![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zou trouwens voorstander zijn van een amendement voor de wet waarin wordt opgenomen dat iemand die zich met vuurwapens 'verdedigt' zich nooit kan beroepen op noodweer. (m.u.v. politie, leger etc) Nu kan je iemand die zich buitenproportioneel verdedigt op z'n best laten veroordelen voor doodslag, terwijl moord me veel passender lijkt voor iemand die een vuurwapen aanschaft (legaal of illegaal maakt niet uit zolang de resultaten hetzelfde blijven) en dat vervolgens tegen iemand gebruikt. Genoeg tijd voor het 'kalm beraad en rustig overleg' wat als criterium geld, dus als iemand daarna nog steeds een vuurwapen gebruikt diegene zich nooit kan beroepen op een panieksituatie waarin hij/zij snel moest handelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ook zwaarden, omdat ik die gewoon ontzettend mooie decoratie vind (ze zijn ook legaal) als ik daarmee een inbreker neersteek is het ook geen moord.
||
Citaat:
Ik zie niet in waarom dit erg is. Kan jij mij dit laten inzien?
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 bezigheid waarmee men normaliter de kost verdient 2 dringend verzoek om bijstand 3 het zich wenden tot een hogere rechtsinstantie om herziening van een vonnis, van een beschikking |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jij het daar niet mee eens bent, prima. Niemand dwingt je om het er mee eens te zijn, het is gewoon een moreel oordeel. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als jij jezelf en je familie wil beschermen tegen (gewapende) inbrekers omdat je misschien in een gebied woont waar dat veel voorkomt. Dan is de enige effectieve manier van bescherming zelf ook een wapen aanschaffen. Kan ik me prima voorstellen. Het duurt vijf seconden om zelf een wapen in de hand te hebben en het duurt langer dan tien minuten voordat de politie arriveert. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is een mythe om te denken dat je misdaad kunt voorkomen of afschrikken, met wat voor middel dan ook. Bedenk bovendien de gevolgen: tegenwoordig is het beleid gewoon geld te geven bij een overval, omdat er anders veel vaker geweld gebruikt wordt, of de zaak op een gijzeling uit loopt. Niet effectief dus, en bovendien: De particuliere wapenwedloop hebben we al volop aan het werk gezien in de VS, de criminaliteit vermindert niet, evenveel slachtoffers van criminaliteit, er is meer vuurwapengeweld, ander geweld escaleert sneller. Geen voordelen maar wel nadelen.. Het oordeel moet dan onontkomelijk tegen wapenbezit en goedkeuren van wapengebruik uitvallen dunkt me.
||
Citaat:
||
Citaat:
Voorstanders van gewapende noodweer moeten zich dan verdedigen tegen een scala aan misdaden waar gebruik van geweld totaal buiten proportie zou zijn, waardoor hun standpunt erg gaat lijken op het wilde westen dat het uiteindelijk ook voorstaat.
||
Citaat:
De winkelier slechts vervolgen voor verboden wapenbezit betekent namelijk dat je hem met een moord laat wegkomen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het overgrote deel van de wereld heeft vrij wapenbezit, en daar zitten zeker ook landen tussen waar de criminaliteit lager is, bijvoorbeel Tsjechie. Ook bij onze zuiderburen is wapenbezit een stuk algemener, alhoewel ik niet bekend ben met de cijfers aldaar. Bedenk bovendien dat een overvaller misschien wel sneller iemand neer zal schieten, maar je zal met zo een hoog risiro zelf neergeschoten te worden ook minder overvallers krijgen (zoals desertie ook vaker voorkomt in legers van landen die veel in oorlog zijn). |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En het laatste dat we willen is dat in Nederland alle overvallen in Bende van Nijvel-stijl gaan plaatsvinden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je een geslaagd beroep op noodweer kan doen, is er immers van noodweerexces geen sprake Verder staat een verboden wapen, al dan niet gekocht met de bedoeling eventuele inbrekers/overvallers neer te knallen een beroep op noodweer(exces) niet in de weg (Bijlmer Noodweer) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: t is terrecht als je als winkeleigenaar een crimineel gewapend aanvalt! MissLopez | 58 | 14-04-2002 20:03 |