Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 18:25
Verwijderd
Wat doen jullie op school met sinterklaas? Ouderwetse Surprises, of een spel? Of gaan jullie lui onderuit gezakt genieten van een film met pepernoten? Of vieren jullie geen sinterklaas op school?
Advertentie
Oud 10-11-2005, 18:26
catootje
catootje is offline
Geen Sinterklaas @ school
Oud 10-11-2005, 18:28
Verwijderd
5 December is bij ons altijd kriem op school, deze week valt het precies aan het begin van de SE-week, maar omdat we het toch moeten vieren van school hebben we een 4-daagse SE-week gekregen.

We moeten altijd verplicht naar de Sinterklaasshow toe. Dat is opzich altijd wel leuk, want het is elk jaar een opvolgend verhaal Zo heb ik sinterklaas al meerdere malen vermoord zien worden, een blowende Sint gezien, en vooral tongzoenende leraren met Sint .

In de klas heb ik nu 2x een spel gedaan met 2 cadeautjes en 1x gewoon een film gekeken met pepernoten . Dit jaar wordt het denk ik leren
Oud 10-11-2005, 18:31
Verwijderd
Op m'n oude school kwam er altijd zo'n 'zet iedere 4/5e jaars voor lul' show. Was wel leuk.
Oud 10-11-2005, 18:52
MTpower
MTpower is offline
Geen school en geen sinterklaas, vind het prima
Oud 10-11-2005, 18:54
flyaway
flyaway is offline
in de onderste klassen braaf surprise en gedichten als de mentor dan niet een dagje wag is... meestal plannen ze die dag vrij
bovenste klassen gaan na de verplichte lesuren gewoon weg, mentoren hebben dr ook geen zin in.
vorig jaar was dr trouwens een mislukte opzet van een MenOleraar die voor sint speelde... best nep een saai maar leuk geprobeerd
Oud 10-11-2005, 19:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Lijkt me wel leuk, sinterklaas op de uni
Oud 10-11-2005, 19:30
Skilly
Skilly is offline
Weet ik niet zit op nieuwe school. Hebben ze op dse MBO ook sint en piet? Ben benieuwd
Oud 10-11-2005, 19:40
Verwijderd
Waarschijnlijk komt sinterklaas met zwarte pieten de collegezaal binnen en dan gooien de pieten met pepernoten en schuimpjes terwijl sinterklaas tegen de docent vertelt dat je nooit te oud bent om sinterklaas te vieren en dat hij hoopt dat we allemaal braaf gestudeerd hebben dit jaar.
Oud 10-11-2005, 19:44
*meizz*
*meizz* is offline
Bij ons doen we een klein cadeautje (3 tot 5 euro) en een kleine suprise (geen heel bouwwerk ) plus misschien een leuk gedichtje. Onder Grieks en het mentor uur
Oud 10-11-2005, 20:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dat doen we alleen nog maar de 1e. (Ookal wilden we met de mentorklas wel een Sinterklaasavond regelen, mentor enthousiast. Maar we vonden het uiteindelijk toch wat te 'kinderachtig' voor 5 vwo. )
Oud 10-11-2005, 20:13
Lorelei
Lorelei is offline
Geen school.

Maar vroeger vond ik sinterklaar op school nogal dom eigenlijk. Surprises maken die binnen een minuut kapot waren, een vast bedrag waar je nauwelijks een leuk cadeautje voor kon kopen en dus eigenlijk altijd rotzooi of een stripboekje oid kocht en gedichten waarbij 95% niet verder kwam dan "sint zat eens te denken, wat hij *naam* zou schenken" of het standaard gedichtje uit de Donald Duck.

Hmnee, sinterklaar op school was niet mijn ding.
Oud 10-11-2005, 20:26
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
We doen nooit iets met sinterklaas, en dat vind ik heel erg.
Oud 10-11-2005, 20:29
Orpa
Orpa is offline
Bij ons op school pakken ze t altijd wel leuk aan...

Sinterklaas komt standaard tijdens het 2de uur aan, net voor de pause, op een aanhanger achter de minitreker van de tuinman... Met een aantal leerlingen als zwarte pieten er omheen cirkelend... Dus vanaf de kelders tot de 3de verdieping hangt iedereen joelend en schreeuwend uit de ramen (bijna 500 leerlingen in 1 vleugel van t gebouw), gokkend wie sinterklaas zou zijn dit jaar.

Vervolgends word iedereen naar de 2de verdieping gejaagd (= n soort van pause ruimte, waar er als we hard proppen alle leerlingen inpassen). Daar word sinterklaas op een stoel gezet, begint wat namen op te lezen van leerlingen die bij hem moeten komen, worden voor lul gezet, de zwarte pieten flikkeren ontzettend hard met pepernoten (want leerlingen, dus leuk).

Vervolgends gaan we met z'n allen sinterklaas liedjes zingen, olv de maatschapijleer docente, die een stem heeft als een kraai (wij zingen altijd op school, ook met kerst enzo, en nee dat is niet stom maar cool). Ter afsluiting hiervan krijgen alle leerlingen chocolade melk en een grote speculaaspop.

Iedereen word naar bussen gejaagd, die naar Utrecht rijden om vervolgends rondjes te gaan schaatsen op de ijsbaan 'voor een goed doel'...

Is altijd wel lachen... Hoewel we dit jaar al in oktober geschaatst hebben, en we dus nu een vervangende activiteit hebben...
Oud 11-11-2005, 07:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wij doen niet aan Sinterklaas op school (HBO).
We zouden het eventueel met de hele klas (17 mensen) kunnen vieren
Oud 11-11-2005, 08:51
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-11-2005 @ 20:17 :
Lijkt me wel leuk, sinterklaas op de uni
Ja, tijdens college vanaf de bovenste rij met kruidnoten gaan strooien.
Oud 11-11-2005, 09:58
Miracle
Miracle is offline
Wij doen niet aan sinterklaas op school (duhh).
Oud 11-11-2005, 11:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Bij ons is het alleen voor de onderbouw sinterklaasfeest.
Oud 11-11-2005, 13:13
ook hallo
ook hallo is offline
Bij ons komt sinterklaas 5 minuten de les in, er worden wat pepernoten in het rond gestrooid en om 12.00 uur is er meestal een showtje in de aula, is meestal wel grappig om te zien
Oud 11-11-2005, 13:33
Verwijderd
Op de school waar ik nu zit vieren ze geen sinterklaas. Misschien dat ze nog wel een beetje in het rond decoreren, maar dat weet ik nog niet.
Oud 11-11-2005, 13:50
nietzijweer
nietzijweer is offline
Je mag gedichten schrijven over medeleerlingen of docenten.
die moeten in de pauze dan in de aula op toneel komen.
bij sint, die dan voor gaat lezen en eventueel "straf" geeft.
Leuk is dat altijd.
Oud 11-11-2005, 13:57
Verwijderd
Bij ons op school is geeft Sinterklaas je de mogelijk om iemand enorm voor schut te zetten. Iedere afdeling gaat op een bepaald lesuur naar de aula waar een soort van show plaats vindt. Je kan vrienden opgeven die dan tijdens de 'voorstelling' naar voor moeten komen om een liedje te zingen, versje voor te lezen of iets te vertellen. Dus niet bepaald fijn voor iedereen!
Oud 12-11-2005, 12:40
Femic
Femic is offline
We vieren het niet op school. Op de middelbare school ook niet trouwens. Toen kwam Sinterklaas wel altijd in de aula, voor de 1e en 2e klassers en dan riep ie allemaal mensen bij zich op het podium (ik heb me 1x samen met een vriendin moeten verantwoorden als bijdehandste duo van de onderbouw ).
Oud 12-11-2005, 13:05
Nyawa
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 10-11-2005 @ 19:25 :
Wat doen jullie op school met sinterklaas? Ouderwetse Surprises, of een spel? Of gaan jullie lui onderuit gezakt genieten van een film met pepernoten? Of vieren jullie geen sinterklaas op school?
Alleen de brugklassen vieren bij ons Sinterklaas. De hogere klassen moeten het zelf organiseren. Af en toe zijn er wel eens tweede of derde klassen die nog een poging doen, maar dan houdt het wel op. Wel komt er altijd een Sinterklaas met een aantal Pieten in de aula en dan wordt er altijd wel wat lol gemaakt met leraren. Vorig jaar moesten de gymleraren het tegen elkaar opnemen in een judowedstrijd om te laten zien dat ze het echt wel konden, de leraar die in de schoolkrant was uitgeroepen tot populairste leraar van de school werd door twee sterke zesdeklassers de hele aula rondgedragen als een soort van eretocht en ze zijn ook een keer met een videocamera alle klassen langsgeweest om alle leraren naar hun zonden te vragen waarna het filmpje in de aula werd vertoond. Twee jaar geleden brak er een enorm pepernotengevecht uit in de aula, dat was wel gaaf. De conciërges zijn nog vijf dagen daarna bezig geweest met schoonmaken .
Oud 12-11-2005, 14:03
Verwijderd
We hebben dan een dagje dat we zelf kunnen kiezen wat we gaan doen. De eerste 2 klassen gaan schaatsen. De hogere klassen kunnen naar de bios, klimmen, bowlen, squashen etc.
Gewoon een ochtendje leuke dingen doen dus.
Advertentie
Oud 28-11-2005, 13:15
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Niks.
Oud 28-11-2005, 13:19
da leentjuh
da leentjuh is offline
Bij ons worden er mensen in de zeik genomen op het podium, maar aangezien dat meestal onderbouw is vind ik steeds minder interessant worden.
Oud 01-12-2005, 08:58
los luukos
los luukos is offline
wij doen helemaal niks... IK KOM ER NET ACHTER DAT MIJN MENTOR SINTERKLAAS IS!!! hij is 5 december jarig! OMG!! OMFG FFS anyways... we doen dr niks aan..
Oud 02-12-2005, 12:48
Clientje
Clientje is offline
k haat de sinterklaas feest op school,
altijd dezelfde grapjes,
altijd moet ik naar voren,
en de sint is er dan 5 minuten en dan probeertie zoveel mogelijk mensen voor gek tezetten
dolle pret tot ze over mij beginnen
Oud 02-12-2005, 13:02
Verwijderd
ohja en als sinterklaas er is, is er ook altijd een collecte. Voor een sinterklaasfeest voor de kinderen die nu in het ziekenhuis liggen.
Oud 02-12-2005, 13:38
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
http://www.alkwin.nl/ondertussen_gr.jpg

Dit jaar met Sinterklaas

Sint ben ik, 3 pieten zijn 3 vrienden van me. De hippie is ook een vriend van me, en de rest zijn bruggers
Oud 03-12-2005, 22:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We vieren niet echt Sinterklaas maar ik ben wel om drie uur vrij die dag. Vind het wel maf. Ik vond het in de brugklas al raar dat we nog Sinterklaas vierden en zit nu op het HBO en dan wordt er nog rekening mee gehouden
Oud 05-12-2005, 11:12
Skilly
Skilly is offline
Het was grappig hier bij ons Studenten gingen verkleed als zwarte piet. En 1 als sinterklaas Begonnen ze met...nee geen pepernoten te gooien maar mandarijnen

Mandarijnen vlogen in de kantine lol. Een mandarijn viel in een meisje haar cup-a-soup

De pieten gaven sommig kinderen veiligheidcappen en toen ging een andere piet op mikken lol.

Ik zit nu in 1ste MBO en had dit totaal niet verwacht Vond het wel leuk. En dan staat er bij de uitgang bij de poortjes een piet met: mandarijntje erbij?? (denk aan de reclame :koekje der-bij?)
Oud 06-12-2005, 14:05
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
2 uuur eerder vrij
Oud 06-12-2005, 16:46
Verwijderd
Sinterklaas en een aantal zwarte pieten stormden bij ons de aula binnen en gooiden met snoep (En kondigden de komende activiteiten nog eens aan, want ze zijn van de studentenvereniging -
Oud 06-12-2005, 16:52
hmhm
hmhm is offline
Er waren een paar pieten die een dansje deden op het podium en met pepernoten gooiden.
Je moet bij ons altijd met de mentor overleggen of je aan suprises wilt doen, en hij had er geen zin in.

Regels voor berichten