hey mensen,
ik moest een proef uitvoeren, hartslag meten enzo en natuurlijk verslag van maken.
ik moet ook een paar vragen beantwoorden.Maar ik kom niet helemaal uit met de vragen...
dingen die ik niet zeker weet, post ik hier, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
een van de vragen is:
Wat is het nut van de periode tussen het samentrekken van de boezems en het samentrekken van de kamers?
De ontspanning van de hartspier. Dan gaan de hartkleppen open en de slagaderkleppen dicht. Bloed stroomt boezems en kamers binnen, dus de boezems en de kamers worden gevuld. is dat goed?
de volgende vraag is:
Voor een optimale opbouw van de bloeddruk is het belangrijk dat de beide kamers op precies hetzelfde moment samentrekken. Verklaar uit de weg die de impuls aflegt dat dit inderdaad zo is.
deze weet ik dus niet
volgende vraag :
Verklaar de duur van het P-R interval.
Bij P vindt boezemsamentrekking plaats. Bloedt wordt weg gepompt naar kamers. En bij R zitten de kamers vol.
en als laatste deze :
Bij zware inspanning kan de hartfrequentie tot meer dan 200 slagen per minuut stijgen. Is bij een hoge hartslagfrequentie, de gehele hartslag sneller geworden, of zijn alleen bepaalde intervallen van de hartslag korte geworden, terwijl andere hun “normale” duur hebben behouden? Kruis dat aan in de volgende tabel en verklaar je antwoord.
Interval Korter Veel korter Langer
P-R
R-T
T-P
met deze kom ik ook niet helemaal uit..
ik zou heel dankbaar zijn als jullie mij hiermee kunnen helpen..het liefst zo snel mogelijk..morgen moet ik het al inleveren...
alvast bedankt!
groetjes