou was zou ik maar snel opgroeien doorgaan met mijn leven: geen hand vol, maar een land vol, want de kans dat het ooit nog echt goed komt is denk ik heel klein, waarschijnlijk komen jullie al gauw weer in dezelfde negatieve spiraal terecht.
Oud 30-11-2005, 10:44
WolterB
WolterB is offline
Jij hebt je stom gedragen door iets wat niet waar is in je msn te zetten.

Verder komt uit het verhaal naar voren dat je dr nog niet kwijt wilt, terwijl zij voordoet alsof ze het al afgesloten heeft. Laat het allemaal even rusten, spreek haar niet meer aan op msn en bel haar niet meer, want op deze manier geef je haar en jezelf niet de tijd om alles even goed op een rijtje te zetten. Volgens mij is dat bij jou ook wel nodig, want je verhaal zit redelijk warrig in elkaar e lijkt zichzelf soms tegen te spreken, wat het lastig maakt om er een goed en duidelijk antwoord op te geven.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten