Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2005, 10:43
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
kan iemand mij helpen met een nokia 6230i? Ik heb deze vorige week aangeschaft en wilde via Bluetooth foto's van telefoon naar pc synchroniseren. Maar dit wil niet echt lukken, ondanks dat ik de software die ik bij de telefoon heb gekregen (Nokia 6230i Cd-rom en Bluetooth USB Adapter), maar deze slaan niet aan. Ik dacht dat ik het bijgeleverde kabeltje van telefoon naar pc kon verbinden, maar deze USB kabel past niet in de telefoon zelf..

Kan iemand helpen?
Oud 16-12-2005, 21:51
dafelix
dafelix is offline
het is toch de bedoeling dat je het bluetooth apparaat aan je PC koppelt, en je telefoon dan met je PC kan communiceren?
Dan zou 't installeren van de software genoeg moeten zijn, dunkt me zo

of snap ik je nou niet
Oud 17-12-2005, 09:10
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
dafelix schreef op 16-12-2005 @ 22:51 :
het is toch de bedoeling dat je het bluetooth apparaat aan je PC koppelt, en je telefoon dan met je PC kan communiceren?
Dan zou 't installeren van de software genoeg moeten zijn, dunkt me zo

of snap ik je nou niet
ja dat zou ook zo moeten zijn maar hij doet het niet..
Oud 17-12-2005, 09:23
dafelix
dafelix is offline
wat gaat er dan mis? krijg je een error? Heb je de software (bijgeleverde CD) geinstalleerd en opgestart?
Oud 17-12-2005, 10:53
Darko
Darko is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 16-12-2005 @ 11:43 :
kan iemand mij helpen met een nokia 6230i? Ik heb deze vorige week aangeschaft en wilde via Bluetooth foto's van telefoon naar pc synchroniseren. Maar dit wil niet echt lukken, ondanks dat ik de software die ik bij de telefoon heb gekregen (Nokia 6230i Cd-rom en Bluetooth USB Adapter), maar deze slaan niet aan. Ik dacht dat ik het bijgeleverde kabeltje van telefoon naar pc kon verbinden, maar deze USB kabel past niet in de telefoon zelf..

Kan iemand helpen?
Staat het kabeltje nou los van je bluetooth verhaal? Ik neem aan dat je met bluetooth geen kabeltje nodig hebt..

Heb je niet toevallig je gsm zo ingesteld dat niemand hem kan vinden als je bluetooth aan hebt?
Oud 18-12-2005, 15:29
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Darko schreef op 17-12-2005 @ 11:53 :
Staat het kabeltje nou los van je bluetooth verhaal? Ik neem aan dat je met bluetooth geen kabeltje nodig hebt..

Heb je niet toevallig je gsm zo ingesteld dat niemand hem kan vinden als je bluetooth aan hebt?
bluetooth zit met usb verbinding aan de pc vast...

je kunt mijn gsm wel vinden..
Oud 18-12-2005, 16:19
Verwijderd
lukt het ook niet als je de afbeeldingen vanuit je telefoon naar je pc probeert te versturen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 15:34
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Piloff schreef op 18-12-2005 @ 17:19 :
lukt het ook niet als je de afbeeldingen vanuit je telefoon naar je pc probeert te versturen?
hoe doe je dat?
Oud 22-12-2005, 17:03
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
maar deze USB kabel past niet in de telefoon zelf..
Citaat:
"Dan zou 't installeren van de software genoeg moeten zijn, dunkt me zo" " ja dat zou ook zo moeten zijn maar hij doet het niet.."
Volgens mij heb je ofwel je handleiding niet tegoei gelezen, ofwel ben je de helft vergeten In elk geval, uit niks wat je schrijft kan ik opmaken dat je je telefoon en pc ook werkelijk aan elkaar hebt gekoppeld. Ik probeer het even uit mijn hoofd:

* Op je pc: bluetooth-apparaat steekt nog niet in // cd'tje insteken // installatie voltooien // als pc erachter vraagt: bluetooth-apparaatje inpluggen // eventueel opnieuw opstarten + eventueel bluetooth op pc activeren
* Op je telefoon: bluetooth activeren: menu -> sleuteltje (instellingen) -> connectiviteit -> Bluetooth: bluetooth aanzetten // telefoon aan pc koppelen: bluetooth -> nieuw (en dan even wachten) -> selecteer je USB-adapter -> wachtwoord kiezen en invoegen

Waarschijnlijk springt er nu op je computer een scherm open, en kan je daar ook je wachtwoord invullen.

+-+-+

En dit is een soortgelijke procedure zoals hij ergens op de nokia-website staat:

1. Geef je telefoon een herkenbare naam in de Bluetooth-instellingen van de telefoon.
2. Open de Bluetooth-software en selecteer Zoeken naar Bluetooth-apparaten of Bluetooth-verbinding toevoegen.
3. Klik met de rechtermuisknop op de telefoon en selecteer Bluetooth-apparaten paren. Voer nu de procedure voor het koppelen en verifiëren uit.
4. Wanneer de telefoon gekoppeld is met de compatibele pc, klik je met de rechtermuisknop op het telefoonpictogram in de Bluetooth-software en selecteer je Beschikbare diensten detecteren.
5. Dubbelklik op het pictogram Nokia PC Suite-dienst. Als de telefoon om een bevestiging vraagt, selecteer je Accepteren. Vervolgens verschijnt een bericht waarin wordt aangegeven welke COM-poort zal worden gebruikt. Onthoud het weergegeven nummer!
6. Open Nokia Connection Manager en activeer de Bluetooth-verbinding door op de blauwe knop te klikken. De verbindingsmethode is actief wanneer de achtergrond van de knop groen is.
7. Selecteer je telefoon in de lijst en selecteer Toepassen. Selecteer vervolgens de juiste COM-poort in de lijst.
8. Nadat je eventuele koppelingsprocedures hebt uitgevoerd, is de telefoon verbonden met de pc.

Succes !
Oud 22-12-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 22-12-2005 @ 16:34 :
hoe doe je dat?
^^ Zie Al Murphy.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten