Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Ben jij slimmer dan (één van) je ouders?
Ik (denk dat) ik slimmer dan mijn beide ouders ben. 31 35.23%
Ik (denk dat) ik slimmer dan één van mijn ouders ben. 29 32.95%
Ik (denk dat) ik dommer dan mijn beide ouders ben. 11 12.50%
Ik snap de vraag niet. 1 1.14%
Ik vink graag dingen aan. 16 18.18%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2005, 19:40
Rodion
Rodion is offline
En als je niet zo goed snapt hoe je 'slimheid' moet meten, kijk dan maar naar het opleidingsniveau/carrière/iq (van zo'n loze test). Maar meestal kun je het wel aardig inschatten, en ach, het is geen wetenschappelijk onderzoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2005, 19:45
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
TS begint?
Oud 15-12-2005, 19:47
Rodion
Rodion is offline
Ik ben denk ik sowieso slimmer dan één van mijn biede ouders. Veiligheidshalve houd ik het daar maar op.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:47
drilboor sjakie
1 sowieso, 2 misschien.
Oud 15-12-2005, 19:48
Femic
Femic is offline
Ik denk dat ik slimmer dan beide ouders ben. Toch voelt het raar/verraderig/oid om dat te zeggen.
Oud 15-12-2005, 19:49
drilboor sjakie
Citaat:
Femic schreef op 15-12-2005 @ 20:48 :
Ik denk dat ik slimmer dan beide ouders ben. Toch voelt het raar/verraderig/oid om dat te zeggen.
Ik denk dat arrogant het juiste woord is.

En als jij dat bedoeld ben ik het met je eens...
Oud 15-12-2005, 19:52
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik mis de mogelijkheid: ik denk dat ik even slim ben als mijn ouders.
Oud 15-12-2005, 19:55
Femic
Femic is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 15-12-2005 @ 20:49 :
Ik denk dat arrogant het juiste woord is.

En als jij dat bedoeld ben ik het met je eens...
Ja, arrogant zou ook kunnen idd. Maar goed, m'n ouders lezen dit toch niet.
Oud 15-12-2005, 20:09
Ymir
Ymir is offline
Ja, beide.

Edit: Queue de slechte "Goh hoe dom zijn je ouders dan wel niet" grappen.
Oud 15-12-2005, 20:10
Balance
Balance is offline
Beide ouders hebben nu al een lager diploma dan ik, laat staan als ik afgestudeerd ben. En met IQ testen op tv haal ik ook altijd een hoger IQ dan zij. Dus ik denk dat ik slimmer ben dan mijn ouders ja.
Oud 15-12-2005, 20:12
Briseïs
Briseïs is offline
Mijn vader is dom dus ik ben wel slimmer dan mijn vader. Mijn moeder is een stuk intelligenter, het zal niet zo veel verschillen, maar ik denk dat ik wel slimmer ben.
Oud 15-12-2005, 20:18
Go
Go is offline
Dan beide.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:21
Verwijderd
Wel een rare poll hoor, met die stukjes tussen haakjes terwijl dat volledig overbodig is. Had dan gedaan 'Ik ben (denk ik) slimmer dan...'

Maar goed, mijn ouders zijn allebei erg slim, vind ik. Mijn moeder heeft veel diploma's, allemaal op HBO-niveau en mijn vader heeft eigenlijk een soort lage MBO-diploma, maar vooral omdat hij vroeger lui was en liever werkte. Snap ik. Ik denk wel heel anders dan zij, ik heb het idee dat ik beter kan relatieveren en ook logischer kan denken, andere (betere) verbanden kan leggen. En dat heeft vooral te maken met het feit dat ik gewoon een andere opleiding doe dan zij ooit gedaan hebben. Als mijn vader dezelfde kansen had gehad, was hij net zo geweest. Maar goed, wat dat betreft denk ik dus dat ik slimmer ben dan mijn ouders. Maar zij zijn weer veel socialer dan ik ben, dus het compenseert zich zeker.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:24
BCR
BCR is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 15-12-2005 @ 21:20 :
Mijn moeder is dom (de meeste moeders zijn dat).
Die van mij echt niet
Oud 15-12-2005, 20:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ben slimmer dan mijn moeder. Mijn moeder is een ontzettend lieve, aardige, zachtmoedige vrouw, dat wel. Ik wou dat ik haar geduld had, bijvoorbeeld.
Maar als het neerkomt op opleiding, inzicht, etc. ben ik slimmer dan mn moeder. Mijn vader heeft weinig opleiding gehad, maar is niet minder slim dan mij, denk ik. (wat dat betreft is hij misschien wel mijn grote onrealistische voorbeeld; ver gekomen met weinig opleiding. Het kan dus wel...)
Oud 15-12-2005, 20:32
Mara
Mara is offline
Ik ben slimmer dan mijn beide ouders.

