Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2005, 09:20
fuchsia
fuchsia is offline
Hoi.
Ik ben gewoon nieuwsgierig of hier mensen zijn die andere mensen naroepen met. heey kut-alto. gothic, heks, kakker etc. etc.
waar ik woon heerst er discriminatie op straat waar je ook staat of gaat er zijn altijd mensen die jouw of andere moeten naroepen. Terwijl deze mensen zich redelijks normaal kleden.

Is het daar bij jullie ook het geval?
en als je bijvoorbeeld iemand uitscheldt omdat zij toevallig een zwarte jurk draagt. Waarom doe je dat dan?
=x=
Oud 08-11-2005, 09:26
coopergirl
coopergirl is offline
Euhm nee, dat doe ik niet.. Tegen mij wordt wel 'ns iets gezegd in de trant van 'rooooooie (ik heb rood geverfd haar)' (kutalto/ kanker gothic hebben ook wel eens de reveu gepasseerd )
Oud 08-11-2005, 10:24
Raven
Raven is offline
schelden niet da's

heb wel eens aan een meisje met knalblauwe haren gevraagd wat voor shampoo ze gebruikte

ze kon er mee lachen hoor
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 10:32
Balance
Balance is offline
Nee
Oud 08-11-2005, 10:48
Verwijderd
Nee, ik zie niet in waarom ik ze zou uitschelden. Mensen die erbij lopen als gothics neem ik trouwens ook niet serieus, maar dat is weer een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:09
Verwijderd
Heerst er discriminatie? Heerst dat dan?

Er heeft wel eens een keer een man, toen ik de hond uitliet, naar me gezongen:
"Meisjes, met rooie haren, die kunnen kussen, dat is niet mis." Toen ben ik wel even gauw doorgelopen. Ik had mijn haar toen knalrood geverfd.
Ik scheld mensen nooit uit omwille van hun kleding, haar, make-up wat dan ook. Waarom zou ik, als zij zich gelukkig voelen in die kleren? Ik hoef het alleen niet. En ik heb ook niet echt behoefte aan als mijn zusje bijvoorbeeld er als gothic bij zou lopen, waar ze af en toe neigingen naar heeft. Dat is niet vanwegen het gothic idee, maar omdat ze mijn zusje is.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:13
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mushu schreef op 08-11-2005 @ 12:09 :
Heerst er discriminatie? Heerst dat dan?

Er heeft wel eens een keer een man, toen ik de hond uitliet, naar me gezongen:
"Meisjes, met rooie haren, die kunnen kussen, dat is niet mis." Toen ben ik wel even gauw doorgelopen. Ik had mijn haar toen knalrood geverfd.
Ik scheld mensen nooit uit omwille van hun kleding, haar, make-up wat dan ook. Waarom zou ik, als zij zich gelukkig voelen in die kleren? Ik hoef het alleen niet. En ik heb ook niet echt behoefte aan als mijn zusje bijvoorbeeld er als gothic bij zou lopen, waar ze af en toe neigingen naar heeft. Dat is niet vanwegen het gothic idee, maar omdat ze mijn zusje is.
was miss best lief bedoeld
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik liep laatst door Utrecht Centraal, zwarte jas aan, zwarte broek en zwarte schoenen. Niks speciaals dus, geen gekke dingen, staat er even later een man achter me op de roltrap die vraagt: "Waarom draag jij alleen maar zwart?" Dus ik: Hij weer: "Je lijkt wel een gothic." (Alles wat zwart is is gothic? Een zwarte spijkerbroek is gothic?) Ik: "Zie ik eruit als een gothic dan?" Hij: "Je geeft geen antwoord op m'n vraag. Ik heb een hekel aan gothics." Ja joh, fijn voor je, maar val iemand anders lastig.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:35
Verwijderd
Iemand draagt bepaalde kleren omdat hij/zij deze leuk vindt.
Waarom zou ik me er mee bemoeien?

Ik word vaak nageroepen als: Gothic, skater, hippie.
Ze vallen je lastig omdat je er blijkbaar "anders" uitziet.
*Zucht* Bemoei je aub niet met mij, laat mij dragen wat ik leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 08-11-2005 @ 12:13 :
was miss best lief bedoeld
Ik denk het niet. Het was een vies mannetje
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-11-2005 @ 12:30 :
Ik liep laatst door Utrecht Centraal, zwarte jas aan, zwarte broek en zwarte schoenen. Niks speciaals dus, geen gekke dingen, staat er even later een man achter me op de roltrap die vraagt: "Waarom draag jij alleen maar zwart?" Dus ik: Hij weer: "Je lijkt wel een gothic." (Alles wat zwart is is gothic? Een zwarte spijkerbroek is gothic?) Ik: "Zie ik eruit als een gothic dan?" Hij: "Je geeft geen antwoord op m'n vraag. Ik heb een hekel aan gothics." Ja joh, fijn voor je, maar val iemand anders lastig.
Bij mij is het nou net andersom. Normaal gesproken, wanneer ik zwarte kleding draag, krijg ik nooit commentaar. Doe ik eens een blauwe spijkerbroek, zwart shirtje en een paar gympen aan, wordt ik gelijk als gothic gezien.
Oud 08-11-2005, 12:22
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee, daar roep ik niet om. Het is toch juist heerlijk dat iedereen wat anders draagt? Ik zou er niet aan moeten denken dat iedereen hetzelfde zal dragen. Natuurlijk vind ik veel dingen niet mooi, maar dat hou ik mooi voor mijzelf.
Oud 08-11-2005, 12:40
Verwijderd
Ik ben wel eens een kankerjunk. Maar daar ga ik meestal niet op in, figuren die dit roepen hebben meestal net zoveel haar als iq-score.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-11-2005 @ 13:22 :
Nee, daar roep ik niet om. Het is toch juist heerlijk dat iedereen wat anders draagt?
Nee, want sommige (eigenlijk de meeste) mensen hebben geen flauw benul van klasse, zijn lomp en stijlloos en verneuken mijn uitzicht als in de stad loop.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik wil in sommige gevallen wel eens wegduiken en pas op daar komt de duivel ofzo roepen, maar dan verdienen ze het ook
Oud 08-11-2005, 13:02
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-11-2005 @ 12:30 :
En hoe liep dat af? Zei die man verder niks meer?
En hoe zag hij er zelf uit?
Oud 08-11-2005, 13:08
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-11-2005 @ 13:22 :
Nee, daar roep ik niet om. Het is toch juist heerlijk dat iedereen wat anders draagt? Ik zou er niet aan moeten denken dat iedereen hetzelfde zal dragen. Natuurlijk vind ik veel dingen niet mooi, maar dat hou ik mooi voor mijzelf.
Oud 08-11-2005, 14:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2005 @ 13:52 :
Nee, want sommige (eigenlijk de meeste) mensen hebben geen flauw benul van klasse, zijn lomp en stijlloos en verneuken mijn uitzicht als in de stad loop.
Dit wekt enigszins irritatie bij mij op ^^.
Oud 08-11-2005, 14:12
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
ik scheld niemand uit. maar wat zijn hier eigenlijk veel goth te vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 14:44
JaJ
JaJ is offline
bij de topictitel dacht ik aan iets in de trant van "Jij duf vest!"
voor de rest kleir ik mijn broertje af en toe, omdat die een pet draagt met een theedoek eronder, maar voor de rest mag iedereen dragen wat ie wil wat mij betreft.
Oud 08-11-2005, 14:46
MTpower
MTpower is offline
Als ik een of andere wigger in een 10 maten te grote pyama zie lopen met allerlei "blingbling" rond z'n nek scheld ik hem niet uit
Ik lach hem dan gewoon uit
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 16:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2005 @ 13:52 :
Ja, jij bent superieur hoor.

Anyway. Ik heb geen zin om mensen uit te schelden. Ten eerste omdat ik dat ook zelf niet prettig zou vinden en ten tweede omdat ik me daar heus niet beter bij ga voelen. En de kans is groot dat ik kleiner ben.
Oud 08-11-2005, 16:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-11-2005 @ 17:12 :

Anyway. Ik heb geen zin om mensen uit te schelden. Ten eerste omdat ik dat ook zelf niet prettig zou vinden en ten tweede omdat ik me daar heus niet beter bij ga voelen. En de kans is groot dat ik kleiner ben.
Hier sluit ik me bij aan

Maar ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat mensen werden uitgescholden om hun kleding. Wel om hoe ze eruit zien, maar dat is anders, daar kan je verder niets aan doen. Hoewel het dat juist minder logisch maakt, eigenlijk
Oud 08-11-2005, 16:51
Encrypted
Encrypted is offline
Ik scheld over het algemeen best veel. Maar ik laat vrijwel iedereen in z'n waarde en zal dan ook nooit iemand 'kut-gothic' noemen ofzo. Ik kan dit wel zeggen, maar dat bedoel ik dan altijd als grap en zeg ik nooit tegen de persoon zelf maar altijd tegen een vriend ofzo.

Maar echt, ik heb, zo ver ik kan herinneren, nog nóóit iemand nageroepen op straat, ben ik veel te aardig (of mietje, wat jij wil ) voor.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 18:02
Verwijderd
Nee, doe ik nooit.
Mensen bij mij wel, voor kanker gothic enzo, ik wist niet dat ik gothic was maar oke . Vreemd dat ze het alleen durven als ze minstens met z'n drieen zijn en ik al voorbij gelopen ben . Maar dat zijn dan jongetjes van mn school die denken dat ze stoer zijn, volwassenen doen het ook wel eens en dat vind ik helemaal triest hoewel ik er wel om kan lachen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2005, 18:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik scheld niemand hardop uit. Dat is niet mijn stijl. Tenzij ze mijn pad kruisen, maar dat komt zelden voor.

Natuurlijk kijk ik neer op gothics en alto's, maar ik laat het niet zo merken.
Oud 08-11-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-11-2005 @ 19:30 :
Natuurlijk kijk ik neer op gothics en alto's, maar ik laat het niet zo merken.
Hoezo? Dat ze er misschien anders uitzien dan dat jij zou willen betekent toch niet dat ze als persoon minder zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 18:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 08-11-2005 @ 19:44 :
Hoezo? Dat ze er misschien anders uitzien dan dat jij zou willen betekent toch niet dat ze als persoon minder zijn?
Niet het feit dát ze er "anders" uitzien, natuurlijk. Dat zou geen enkel probleem zijn.....als de beslissing om dergelijke kleding te dragen gebaseerd was op iets anders dan totale leegte en oppervlakkigheid
Oud 08-11-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-11-2005 @ 19:48 :
Niet het feit dát ze er "anders" uitzien, natuurlijk. Dat zou geen enkel probleem zijn.....als de beslissing om dergelijke kleding te dragen gebaseerd was op iets anders dan totale leegte en oppervlakkigheid
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-11-2005 @ 19:48 :
Mijn vriendin zei laatst dat ze niet in een hokje gepropt wilde worden, waarop mijn andere vriendin reageerde door te zeggen dat ze een alto was
Is iedereen die anders wil zijn dan een alto?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 19:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Tosf schreef op 08-11-2005 @ 20:12 :
Mijn vriendin zei laatst dat ze niet in een hokje gepropt wilde worden, waarop mijn andere vriendin reageerde door te zeggen dat ze een alto was
Is iedereen die anders wil zijn dan een alto?
Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat het uberhaupt mogelijk is om je van de massa te onderscheiden d.m.v kleding?
Oud 08-11-2005, 20:47
Hardtroze
Hardtroze is offline
by ons op school is 'heerst' dr absoluut
geen discriminatie.. alle kledingrassen leven
vredig langs elkaar heen

maar anyway even over gothics.. het punt
met die mensen is dat ze zelf niet in n hokje
willen maar het dan wel hebben over huppelkutten
en kakkers? voor zover ik weet zijn dat hokjes
hoor...
Oud 08-11-2005, 21:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 08-11-2005 @ 14:02 :
En hoe liep dat af? Zei die man verder niks meer?
En hoe zag hij er zelf uit?
Nee, die man zei verder niks meer. Alleen dat hij een hekel had aan gothics. Nou ja, leuk voor hem, ik ben gewoon doorgelopen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-11-2005 @ 20:18 :
Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat het uberhaupt mogelijk is om je van de massa te onderscheiden d.m.v kleding?
Als je je echt wilt onderscheiden, ga je toch lekker in je nakie lopen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 08-11-2005 @ 15:06 :
Dit wekt enigszins irritatie bij mij op ^^.
Sarcasme werkt inderdaad niet goed via internet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:44
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-11-2005 @ 20:18 :
Oud 08-11-2005, 21:46
Faerie
Faerie is offline
Ik vind het toch weer raar dat iedereen hier zegt dat ze nooit zoiets doen maar het in real life ontzettend veel voorkomt..

Wat ik iemand laatst een keer hoorde zeggen: gothics etc dragen alleen dat soort kleding omdat ze aandacht willen, en als iemand dan iets naar ze roept, hebben ze toch aandacht? Negatieve aandacht is ook aandacht.
Wat vinden jullie daarvan?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 08-11-2005 @ 22:46 :
Wat ik iemand laatst een keer hoorde zeggen: gothics etc dragen alleen dat soort kleding omdat ze aandacht willen, en als iemand dan iets naar ze roept, hebben ze toch aandacht? Negatieve aandacht is ook aandacht.
Wat vinden jullie daarvan?
Zit ongetwijfeld een kern van waarheid in. Duisternis, ellende en dat soort dingen verkoopt gewoon. Kijk maar naar TMF, naar clips van Within Temptation en dergelijke, en kijk dan hoeveel vijftienjarige gitzwarte goffiks er in de stad rondlopen.

Being an outcast sells damn good.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:54
akumabito
akumabito is offline
Huh, ik denk niet dat ik het recht heb om anderen aan te spreken op hun uiterlijk... ik zi er zelf niet uit namelik.. ik geef de voorkeur aan merkloze kleding, liefst zo goedkoop mogelijk, en zonder opdruk. De laatste keer dat ik in de spiegel van een kapper heb gekeken was ondertussen ruim een jaar geleden.. mwoah, who cares..

Besides, gothic chicks are hot!
Oud 08-11-2005, 22:01
Verwijderd
Cue uglygoths.com pic.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:04
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben het toch wel enigszins met nare man eens. Hoewel het bij mij niet zozeer om gothics gaat.

Ik zal ze nooit uitschelden oid maar serieus nemen is een tweede.
Oud 08-11-2005, 22:07
Verwijderd
Ik denk dat meisjes die gothic kleren dragen dat vooral doen omdat ze het mooi vinden of omdat ze tegen mensen in gothic kleren opkijken en dat willen imiteren, maar daarbij heus wel doorhebben dat ze aandacht zullen krijgen. Iemand die per se geen aandacht wil, trekt gewoon een spijkerbroek en een t-shirt aan; 'gothics' zullen het dus op z'n minst niet érg vinden dat mensen aandacht aan hun kledingstijl geven.

En Dinalfos, natuurlijk is hun reden om zich zo te kleden oppervlakkig. Ik ken zeer weinig mensen die een diepzinnige reden hebben om bepaalde kleding te dragen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2005 @ 22:48 :
Zit ongetwijfeld een kern van waarheid in. Duisternis, ellende en dat soort dingen verkoopt gewoon. Kijk maar naar TMF, naar clips van Within Temptation en dergelijke, en kijk dan hoeveel vijftienjarige gitzwarte goffiks er in de stad rondlopen.

Being an outcast sells damn good.
Zat jij niet te klagen dat op tmf alleen maar blingbling-negers from the hood te zien waren?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
akumabito schreef op 08-11-2005 @ 22:54 :
Besides, gothic chicks are hot!
Nah... half-goth's wel. Ben bevriend geweest met een meisje dat half-goth was (zo net op 't randje). Damn!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:22
Verwijderd
Nuh, overbodig om er wat van te zeggen. Gothics zijn al verdrietig genoeg heb ik mij laten vertellen.

Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:25
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-11-2005 @ 23:20 :
Nah... half-goth's wel. Ben bevriend geweest met een meisje dat half-goth was (zo net op 't randje). Damn!
Veel gothic kleren vind ik wel erg mooi eigenlijk.. maarreuhh.. welbeschouwd zijn gothics, alto's etc. gewoon weer de zoveelste groep jongeren die voor marketingtrucs gevallen zijn.. je wilt namelijk niet wetenwa die kleding allemaal kost.. en in 90% van de gevallen allemaal made in china he..
Oud 08-11-2005, 22:33
Faerie
Faerie is offline
Ok, je kunt dat soort kleren mooi vinden, dat zeker. Maar wat ik vooral dom vind is dat zij zich zelf ook 'gothics' noemen. Hoeveel cu2's etc zie je wel niet waarbij iemand zich "gothic666' of wat dan ook noemt, ik dacht dat niemand in hokjes gestopt wil worden? Als je zo'n opvallende kleren (en make up) draagt vráág je ook gewoon om aandacht. En dan met opvallend bedoel ik ook echt opvallend, met een bepaald gedrag erbij.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
akumabito schreef op 08-11-2005 @ 23:25 :
Veel gothic kleren vind ik wel erg mooi eigenlijk..
Ik ook, maar je bent niet serieus te nemen als je lult over dat je niet in een hokje gestopt wilt worden en uniek bent terwijl 20% van de nederlandse jongeren er zo bij loopt.
Om nog maar niet te spreken over de pandabeer-schmink.

Daarnaast is het soms zo zonde. Sommige mensen hebben gewoon het figuur niet voor bijv. een jurk. Of een bepaalde broek. (heupbroeken bijv.. al die blubberbuiken, bah) Dan heb je geluk.. ben je redelijk knap.. en dan verpest je alles door kleding te dragen die je absoluut niet staat. Dat is gewoon zo jammer.
Oud 08-11-2005, 23:00
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
grl schreef op 08-11-2005 @ 23:46 :
Ik ook, maar je bent niet serieus te nemen als je lult over dat je niet in een hokje gestopt wilt worden en uniek bent terwijl 20% van de nederlandse jongeren er zo bij loopt.
Om nog maar niet te spreken over de pandabeer-schmink.
Dat zeg ik.. typisch weer een groepering die is gaan geloven in haar eigen mythe.. "Ik ben zo apart en uniek dat ik al mijn kleding in veels te dure kledingzaken koop waar alle andere aparte en unieke mensen hun aparte en unieke kleding ook kopen.."
Oud 08-11-2005, 23:10
havana
havana is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2005 @ 11:48 :
Nee, ik zie niet in waarom ik ze zou uitschelden. Mensen die erbij lopen als gothics neem ik trouwens ook niet serieus, maar dat is weer een andere discussie.
Juist niks aan toe te voegen.
Reageren

Regels voor berichten