Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 11:19
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
Mijn vriend en ik hadden het over een aantal onderwerpen, we disccuseren weleens meer, naar aanleiding van een vriend van ons die vreemd is gegaan toen vroeg ik wat over vreemdgaan aan hem.
Ik zei wat vind jij er nou van vreemdgaan, toen vertelde hij dat hij vond dat het iedereen kon overkomen, hij zegt ik kom ook vaak verleidingen tegen en kan me dan moeilijk beheersen.
Hij zei dus dat vreemdgaan er bij hem altijd dus in kan zitten, maar dat ik hem wel moet vertrouwen .hmmz ja hoe kan ik hem nu vertrouwen als hij zoiets zegt..
Hij zegt ja maar jij hebt dat toch ook als je een leuke jongen ziet, van zo die zou ik graag willen zoenen, maar ik heb zoiets ik dnek dat misschien maar ik heb jou en ik ben sterk ik ga niet vreemd..

Wat moet ik nou doen denk hij gewoon te makkelijk?

we hebben btw 9 maanden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 11:23
Verwijderd
Als hij zich dan niet kan beheersen heeft hij gewoon te weinig zelfbeheersing. Als je vier bent mag dat, geen zelfbeheersing hebben, van iemand van 16 of ouder (ik weet niet hoe oud jij bent? ik dacht dat je 16 was maar ik zie nu een 20 in je nickname staan ) mag je toch wel van verwachten dat diegene tot op zekere hoogte controle over zijn eigen handelingen heeft.

Ziet hij zijn gebrek aan zelfbeheersing als een slechte eigenschap of als doodnormaal?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 11:28
Jolt
Jolt is offline
Ik vind zoiets een kwestie van verantwoordelijkheid.
Oud 05-12-2005, 11:44
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-12-2005 @ 12:23 :
Als hij zich dan niet kan beheersen heeft hij gewoon te weinig zelfbeheersing. Als je vier bent mag dat, geen zelfbeheersing hebben, van iemand van 16 of ouder (ik weet niet hoe oud jij bent? ik dacht dat je 16 was maar ik zie nu een 20 in je nickname staan ) mag je toch wel van verwachten dat diegene tot op zekere hoogte controle over zijn eigen handelingen heeft.

Ziet hij zijn gebrek aan zelfbeheersing als een slechte eigenschap of als doodnormaal?
hij vindt het normaal zegt ie, maar hij denkt dat ook heeel makkelijk over alles.
maargoed vreemdgaa overkomt je toch niet daar kies je toch zelf voor hij vindt van niet..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 11:46
Verwijderd
Ik denk dat de meerderheid van de vreemdgangers het niet 'bewust kwaad opzettelijk' doet, maar in een opwelling. Drank, geilheid, elkaar een tijdje niet kunnen zien, weet ik veel. Het vlees is zwak, dat is een bekend adagium, het is niet voor niets dat er zoveel mensen spijt krijgen omdat ze het eigenlijk niet wilden.

Jouw vriend is in elk geval wel eerlijk. Daar kun je ook blij over zijn. Je hebt overigens weinig keus in dingen die je kunt doen, want hij is zoals hij is en blijkbaar heeft hij zichzelf op dat punt dus al redelijk goed geanalyseerd. Je kunt weinig anders doen dan hem gewoon blijven vertrouwen zoals nu, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 12:02
Verwijderd
Hij is eerlijk, maar wel een zwakko. Grote kans dat hij al eens vreemdgegaan is en zijn geweten probeert te sussen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 12:03
Verwijderd
Drank etc is wel een reden, maar geen excuus. Als je weet dat je niet tegen drank kunt, zorg dan ook dat je niet teveel drinkt...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 12:04
Verwijderd
Hij is eerlijk en als je die eerlijke mening niet wilt horen kun je beter niet over dergelijke onderwerpen beginnen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 12:07
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
nee ok maar soms komt het toevallig weleens op een onderwerp.
Maargoed hij wil van de zomer met vrienden op vakantie, hoe moet ik hem nu vertrouwen als hij zegt dat hij verleiding moeilijk kan weerstaan, dan laat hij mij toch met een rotgevoel achter
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:23
groovy
groovy is offline
het duurt nog wel een tijdje voordat het zomer is, als je dan nog met hem gaat, heb je toch al een jaar en 4 maanden met hem (zo ongeveer, sla me er niet op dood ) en dan hebben jullie toch wel zo'n relatie dat hij ook weet hoe belangrijk je voor hem bent en dat ie weet wat hij op het spel zet als hij vreemdgaat..

Misschien gaan jullie tegen die tijd wel lekker met zijn tweetjes op vakantie, of kun jij gezellig meegaan met hem?

Ik zou in ieder geval ook samen iets gaan doen in de zomer, sowieso lijkt het me goed en leuk voor jullie relatie en dan heb je ook iets om naar uit te kijken in plaats van te denken 'ohnee het wordt alweer zomer'.

En als hij iets boekt met jou, dan lijkt het me dat de relatie goed is en dat ie weet dat ie niet vreemd kan gaan op vakantie, vooral als jullie vakantie daarna nog eens mocht komen (als dit de enige reden is voor hem om vreemd te gaan, is het ook niet goed, maar daar ga ik niet van uit)

Niet teveel piekeren, hij heeft 9 maanden wel de drang weerstaan omdat hij jou het leukste meisje vindt wat er is! En je mag altijd zeggen tegen hem dat je wel geschrokken bent van zijn standpunt en dat je bang bent dat je op een dag misschien niet meer ‘genoeg’ bent en dat hij dan de verleiding niet kan weerstaan..dat kun je altijd zeggen tegen hem, dan mag hij jou zeggen hoe hij daarover denkt
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:29
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-12-2005 @ 12:46 :
Ik denk dat de meerderheid van de vreemdgangers het niet 'bewust kwaad opzettelijk' doet, maar in een opwelling. Drank, geilheid, elkaar een tijdje niet kunnen zien, weet ik veel. Het vlees is zwak, dat is een bekend adagium, het is niet voor niets dat er zoveel mensen spijt krijgen omdat ze het eigenlijk niet wilden.

Jouw vriend is in elk geval wel eerlijk. Daar kun je ook blij over zijn. Je hebt overigens weinig keus in dingen die je kunt doen, want hij is zoals hij is en blijkbaar heeft hij zichzelf op dat punt dus al redelijk goed geanalyseerd. Je kunt weinig anders doen dan hem gewoon blijven vertrouwen zoals nu, denk ik.
Je moet eerlijk zijn, dat is gewoon een feit. Maar je moet niet alles vertellen
Oud 05-12-2005, 13:39
Verwijderd
Vind je? Vind je dat je het niet hoeft te vertellen als je vreemd bent gegaan?
Nouja, meningen verschillen.

En TS; hij zegt erbij dat je hem kan vertrouwen. Dat dat moeilijk is snap ik als geen ander maar je kan niets anders doen dan dat..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:52
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mala schreef op 05-12-2005 @ 14:39 :

Anyway, soms is het beter dat je niet alles van elkaar weet.
Oud 05-12-2005, 14:43
JJ13
JJ13 is offline
ik kan me voorstellen dat je je er druk om maakt, je vriend is wel eerlijk, maar of je zoiets wil horen? ook niet erg leuk. ik zou er tegen die tijd nog eens met hem over praten.
Oud 05-12-2005, 15:27
Verwijderd
Spoedcursusje "Wat vertel ik wel en niet aan mijn vriendin" voor die vriend van jou.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:36
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
Ja ik vind het idd wel eerlijk, maar ik vind dat hij zich zo tegenspreekt. Bedoel ik moet het wel vertrouwen, hij baalt ervan dat ik hem soms niet vertrouw, maar aan de andere kant zegt hij wel dat vreemdgaan hem kan overkomen en dat hij gevoelig is voor verleidingen, dat is toch dubbel of begrijp ik dat verkeerd??

btw, hij gaat alleen met vrienden op vakantie dat wil hij graag hij heeft dat nog nooit gedaan dus ik kan niet mee helaas maar daarom maakte ik me een beetje zorgen bedoel dalijk gaat hij daar echt vreemd, bedoel op vakantie zijn de verleidingen helemaal niet te weerstaan..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Mala schreef op 05-12-2005 @ 14:39 :

En TS; hij zegt erbij dat je hem kan vertrouwen. Dat dat moeilijk is snap ik als geen ander maar je kan niets anders doen dan dat..
Als de kans 0,0 is dat de ander er op welke manier dan ook achterkomt dat je naast de pot hebt gepiest, welk nut heeft het dan om het te vertellen? Lijkt me eigenlijk haast een egoistische daad om je eigen geweten te zuiveren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 16:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hij is in ieder geval wel heerlijk. En als hij uiteindelijk toch eens vreemd zou gaan, dan weet je dat het een onbetrouwbare hond is. Je moet gewoon vertrouwen in hem hebben.
Oud 05-12-2005, 17:04
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
Hij zegt dat ie mij ook zou vergeven al zou ik vreemdgaan, maar ik weet nie of ik hem zou kunnen vergeven, bedoel ja tis niet zomaar een foutje toch, je bent er toch bij met je hoofd, waarom zou je je vriendin willen kwetsen..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:42
Verwijderd
Ik weet trouwens niet wat jouw definitie van vreemdgaan is, bedenk ik. Heel kort zoenen, dat kan 'per ongeluk' gaan, doordat je er even niet bij was met je hoofd en je liet meeslepen. Seks hebben met iemand gebeurt niet 'per ongeluk', want voordat het zo ver is heb je 100 keer de kans gehad om na te denken over wat je aan het doen bent.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 19:06
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
ja ok , maar ik vind zoenen al vreemd gaan. ik zou me ook nie voor kunnen stellen dat ik zomaar met iemand kan zoenen omdat me hoofd er niet bij is bedoel, je hebt toch achter in je hoofd wel zoiets ik wil me vriend/in geen pijn doen dus ik zoen je niet.
Kan je dan zo afdwalen dat je dan toch iemand zoent?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:08
Draakje83
Draakje83 is offline
Nou het gebeurt in een moment van twijfel.

Een moment dat je niet zeker weet of je zo verder wil gaan.

Ik denk niet jij zelf denkt dat hij absoluut de ware voor je is en dat je best zou willen trouwen en kinderen met hem wil. Zelfs als je al lang getrouwd bent heb je die twijfels.

Dat is ook de reden dat vreemdgaan zo erg is.
Het is een statement dat je twijfels groter zijn dan je durfde te zeggen. En twijfels zijn nooit fijn.

Maar jij hebt vast ook twijfels. Ik zou zeggen, vind kracht in elkaars twijfel.
Je hoort wel eens het cliché over het delen van lief en leed.
Nu moeten jullie dus leed delen.
Oud 05-12-2005, 20:31
berlin
berlin is offline
dumpen die hap; waarschijnlijk heeft ie al met je beste vriendin geneukt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:52
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
Citaat:
Draakje83 schreef op 05-12-2005 @ 21:08 :
Nou het gebeurt in een moment van twijfel.

Een moment dat je niet zeker weet of je zo verder wil gaan.

Ik denk niet jij zelf denkt dat hij absoluut de ware voor je is en dat je best zou willen trouwen en kinderen met hem wil. Zelfs als je al lang getrouwd bent heb je die twijfels.

Dat is ook de reden dat vreemdgaan zo erg is.
Het is een statement dat je twijfels groter zijn dan je durfde te zeggen. En twijfels zijn nooit fijn.

Maar jij hebt vast ook twijfels. Ik zou zeggen, vind kracht in elkaars twijfel.
Je hoort wel eens het cliché over het delen van lief en leed.
Nu moeten jullie dus leed delen.
dus eigelijk op het moment dat je vreemdgaat, op dat ene moment net voor die zoen met de ander twijfel je of je nog van je vriend.vriendin houdt en dan ga je vreemd?
Moet ik het zo zien?
IK snap niet dat iemand de controle zo kan verliezen.. bedoel als ik van iemand houdt ben ik sterk, tuurlijk wordt ik weleens verleid maar op t moment dat iemand me wil zoenen dan draai ik me hoofd weg.
Me vriend zei eerst ook dat ie dat zou doen, z'n hoofd weg draaien, en nu zegt hij opeens dat hij altijd vreemd zou kunnen gaan als dat hem overkwam omdat hij moeilijk verleiding kan weerstaan. Hoe kan je nou zo snel van je standpunt af wijken, eerst zeggen ik doe het niet en nu twijfelen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:11
Verwijderd
Haha, hij heeft misschien echt een van je vriendinnen geneukt. Waarom zou je anders zoiets doms tegen je vriendin zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 22:21
Warsocket
Warsocket is offline
pft vrouwen altijd lopen mauwen ales eerlijk vertellen,
doe je dat heb je ook weer gezeik aan je broek..
jouw vreind mertk gewoon dat er wel degelijk verlieding op de loer ligt maar doet er dus niks mee

is dat zo verkeerd dan
Oud 05-12-2005, 22:30
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 05-12-2005 @ 23:21 :
pft vrouwen altijd lopen mauwen ales eerlijk vertellen,
doe je dat heb je ook weer gezeik aan je broek..
jouw vreind mertk gewoon dat er wel degelijk verlieding op de loer ligt maar doet er dus niks mee

is dat zo verkeerd dan
nee dat nie, maar dan moet ie niet zeggen dat vreemdgaan altijd iedereen kan overkomen zowel hem als mij, en dat ie moeilijk verleidingen kan weerstaan, hij wil dat ik hem vertrouw maar zo maakt ie me toch onzeker ?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:31
Verwijderd
Hij is iig geen romanticus.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:53
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
bloempjuh20 schreef op 05-12-2005 @ 23:30 :
nee dat nie, maar dan moet ie niet zeggen dat vreemdgaan altijd iedereen kan overkomen zowel hem als mij, en dat ie moeilijk verleidingen kan weerstaan, hij wil dat ik hem vertrouw maar zo maakt ie me toch onzeker ?
ik zeg ook niet dat ik het zo doe en fo ervaar

mar hij zegt dat hij het zo ervaart,
maar hij gaat niet vreemd

dan kun je hem toch allen maar bedanken voor zijn eerlijkheid
en als je zulke dingen niet wilt horen moet je niet zo open met hem praten.
Oud 06-12-2005, 07:48
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
bloempjuh20 schreef op 05-12-2005 @ 22:52 :
dus eigelijk op het moment dat je vreemdgaat, op dat ene moment net voor die zoen met de ander twijfel je of je nog van je vriend.vriendin houdt en dan ga je vreemd?
Moet ik het zo zien?
IK snap niet dat iemand de controle zo kan verliezen.. bedoel als ik van iemand houdt ben ik sterk, tuurlijk wordt ik weleens verleid maar op t moment dat iemand me wil zoenen dan draai ik me hoofd weg.
Me vriend zei eerst ook dat ie dat zou doen, z'n hoofd weg draaien, en nu zegt hij opeens dat hij altijd vreemd zou kunnen gaan als dat hem overkwam omdat hij moeilijk verleiding kan weerstaan. Hoe kan je nou zo snel van je standpunt af wijken, eerst zeggen ik doe het niet en nu twijfelen
Het is een beetje als depressiviteit.
Sommige mensen gaan alleen maar ffies op bed liggen grienen.
Maar anderen pakken soms een mes en snijden hun aderen dwars open bij de pols.
En weer anderen plegen echt zelfmoord.
Nu bij vreemdgaan:
Sommige mensen denken alleen maar aan vreemdgaan.
Maar anderen pakken (in een moment van verstandsverbijstering) iemand anders op de mond.
En weer anderen gaan naar bed met iemand.
Oud 06-12-2005, 09:45
Al Murphy
Al Murphy is offline
Hij heeft zich nu op voorhand toch al goed kunnen indekken.

Maar dit is echt een vorm van eerlijkheid waar je niks aan hebt. Inderdaad, als hij nu al zegt dat het altijd zou kunnen dat hij vreemdgaat, en dat jij daar niks aan kan veranderen, dan sta je daar mooi. Perfect excuus: "Ik kon er echt niks aan doen, het ligt niet aan jou, ik heb het je toch altijd al gezegd dat die mogelijkheid bestaat!".
En wat is je vertrouwen in zo'n geval nog waard? Hij vraagt je om hem te vertrouwen, maar hij zegt er in een keer bij dat hij eigenlijk op dat vlak helemaal niet te vertrouwen is. Pfff... zwak. Dit soort eerlijkheid leidt alleen maar tot ruzie en onzekerheid.
Oud 06-12-2005, 10:02
sas_andrea
sas_andrea is offline
met hem op een normale toon er over praten. jij hebt je standpunt al aangenomen: hij kan geen verleiding weerstaan en er is een mogelijkheid tot vreemdgaan.
zo lang jij dit in je achterhoofd houdt, zul jij hem niet meer vertrouwen. als hij nou met vrienden uitgaat, gaan jouw alarmbellen af. (je bent nu al bang voor de zomer...)
praat er over. misschien kom je er nu achter dat jullie toch geen "match made in heaven" zijn. ziet hij jullie relatie wel zo serieus als jij etc. zonder praten zul je er niet achter komen.

zelf vind ik vreemdgaan ook not done. gelukkig ziet mijn vriend dat ook zo. maar nu we misschien gaan samenwonen is t wel zo dat we er rekening mee houden dat t misschien fout zou kunnen lopen. je weet t nl maar nooit. (wij zijn al 4,5 jaar samen en zo goed als nooit ruzie. we kunnen t ons ook niet voorstellen met een ander verder te gaan, maar we sluiten t niet uit.)
Oud 06-12-2005, 10:04
Draakje83
Draakje83 is offline
Nou het is ook niet zo dat hij het niet enorm slecht vindt als hij vreemd zou gaan.
Hij houdt gewoon zo veel van bloempjuh20 dat hij haar niet wil kwijtraken, mocht hij zo ongeloofelijk stom zijn om vreemd te gaan.

Hij is trouwens niet vreemd gegaan.

Hij zegt alleen dat hij denkt dat hij mogelijk zo stom zou kunnen zijn dat, dat zou kunnen gebeuren.

-------------

Het percentage mensen dat ooit vreemdgegaan is, is ook best groot volgens sommige onderzoeken.

Ik heb wel eens ergens gelezen/gehoord dat 80% ooit is vreemd gegaan.

Laatst gewijzigd op 06-12-2005 om 10:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten