Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 18:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Vannacht had ik het weer. Ik kreeg opeens midden in de nacht stekend pijn rond m'n lies. Ik had het idee dat het boven bij m'n blaas begon en toen langzaam naar beneden begon uit te stralen.

Heel erg vervelend, want het ging maar niet over! Wel was het een tijdje weg als ik weer op m'n andere zij ging liggen, maar na een tijdje kwam het langzaam weer terug. Ik heb zo'n 3 uur lang zitten zwoelen totdat ik uiteindelijk weer in slaap viel, daarvoor was het niet moeilijk door de pijn.

Toen ik op dat gebied drukte deed het wel wat pijn, dus wrijven hielp ook niets. Ik heb dit al eens drie keer eerder gehad, wel in ruim een half jaar tijd. Vanochtend voelde ik het nog een beetje, maar nadat ik andere dingen had gedaan was ik het vergeten en was het ook weer weg.

Nu vraag ik me toch af wat het was, want het is echt verschrikkelijk de hele nacht hierdoor klaarwakker te zijn en je bijna tranen in je ogen krijgt van de steken. Is er iets tegen te doen? Of herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 15:46
Aristidis
Aristidis is offline
Misschien beetje snel geredeneerd maar:
blaas eens op je pols en kijk dan of er bij je lies 'iets' opzwelt.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 16:39
Verwijderd
aanvulling: als er dus iets opzwelt moet je als n jekko naar de dokter, want dan is een liesbreuk waarschijnlijk. Het is niet levensgevaarlijk, maar als je er al wat langer last van hebt, kan het wel gevaarlijk worden (ivm beknelde darmen enzow)

succes
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Maar het doet nu helemaal geen pijn meer ofzo. Maar ik zal eens een keer blazen dan. En als het zo zou zijn, heb ik al ruim een half jaar een liesbreuk, dan..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:26
reno
reno is offline
Hey, zoiets heb ik ook last van soms. Soort van kramp in de onderbuik ergens, ik ben slecht in aanduiden.
Ontlasting verlicht meestal bij mij, als ik daar behoefte aan heb.

Ik zal dat blazen eens proberen...
Oud 30-11-2005, 17:41
Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-11-2005 @ 18:13 :
Maar het doet nu helemaal geen pijn meer ofzo. Maar ik zal eens een keer blazen dan. En als het zo zou zijn, heb ik al ruim een half jaar een liesbreuk, dan..
dat kan, mijn zusje had het ook al heel lang en die had er na een half jaar nog geen pijn van, maar ze moest er toch aan geopereerd, ivm vererging idd.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
reno schreef op 30-11-2005 @ 18:26 :
Hey, zoiets heb ik ook last van soms. Soort van kramp in de onderbuik ergens, ik ben slecht in aanduiden.
Ontlasting verlicht meestal bij mij, als ik daar behoefte aan heb.

Ik zal dat blazen eens proberen...
Hmhm, als ik 's ochtends dan wat meer drink en dan naar de wc ga wordt het meestal minder, of gaat het weg.

Maar een liesbreuk klinkt best eng.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 18:13
Roos
Roos is offline
Is het links of rechts?

Als het links is, en na de ontlasting lucht het op, zouden het je darmen kunnen zijn die volzitten.
Oud 30-11-2005, 18:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Links.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 19:20
reno
reno is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-11-2005 @ 19:13 :
Is het links of rechts?

Als het links is, en na de ontlasting lucht het op, zouden het je darmen kunnen zijn die volzitten.
Volgens mij links ja, is het dan onschuldig? En is er nog een speciale oorzaak ofzo?
Oud 08-12-2005, 15:11
paarden_girly
paarden_girly is offline
hey het is geen liesbreuk hoor!
als je een liesbreuk hebt dan heb je een zwelling en die doet niet echt pijn dus van een liesbreuk heb je bijna geen last je ziet alleen een bobbel en daar krijg je niet zo'n steek van als jij hebt. alleen bij het hoesten of proesten bijv. kun je het een btje voelen maar pijn doet het niet echt! dit weet ik omdat me vader er net aan geopereerd is
als je het toch blijft houden zou ik naar de dokter gaan als ik jou was!

nou veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:17
toemba
toemba is offline
Citaat:
paarden_girly schreef op 08-12-2005 @ 16:11 :
hey het is geen liesbreuk hoor!
als je een liesbreuk hebt dan heb je een zwelling en die doet niet echt pijn dus van een liesbreuk heb je bijna geen last je ziet alleen een bobbel en daar krijg je niet zo'n steek van als jij hebt. alleen bij het hoesten of proesten bijv. kun je het een btje voelen maar pijn doet het niet echt! dit weet ik omdat me vader er net aan geopereerd is
als je het toch blijft houden zou ik naar de dokter gaan als ik jou was!

nou veel sterkte!
Er bestaat een directe liesbreuk (via de achterwand van het lieskanaal) en een indirecte (door de annulus inguinalis). Bij een indirecte hoef je geen zwelling te zien.

Een liesbreuk gaat vaak gepaard met enig ongemak, zoals een zeurderig gevoel in de liesstreek. Maar vaak ook heeft een patiënt geen enkele klacht. Bij beklemd raken van de inhoud van de breukzak bij de breukpoort, het smalste gedeelte, treedt door afknelling van de bloedvaten hevige pijn op; dit is een medisch spoedgeval dat spoedig moet worden geopereerd omdat er necrose en gangreen van de darmwand kan optreden.

(geleend van wikipedia.org)

en geloof me: dit is echt WEL hevige pijn!

Regels voor berichten