Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 18:01
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Ik zoek nog boeken over ICT
Van die cursus boeken waarin je snel wat leert over wat programmeren
Ik zoek vooral boeken over:
PHP
HTML
Flash
En MySQL
Vooral op webpages gericht, maar tuurlijk ook geschikt voor andere dingen

Heeft iemand nog boeken over die nog in goede staat zijn?
Dan zou ik die graag over willen kopen

Laatst gewijzigd op 24-11-2005 om 16:35.
Advertentie
Oud 23-11-2005, 13:50
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik heb hier nog :

- basiscursus C++
- basiscursus programmer voor windows 95 (ik weet t, oud, maar de principes zijn t zelfde als in nieuwere boeken. 'met de hand' windows programmeren dus.)
- visual basic 6. (die titel dekt de lading ook )
- snel leren programmeren in JAVA2 (focust wel beetje op applets, maar is vrij volledig voor een basiscursus)

mocht je nog wat aparts zoeken, ik heb hier nog een 'Turbo C++ 3.0 handleiding'. Verder ook nog 'games programmeren in 24 uur'.
Oud 23-11-2005, 15:50
Verwijderd
Snel leren programmeren bestaat niet.
(Tenzij je al een lijkende taal kent)

Heb wel een boek over het opzetten van het maken van een programma:
Van ontwerp tot programma (Metzlar) € 15,00
Oud 23-11-2005, 16:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
********** schreef op 23-11-2005 @ 16:50 :

hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je hebt; een basiskennis C kun je in twee weken wel op doen.

goed leren programmeren kost jaren.
Oud 23-11-2005, 16:43
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
********** schreef op 23-11-2005 @ 16:50 :

Ik ken alleen Basic :/
En met snel: Oefening leer je het meeste van, maar met dat boek krijg je al snel veel door, dan maar wat uitproberen
Met basic heb ik nog geen boek gebruikt om het te leren...

Games programmeren is wel leuk, maar je hebt er niet zoveel aan, of je moet er 6 jaar mee bezig zijn

Ik vind die PHP wel leuk, hoeveel vraag je ervoor en in welke staat is het boek?

edit: ook in die eerste post: Java2, Visual basic lijkt me wel goed, hetzelfde: welke staat en hoeveel vraag je ervoor?
Oud 23-11-2005, 18:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dat basic-boekje... pfff... ik heb m ooit voor school nodig gehad. Is in vrij slechte staat, maar wel goed leesbaar en zo. (maar kaft is niet mooi meer). Tja...

java2 boek is veel nieuwer en in redelijke staat. (het boek is wel gelezen maar niet mishandeld). Is ook een wat nuttiger boek, imho.

tja, weet ik veel hoeveel zoiets waard is. is t veel als ik 17,50 vraag ? (voor allebei dan he).

anders doe je maar een bod, komen we dr wel uit. Java-boek is 500 blz., basic-boek ook, maar is A5. (java-boek is groter, zeg maar 'standaard-boek-formaat').

het java-boek vond ik zelf nuttig (je kan er echt wel redelijk java-programmeren mee leren). basic-boekje mag je dr gewoon bij hebben wat mij betreft, maar echt heel nuttig was t voor mij niet. Het gaat echt uit van geen voorkennis, dat is misschien wel een voordeel voor een beginneling. (maar ik was op dat moment al tweedejaars MBO informatica ...). Je leert een beetje windows-programmaatjes maken, dmv de VB interface, waar je dan wel ook wat met 'echt' (code) programmeren doet hoor. Het is wel een leuke manier om met programmeren in aanraking te komen, maar diepgang ontbreekt.

(niet om je te pushen iets te kopen, echt niet, maar de basiscursus C++ is van de boeken die ik postte verreweg het nuttigste boek als je echt goed wil leren programmeren.
Oud 23-11-2005, 22:12
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-11-2005 @ 19:00 :
dat basic-boekje... pfff... ik heb m ooit voor school nodig gehad. Is in vrij slechte staat, maar wel goed leesbaar en zo. (maar kaft is niet mooi meer). Tja...

java2 boek is veel nieuwer en in redelijke staat. (het boek is wel gelezen maar niet mishandeld). Is ook een wat nuttiger boek, imho.

tja, weet ik veel hoeveel zoiets waard is. is t veel als ik 17,50 vraag ? (voor allebei dan he).

anders doe je maar een bod, komen we dr wel uit. Java-boek is 500 blz., basic-boek ook, maar is A5. (java-boek is groter, zeg maar 'standaard-boek-formaat').

het java-boek vond ik zelf nuttig (je kan er echt wel redelijk java-programmeren mee leren). basic-boekje mag je dr gewoon bij hebben wat mij betreft, maar echt heel nuttig was t voor mij niet. Het gaat echt uit van geen voorkennis, dat is misschien wel een voordeel voor een beginneling. (maar ik was op dat moment al tweedejaars MBO informatica ...). Je leert een beetje windows-programmaatjes maken, dmv de VB interface, waar je dan wel ook wat met 'echt' (code) programmeren doet hoor. Het is wel een leuke manier om met programmeren in aanraking te komen, maar diepgang ontbreekt.

(niet om je te pushen iets te kopen, echt niet, maar de basiscursus C++ is van de boeken die ik postte verreweg het nuttigste boek als je echt goed wil leren programmeren.
dan..., 25,- alle drie? (exclusief verzendkosten dan)
Ik ga uit van een goed boek: helft van de inkoopprijs. Bij Bol.com zag ik veel van deze boeken rond de 20 euro, omdat het blijkbaar goede boeken zijn > 25?
Of waar woon je? Ik in zuid-zuid-limburg :/

Voorkennis van dat heb ik niet, dus dat is wel mooi ^^
Met C++, Ik had zon cursus van internet uitgeprint, maar ik zag nou niet echt in wat ik met C++ kon, of je moet wel vergevorderd zijn. Maar het is altijd leuk ^^
Oud 24-11-2005, 09:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
is goed. je hebt PM.
Oud 24-11-2005, 14:29
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Je bent online zie ik ^^, kijk nog maar een keer...

En voor de rest:
Nu ik die visual basic en C++ (zo goed als) heb, ben ik nog geïntereseerd in boeken voor web-design, dus: html en omgaan met MySQL

Laatst gewijzigd op 24-11-2005 om 18:43.
Oud 29-11-2005, 12:33
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
up

heeft niemand anders nog boeken?
Advertentie

Regels voor berichten