Niet alleen qua leercapaciteiten, ook qua intelligentie en inzicht.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 15-12-2005 @ 20:52 :
Idd. En daarom maar dommer, omdat zij veel meer levenservaring hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:33
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik kan beter informatie opzoeken.
Ervaring is ook kennis.
Mijn ouders zijn ouder dan ik.

Ach, wat is slim.

Mijn ouders weten van andere dingen meer af dan ik en andersom.
Oud 15-12-2005, 20:35
Verwijderd
Ik ben slimmer dan mijn beide ouders. Al is dat niet echt moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:51
Verwijderd
Zonder haakjes staat er:

Ik ik slimmer dan mijn beide ouders ben.

Maar even ontopic:
In sommige opzichten wel. Zoals bijvoorbeeld computergebruik.
Maar ik weet van architectuur en technisch tekenen weer minder af dan mijn vader. Logisch ook, want ik ben daar niet in opgeleid.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:53
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 15-12-2005 @ 20:52 :
Ja, maar dan zouden veel mensen daarvoor kiezen, al was het maar uit bescheidenheid. En de zinnen in de poll hadden soepeler gekunt, maar dat komt omdat ik op het laatste moment besloot om 'denk ik' er aan toe te voegen. Maar ze kloppen nog wel, volgens mij. Mijn ouders hadden het vast beter gedaan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:56
MTpower
MTpower is offline
1 sowieso, de ander is wel slimmer/wijzer hoe je het ook wilt noemen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:11
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Oud 15-12-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 15-12-2005 @ 21:33 :
Ik kan beter informatie opzoeken.
Ervaring is ook kennis.
Mijn ouders zijn ouder dan ik.

Ach, wat is slim.

Mijn ouders weten van andere dingen meer af dan ik en andersom.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben hoger opgeleid en heb waarschijnlijk ook een hoger IQ, maar mijn ouders zijn erg streetwise.
Oud 15-12-2005, 21:22
Vice
Vice is offline
Ik zou het niet weten. Daarvoor verschil ik te veel met mijn ouders. Niet alleen qua leeftijd, maar ook interesses.
Oud 15-12-2005, 21:36
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Mijn mama is, zeg maar, alles behalve dom.

En ontopic: mijn IQ is hoger dan dat van mijn mama en even hoog als dat van mijn papa, dus gemiddeld zit ik hoger. Maar dat is ook maar relatief.
Oud 15-12-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 15-12-2005 @ 20:48 :
Ja, daar heeft een tijdje geleden een keer een stuk over in de Volkskrant gestaan. De Amsterdamse hoogleraar sociologie Abram de Swaan noemde dat 'intergenerationele statusconflicten' (jaja), waarmee hij bedoelde het verschijnsel dat kinderen zich beschaamd (of soms zelfs beknot) voelen om boven hun ouders uit te stijgen (uit loyaliteit) terwijl hun ouders juist gegêneerd zijn of zelfs afgunst voelen omdat hun kinderen meer (zullen) bereiken dan zijzelf.

Met name bij ouders die op zich wel potentie hadden maar in de jaren zestig gewoon niet uit een voldoende rijk milieu kwamen om te studeren wringt het soms dat hun kinderen wel zonder enige moeite naar de universiteit kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:52
Nona
Nona is offline
Slimmer dan beide, aan opleidingsniveau te zien. En wel aan meerdere dingen, maar ik ben ook lui dus dat ga ik niet allemaal opschrijven. Het gaat jullie niets aan ook.
Oud 15-12-2005, 21:53
Verwijderd
ik vink graag dingen aan!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:55
fractuur
fractuur is offline
misschien dat ik andere inzichten heb, maar verder zal het wat betreft iq niet ver uit elkaar liggen denk ik. Opleidingsniveau is weer iets anders..
Oud 15-12-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 15-12-2005 @ 21:53 :
Ja, maar dan zouden veel mensen daarvoor kiezen, al was het maar uit bescheidenheid. En de zinnen in de poll hadden soepeler gekunt, maar dat komt omdat ik op het laatste moment besloot om 'denk ik' er aan toe te voegen. Maar ze kloppen nog wel, volgens mij. Mijn ouders hadden het vast beter gedaan.
ze kloppen niet, want een stukje tekst tussen haakjes moet je weg kunnen halen zonder dat dit de tekst grammaticaal verstoort. En dat kan nu niet.

Ik weet niet of ik slimmer ben dan m'n ouders. Vast niet slimmer dan m'n vader. Misschien slimmer dan m'n moeder, misschien ook niet.
Op het moment ben ik lager opgeleid dan beide ouders (vader is prof dr, moeder is bach, ik heb alleen een vwo diploma), als ik afgestudeerd ben, ben ik hoger opgeleid dan m'n moeder maar lager dan m'n vader.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:09
Maharani
Maharani is offline
Qua opleiding wel. Maar mijn ouders zijn weer op andere manieren slimmer dan ik.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:11
Gothic
Gothic is offline
moeilijk te zeggen, ik weet niet of ik de carriere van een van beide ouders ooit zal overtreffen... ik geloof dat je niet veel hoger kunt komen...
Oud 15-12-2005, 22:15
Estar
Estar is offline
Mijn moeder zei laatst van wel.

Mede omdat ik ambities heb, en zij het niet gehad heeft, terwijl ze wel de hersens heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:17
Verwijderd
Waarom staat even slim er niet bij?

Ik ben in ieder geval niet slimmer dan mijn ouders. Ik zou mezelf dan maar even slim noemen denk ik, of ik hoop iig dat ik dat ben.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2005 @ 22:46 :

Met name bij ouders die op zich wel potentie hadden maar in de jaren zestig gewoon niet uit een voldoende rijk milieu kwamen om te studeren wringt het soms dat hun kinderen wel zonder enige moeite naar de universiteit kunnen.
Uhm ja, daarom vindt mijn vader een universitaire studie geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:39
Frostbite
Frostbite is offline
Ja, ik ben wel slimmer dan allebei m'n ouders. M'n moeder vind ik niet bijster intelligent, maar dat vind ik van vrij veel mensen, ze had wel een universitaire studie kunnen halen als ze de kans had gehad. M'n vader wordt door veel mensen als erg slim gezien en is ook op het gebied van werk succesvol in alles waar hij voor gaat, toch own ik hem wel qua intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:39
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Mijn moeder heeft de middelbare school niet afgemaakt, waar ze nu spijt van heeft, maar ze kan absoluut op HBO-niveau meedraaien, alleen heeft ze de diploma's er niet voor. Toch denk ik wel dat ik (iets) slimmer ben, aangezien ik een hogere opleiding doe.

Mijn vader ken ik niet, maar verhalen van mijn moeder vertellen mij dat hij dom was.
Oud 15-12-2005, 23:00
Femic
Femic is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2005 @ 22:46 :
Ja, daar heeft een tijdje geleden een keer een stuk over in de Volkskrant gestaan. De Amsterdamse hoogleraar sociologie Abram de Swaan noemde dat 'intergenerationele statusconflicten' (jaja), waarmee hij bedoelde het verschijnsel dat kinderen zich beschaamd (of soms zelfs beknot) voelen om boven hun ouders uit te stijgen (uit loyaliteit) terwijl hun ouders juist gegêneerd zijn of zelfs afgunst voelen omdat hun kinderen meer (zullen) bereiken dan zijzelf.
Hm, ja, snap ik op zich wel. Toch was dat niet wat ik bedoelde (denk ik). Ik vind het niet erg om boven mijn ouders uit te stijgen (is uitstijgen een correct Nederlands werkwoord? ), maar om te zeggen dát het zo is, klinkt een beetje 'bijdehand'. Zo van: wat weet jij nou, klein meisje. Haha, niet dat mijn ouders zo zijn overigens
Oud 15-12-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 15-12-2005 @ 20:47 :
1 sowieso, 2 misschien.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 15-12-2005 @ 23:20 :
Uhm ja, daarom vindt mijn vader een universitaire studie geen goed idee.
Nou, ik merk bij mijn vader soms wel eens dat hij er af en toe moeite mee heeft dat ik met twee vingers in m'n neus cum laude afstudeer (hopelijk ) terwijl hij zelf vanaf zijn zestiende heeft gewerkt, eigenlijk altijd in laaggeschoolde baantjes, maar omdat hij wel slim is heeft hij later in de veertig nog een postdoctorale master gedaan (terwijl hij dus helemaal geen voorgaande titel had, hij werd gewoon toegelaten).

Het kan best een probleem zijn, bijv. in mijn familie wordt het ook niet echt als 'gepast' gezien om op je 24e nog geen werk te hebben (maar dat kan ook komen doordat ze allemaal zo'n beeld hebben van 'jij gaat toch maar boeven verdedigen')
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 00:20
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
qua IQ behoorlijk
Maar ja, mijn vader heeft 2 rechter handen, had ik ook wel gedigd
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 08:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben zo op het eerste gezicht slimmer dan mijn moeder. Maar mijn moeder heeft zichzelf nooit echt kunnen ontwikkelen doordat ze niet verder kwam dan de huishoudschool (ze mocht niet verder leren van haar ouders). Daarbij komt ze ook nog eens van de boerderij en dat werkt volgens mij ook niet in je voordeel. Dus misschien is ze wel even slim of slimmer, dat weet ik niet.

Mijn vader is denk ik wel intelligenter, maar ook meer ontwikkeld. Misschien dat ik het nog ga inhalen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 09:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2005 @ 01:15 :
Het kan best een probleem zijn, bijv. in mijn familie wordt het ook niet echt als 'gepast' gezien om op je 24e nog geen werk te hebben (maar dat kan ook komen doordat ze allemaal zo'n beeld hebben van 'jij gaat toch maar boeven verdedigen')
Dat ken ik. Niet bij mijzelf, maar bij mijn vader. Hij heeft tot zijn 35e naast zijn fulltime baan gestudeerd, wat ook behoorlijk afwijkt met de rest van de familie.
Oud 16-12-2005, 10:03
hasseltboy
hasseltboy is offline
Vast wel.
Oud 16-12-2005, 10:49
colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Ik ben misschien wel slimmer dan me beide ouders in bepaalde opzichten (exacte vakken, computershit, muziekkennis enzenz)
MAARRR ik vind dat onder slim ook wel levenservaring en verstandigheid valt en daarin zijn mijn ouders weer slimmer.
Oud 16-12-2005, 10:52
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik denk dat ik slimmer ben dan mijn moeder. Maar mijn moeder is wijzer.
Oud 16-12-2005, 10:56
Verwijderd
Mijn vader heeft veel kennis, mijn moeder is wijs. Maar mijn opleidingsniveau is hoger dan hun opleidingsniveau.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 11:02
Prof
Prof is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2005 @ 01:15 :
Nou, ik merk bij mijn vader soms wel eens dat hij er af en toe moeite mee heeft dat ik met twee vingers in m'n neus cum laude afstudeer (hopelijk ) terwijl hij zelf vanaf zijn zestiende heeft gewerkt, eigenlijk altijd in laaggeschoolde baantjes, maar omdat hij wel slim is heeft hij later in de veertig nog een postdoctorale master gedaan (terwijl hij dus helemaal geen voorgaande titel had, hij werd gewoon toegelaten).

oh ik heb dat juist helemaal niet mijn opa komt uit een arm arbeiders gezin het was al opzienbarend dat hij de mulo deed
hij heef took op latere leeftijd nog avond hbs gedaan en ind e avond uren ook nog gestudeerd

het enige waar hij echt grote moeite mee heeft is dat ik zo weinig doe teriwjl ik potentie heb
terwijl hij vanaf zijn 15 het gezin heeft onderhouden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten