We zijn bezig om met 2 à 3 vrienden een vakantie uit te zoeken. Het probleem waar we nu tegen aanlopen is dat we niet echt duidelijk hebben waar we naar toe willen, omdat we niet weten hoe het daar is.
Vorig jaar zijn we naar Alanya geweest. Dat was erg leuk, maar er was niet veel te zien. Daarom willen we dit jaar ergens naar toe waar wat meer te doen is qua bezienswaardigheden, en waar we per auto naar toe kunnen (eventueel met een overnachting onderweg). Of we vliegen ernaar toe en huren daar een auto. Zo zijn we niet gebonden zijn aan dure excursies, maar hebben we onze vakantie meer in eigen hand.
Een aantal opties die we momenteel overwegen zijn Toscane (Florance), Rome, Barcelona of evt. Oost-Europa. We willen wel graag een paar keer goed uitgaan, maar we willen zeker niet naar plaatsen waar iedereen naar toe gaat voor het uitgaan (à la Renesse, Blankebergen, Salou, Lloret etc). Hoe zit dat in Toscane? Cultuur ten over, maar hoe is het nachtleven? Ik ben er wel ooit geweest, maar toen was ik nog klein. Ik neem aan dat het nachtleven in Barcelona en Rome wel goed zit? Waar is het het leukste om te stappen?
En qua cultuur en bezienswaardigheden, wat zou dan de beste optie zijn als je niet een gedoodverfde cultuursnuiver bent, maar wel meer wil zien dan alleen strand en clubs? Of maakt dat vrij weinig uit, en is het gewoon "anders"?
Oh ja, en hoe zit dat met Oost-Europa (Bulgarije ofzo)? Hoe verhoudt zich dat qua cultuur en nachtleven met de Zuid-Europese naties?
Ik hoop dat jullie me wat tips en/of ervaring kunnen geven, zodat ik verzekerd ben van een mooie zomervakantie. Bvd!