Citaat:
maar deze USB kabel past niet in de telefoon zelf..
|
Citaat:
"Dan zou 't installeren van de software genoeg moeten zijn, dunkt me zo" " ja dat zou ook zo moeten zijn maar hij doet het niet.."
|
Volgens mij heb je ofwel je handleiding niet tegoei gelezen, ofwel ben je de helft vergeten

In elk geval, uit niks wat je schrijft kan ik opmaken dat je je telefoon en pc ook werkelijk aan elkaar hebt gekoppeld. Ik probeer het even uit mijn hoofd:
* Op je pc: bluetooth-apparaat steekt nog niet in // cd'tje insteken // installatie voltooien // als pc erachter vraagt: bluetooth-apparaatje inpluggen // eventueel opnieuw opstarten + eventueel bluetooth op pc activeren
* Op je telefoon: bluetooth activeren: menu -> sleuteltje (instellingen) -> connectiviteit -> Bluetooth: bluetooth aanzetten // telefoon aan pc koppelen: bluetooth -> nieuw (en dan even wachten) -> selecteer je USB-adapter -> wachtwoord kiezen en invoegen
Waarschijnlijk springt er nu op je computer een scherm open, en kan je daar ook je wachtwoord invullen.
+-+-+
En dit is een soortgelijke procedure zoals hij ergens op de nokia-website staat:
1. Geef je telefoon een herkenbare naam in de Bluetooth-instellingen van de telefoon.
2. Open de Bluetooth-software en selecteer Zoeken naar Bluetooth-apparaten of Bluetooth-verbinding toevoegen.
3. Klik met de rechtermuisknop op de telefoon en selecteer Bluetooth-apparaten paren. Voer nu de procedure voor het koppelen en verifiëren uit.
4. Wanneer de telefoon gekoppeld is met de compatibele pc, klik je met de rechtermuisknop op het telefoonpictogram in de Bluetooth-software en selecteer je Beschikbare diensten detecteren.
5. Dubbelklik op het pictogram Nokia PC Suite-dienst. Als de telefoon om een bevestiging vraagt, selecteer je Accepteren. Vervolgens verschijnt een bericht waarin wordt aangegeven welke COM-poort zal worden gebruikt. Onthoud het weergegeven nummer!
6. Open Nokia Connection Manager en activeer de Bluetooth-verbinding door op de blauwe knop te klikken. De verbindingsmethode is actief wanneer de achtergrond van de knop groen is.
7. Selecteer je telefoon in de lijst en selecteer Toepassen. Selecteer vervolgens de juiste COM-poort in de lijst.
8. Nadat je eventuele koppelingsprocedures hebt uitgevoerd, is de telefoon verbonden met de pc.
Succes !