Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2005, 21:32
MagicX
MagicX is offline
Ik heb een goede vriendin maar helaas is onze relatie een beetje verwaterd toen wij allebei een serieuze vriendje kregen. Ik heb een relatie waar er best wel veel gekibbeld wordt, maar we staan al 2 jaar sterk in onze schoenen. Ik kan alles tegen mijn vriend kwijt en andersom, maar soms is ruzie de enige manier om tot elkaar door te dringen. Mijn vriendin heeft een heel andere relatie met haar vriend maar ik maak me zorgen om haar. Zij is zo iemand die alles op gaat kroppen als ze iets niet leuk vindt en als er ruzie komt verwijt ze zichzelf. Ze is iemand die dan gaat denken "ik kan echt niks goeds doen". Dus net hebben we een gesprek gehad en ze zegt dat ze nooit een echte ruzie heeft gehad met haar vriend met wie ze bijna al een jaar is, terwijl hij echt zo'n ongelofelijke betweter is. Nu zijn ze van plan om samen te gaan wonen en ik ben bang dat het echt mis zal gaan. Nu zien ze elkaar bijna alleen in het weekend maar dat gaat natuurlijk heel anders zijn als ze samen gaan wonen. Ik ben bang dat ze over zich heen laat wonen en het uiteindelijk niet gaat trekken. Ik ben bang om daar echt over te gaan praten omdat zij misschien gaat denken dat ik het haar niet gun en jaloers ben, omdat mijn relatie zo anders is. Moet ik met haar wel hier over praten of moet zij het maar zelf meemaken en leren uit ervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2005, 21:41
Cookie
Cookie is offline
Ik zou haar een beetje waarschuwen tussen de gesprekken door snapje? Niet echt serieus erover beginnen maar wel een beetje door laten schemeren dat je er niet wild enthousiast over bent.
Oud 03-12-2005, 08:42
WolterB
WolterB is offline
Probeer het idd af en toe een beetje te laten vallen dat je er een beetje mee zit, hopelijk gaat ze hier op in en kan je duidelijk maken dat jij je zorgen maakt.

En van elkaar alleen in de weekenden zien naar samenwonen in één keer vind ik wel een erg grote stap. Dan kan je beter elkaar eerst doordeweeks vaker zien, kijken of dat ook werkt en dan samen gaan wonen.
Oud 03-12-2005, 09:45
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het is toch iets om voorzichtig mee te zijn, ook al bedoel je het heel goed. Ze kan misschien denken dat je haar het geluk en plezier van samenwonen niet gunt.

Hoe goed het ook bedoeld is, ik zou zo'n waarschuwing helemaal niet leuk vinden. Ik zou net willen dat mijn vrienden me zoveel mogelijk steunen in mijn (eventueel domme) beslissingen.
Oud 06-12-2005, 20:04
__
__ is offline
Citaat:
MagicX schreef op 02-12-2005 @ 22:32 :
Ik ben bang dat ze over zich heen laat wonen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 20:45
davante
davante is offline
ik denk ook dat je het een beetje door moet laten schemeren. Mischien ken je iemand die al een keer zoiets heeft meegemaakt? Als dit gebeurd is zou je daarover kunnen beginnen zonder de link met je vriendin te maken. Dan heb je het niet over haar situatie maar kan ze wel aan het denken worden gezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten