Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 18:43
*naso*
*naso* is offline
hey mensen,
ik moest een proef uitvoeren, hartslag meten enzo en natuurlijk verslag van maken.
ik moet ook een paar vragen beantwoorden.Maar ik kom niet helemaal uit met de vragen...

dingen die ik niet zeker weet, post ik hier, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

een van de vragen is:

Wat is het nut van de periode tussen het samentrekken van de boezems en het samentrekken van de kamers?
De ontspanning van de hartspier. Dan gaan de hartkleppen open en de slagaderkleppen dicht. Bloed stroomt boezems en kamers binnen, dus de boezems en de kamers worden gevuld. is dat goed?

de volgende vraag is:
Voor een optimale opbouw van de bloeddruk is het belangrijk dat de beide kamers op precies hetzelfde moment samentrekken. Verklaar uit de weg die de impuls aflegt dat dit inderdaad zo is.
deze weet ik dus niet

volgende vraag :

Verklaar de duur van het P-R interval.
Bij P vindt boezemsamentrekking plaats. Bloedt wordt weg gepompt naar kamers. En bij R zitten de kamers vol.

en als laatste deze :

Bij zware inspanning kan de hartfrequentie tot meer dan 200 slagen per minuut stijgen. Is bij een hoge hartslagfrequentie, de gehele hartslag sneller geworden, of zijn alleen bepaalde intervallen van de hartslag korte geworden, terwijl andere hun “normale” duur hebben behouden? Kruis dat aan in de volgende tabel en verklaar je antwoord.

Interval Korter Veel korter Langer
P-R
R-T
T-P

met deze kom ik ook niet helemaal uit..

ik zou heel dankbaar zijn als jullie mij hiermee kunnen helpen..het liefst zo snel mogelijk..morgen moet ik het al inleveren...

alvast bedankt!

groetjes

Laatst gewijzigd op 05-12-2005 om 18:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 20:01
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
*naso* schreef op 05-12-2005 @ 19:43 :
hey mensen,
ik moest een proef uitvoeren, hartslag meten enzo en natuurlijk verslag van maken.
ik moet ook een paar vragen beantwoorden.Maar ik kom niet helemaal uit met de vragen...

dingen die ik niet zeker weet, post ik hier, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

een van de vragen is:

Wat is het nut van de periode tussen het samentrekken van de boezems en het samentrekken van de kamers?
De ontspanning van de hartspier. Dan gaan de hartkleppen open en de slagaderkleppen dicht. Bloed stroomt boezems en kamers binnen, dus de boezems en de kamers worden gevuld. is dat goed?

klopt

de volgende vraag is:
Voor een optimale opbouw van de bloeddruk is het belangrijk dat de beide kamers op precies hetzelfde moment samentrekken. Verklaar uit de weg die de impuls aflegt dat dit inderdaad zo is.
deze weet ik dus niet

de depolarisatie van de hartkamers verloopt via de Purkinjevezels, waarbij de rechterkamer als eerst wordt gedepolariseerd en de linkerkamer als laatste. Maar: de cellen die als laatste depolariseren, repolariseren als eerste, vanwege de eigenschappen van de cellen waar ik verder niet op in zal gaan.

--> kortom: de rechterkamer depolariseert en blijft in een plateaufase, terwijl de cellen in de linkerkamer een snelle puls geven

--> daarna vindt er massaal repolarisatie plaats, zodat er sprake is van een gecoordineerde samentrekking.

volgende vraag :

Verklaar de duur van het P-R interval.
Bij P vindt boezemsamentrekking plaats. Bloedt wordt weg gepompt naar kamers. En bij R zitten de kamers vol.

bij de P-golf vind depolarisatie van de atria plaats. Vervolgens komt de depolarisatiegolf in de AV-knoop, waar vertraging van het signaal optreedt. Vervolgens vindt in het QRS-complex depolarisatie van de ventrikels plaats.

--> PR-interval is zo lang vanwege de vertraging in de AV-knoop.

en als laatste deze :

Bij zware inspanning kan de hartfrequentie tot meer dan 200 slagen per minuut stijgen. Is bij een hoge hartslagfrequentie, de gehele hartslag sneller geworden, of zijn alleen bepaalde intervallen van de hartslag korte geworden, terwijl andere hun “normale” duur hebben behouden? Kruis dat aan in de volgende tabel en verklaar je antwoord.

Interval Korter Veel korter Langer
P-R
R-T
T-P

met deze kom ik ook niet helemaal uit..

alleen de frequentie van de hartslagen wordt verhoogd --> de geleidingssnelheid in de vezels blijft gelijk.

ik zou heel dankbaar zijn als jullie mij hiermee kunnen helpen..het liefst zo snel mogelijk..morgen moet ik het al inleveren...

alvast bedankt!

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten