Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2005, 14:22
JJzD
JJzD is offline
Goedendag,

Ik ben bezig met een website aan te passen, die van een ander is overgenomen. Probleem ligt hem momenteel als volgt:
Ik heb een pagina waarop artikelen staan. Deze artikelen worden gelezen uit een Access database. Maar als ik op ee printlink klik da krijg ik de volgende error:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot find the input table or query 'WeeklyWords'. Make sure it exists and that its name is spelled correctly.

Het is nogal duidelijk op eerste gezicht wat er mis is. De database wordt niet gevonden. De grap is dus dat ik drie keer heb gecontroleerd dat de tabelnaam wel klopt, en ook de verbinding naar de database klopt. Die wordt ook gebruikt bij het lezen van de artikelen. Ook de SQL is hetzelfde voor het lezen als te printvriendelijke versie.

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik een N00b ben op ASP gebied, maar hier kom ik niet uit. Dus het kan best dat ik iets superssimpel over het hoofd zie.

Probleem met diet opzoeken op Google is dat je alle pagina's krijgt die dezelfde fout hebben, en er dus geen oplossingen tussen staan. En als ze er staan dan zeggen ze dat je de naam van de database moet controleren.
Oud 02-12-2005, 16:13
dafelix
dafelix is offline
hoofdletter gevoelig wellicht? en heeft de gebruiker genoeg rechten? (weet neit of dit voor msql geld, maar MySQL iig wel)
Oud 03-12-2005, 12:17
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
dafelix schreef op 02-12-2005 @ 17:13 :
hoofdletter gevoelig wellicht? en heeft de gebruiker genoeg rechten? (weet neit of dit voor msql geld, maar MySQL iig wel)
Bedankt voor je poging, maar windows is niet hoofdletter gevoelig, en de gebruiker staat gedefinieerd in de connectie.
Ik zal de code ff posten:

De code die fout gaat:
Code:
<%
set rsList = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsList.ActiveConnection = MM_Mail_STRING
rsList.Source = "SELECT * FROM WeeklyWords WHERE WWEmail='" + Replace(rsList__value, "'", "''") + "'"
rsList.CursorType = 0
rsList.CursorLocation = 2
rsList.LockType = 3
rsList.Open()
rsList_numRows = 0
%>
De code die wel werkt: (een andere pagina dus)
Code:
set rsWd = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsWd.ActiveConnection = MM_WkWords_STRING
rsWd.Source = "SELECT *  FROM WeeklyWords  WHERE WWid LIKE '" + Replace(rsWd__varWord, "'", "''") + "'  ORDER BY WDate DESC"
rsWd.CursorType = 0
rsWd.CursorLocation = 2
rsWd.LockType = 3
rsWd.Open()
rsWd_numRows = 0
En de code die wordt ingevoerd vanaf een soort include:
Code:
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
MM_WkWords_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=c:\hosting\webhost4life\member\ywameurope\databases\words.MDB;Uid=Admin;Pwd=geheim;"
// Ik ben erachter. Altijd handig als men code oplevert die niet becommentarieerd wordt. Om de een of andere vage reden bleek er een verbinding te worden gemaakt met een andere database, waar email adressen instonden. Dat hebben we helemaal niet nodig dus nu heb ik dat uitgeschakeld en werkt het weer allemaal.
Bedankt voor de moeite. Ik had hier in PHP eerder achter gekomen, maar dit is ook een nieuwe taal voor me.

Laatst gewijzigd op 03-12-2005 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 18:10
Preaper
Preaper is offline
Overigens: De database wordt wel gevonden. Het probleem ligt in de tabel 'WeeklyWords' die niet bestaat.
Reageren

Regels voor berichten