Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2007, 22:58
LB06
LB06 is offline
We zijn bezig om met 2 à 3 vrienden een vakantie uit te zoeken. Het probleem waar we nu tegen aanlopen is dat we niet echt duidelijk hebben waar we naar toe willen, omdat we niet weten hoe het daar is.

Vorig jaar zijn we naar Alanya geweest. Dat was erg leuk, maar er was niet veel te zien. Daarom willen we dit jaar ergens naar toe waar wat meer te doen is qua bezienswaardigheden, en waar we per auto naar toe kunnen (eventueel met een overnachting onderweg). Of we vliegen ernaar toe en huren daar een auto. Zo zijn we niet gebonden zijn aan dure excursies, maar hebben we onze vakantie meer in eigen hand.

Een aantal opties die we momenteel overwegen zijn Toscane (Florance), Rome, Barcelona of evt. Oost-Europa. We willen wel graag een paar keer goed uitgaan, maar we willen zeker niet naar plaatsen waar iedereen naar toe gaat voor het uitgaan (à la Renesse, Blankebergen, Salou, Lloret etc). Hoe zit dat in Toscane? Cultuur ten over, maar hoe is het nachtleven? Ik ben er wel ooit geweest, maar toen was ik nog klein. Ik neem aan dat het nachtleven in Barcelona en Rome wel goed zit? Waar is het het leukste om te stappen?

En qua cultuur en bezienswaardigheden, wat zou dan de beste optie zijn als je niet een gedoodverfde cultuursnuiver bent, maar wel meer wil zien dan alleen strand en clubs? Of maakt dat vrij weinig uit, en is het gewoon "anders"?

Oh ja, en hoe zit dat met Oost-Europa (Bulgarije ofzo)? Hoe verhoudt zich dat qua cultuur en nachtleven met de Zuid-Europese naties?

Ik hoop dat jullie me wat tips en/of ervaring kunnen geven, zodat ik verzekerd ben van een mooie zomervakantie. Bvd!
Advertentie
Oud 20-01-2007, 23:07
Verwijderd
Ik heb in Barcelona gewoond, voor specifieke vragen wat betreft bezienswaardigheden en het nachtleven kun je me pm'en (m.a.w. waar ben je naar op zoek, heb niet zo'n zin om een promo praatje te houden ).
Oud 20-01-2007, 23:25
Briseïs
Briseïs is offline
Als je toch met de auto gaat, zou ik me niet aan één stad binden, en zeker niet aan een stad als Rome. Steden kun je over het algemeen veel beter met het openbaar vervoer doen.
Oud 20-01-2007, 23:27
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-01-2007 @ 00:25 :
Als je toch met de auto gaat, zou ik me niet aan één stad binden, en zeker niet aan een stad als Rome. Steden kun je over het algemeen veel beter met het openbaar vervoer doen.
Hmm, daar zit misschien wel iets in, maar is dat niet lastig ivm hotels enzo? We waren van plan om vanuit bijvoorbeeld de Toscaanse kust of Florence tripjes te maken naar Siena, Lucca en Rome e.d.

Mijn vrienden zien overigens niks in kamperen.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 23:32.
Oud 20-01-2007, 23:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
LB06 schreef op 21-01-2007 @ 00:27 :
Hmm, daar zit misschien wel iets in, maar is dat niet lastig ivm hotels enzo? We waren van plan om vanuit bijvoorbeeld de Toscaanse kust of Florence tripjes te maken naar Siena, Lucca en Rome e.d.

Tripjes naar verschillende steden is toch iets anders dan één stad?
Oud 21-01-2007, 07:58
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-01-2007 @ 00:56 :
Tripjes naar verschillende steden is toch iets anders dan één stad?
Ah, op die manier . Voor de bezienswaardigheden en het strand kunnen we inderdaad dagtrippen doen, maar dat wordt bijv. met uitgaan natuurlijk een stukje moeilijker. We kunnen niet in Rome uitgaan als ons hotel in Florance staat.

Laatst gewijzigd op 21-01-2007 om 08:00.
Oud 21-01-2007, 17:41
Verwijderd
in Barcelona is iig genoeg te zien
Oud 22-01-2007, 16:59
Dith
Dith is offline
Stedentrips vanuit Florence zijn zeer goed te doen. In hartje Rome ben je in 3 uur met de trein, heel de dag vanalles bezichtigen en de laatste trein terugnemen, is makkelijk te doen. Verder is het openbaar vervoer wel oke, alleen in Siena, San Gimignano etc. is geen station (geloof ik) dus dan moet je de bus nemen. Verder zou ik eerder voor Florence kiezen dan Rome (Barcelona ben ik nog nooit geweest) omdat je aangeeft dat je een boel wilt zien en Toscane is dan toch mooier dan de omgeving van Rome. Daarbij komt dat Florence een grote stad is dus uitgaan is gewoon goed mogelijk.

Wat je ook zou kunnen doen is eerst een tijd in Florence zitten en vanuit daar tripjes te maken en daarna nog een aantal dagen naar Rome gaan.
Oud 22-01-2007, 23:58
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
LB06 schreef op 21-01-2007 @ 00:27 :

je hoeft natuurlijk niet te kamperen om een kleine rondreis te doen. Ik ken italie niet erg goed geografisch maar je kunt natuurlijk een paar dagen een hotel in rome boeken en daarna een paar dagen in florence gaan zitten. ofzo.
Oud 23-01-2007, 10:57
Verwijderd
Wij zaten vorig jaar in Blanes en zijn daar vandaan een dag met de trein naar Barcelona gegaan (ongeveer 1 uur reizen). Barcelona is echt een prachtige stad, ik weet niet hoe het uitgaan er is, maar dat zal wel oke zijn.

Je had het ook nog over Oost-Europa. Misschien dat Praag wat is. Cultuur is er genoeg in Tsjechie en zeker Praag (ik vind het de mooiste Europese stad die ik heb gezien). Het is er niet duur en je kunt er absoluut stappen
Oud 24-01-2007, 08:46
LB06
LB06 is offline
Het is misschien wel een goed idee om eerst in Toscane te gaan zitten en dan nog een paar nachtjes naar Rome te verhuizen. Persoonlijk zie ik dat idee wel zitten, maar één van mijn vrienden gaat liever niet naar een hotel in een stad. Hij wil liever naar een badplaats aan de kust, volgens mij. Op zich is dat niet zo'n probleem voor mij, omdat we toch een auto hebben voor de culturele uitstapjes. Maar qua uitgaan wordt dat dan misschien een beetje lastig (moet er altijd iemand boppen), tenzij er aan de kust ook genoeg is te doen. Weet iemand hoe dat zit in plaatsjes als Viareggio, Lido di Camaiore, Marino di Pietrasanta aan de Toscaanse kust, of badplaatsen aan de Costa Brava bij Barcelona (behalve plaatsen als Lloret)?
Oud 26-01-2007, 10:14
Dith
Dith is offline
In Toscane zou ik dan richting Cecina gaan. Is genoeg te doen en de stranden in de omgeving zijn mooi (die van Cecina zelf niet echt). Het is wel iets verder van Florence af maar wel weer dichter bij Siena.
In de buurt van Viareggio zijn de stranden vaak niet openbaar. Alle mooie stranden horen zo'n beetje bij een hotel en als jullie net niet in zo'n hotel zitten kan dat problemen opleveren.
Waar je wel op moet letten met uitgaan is dat de plaatsen aan de kust vaak niet zo groot zijn en dus het aanbod mbt uitgaan ook kleiner is. Pisa is overigens echt een afrader in mijn ogen.
Oud 30-01-2007, 20:05
LB06
LB06 is offline
Ik kan me nog herinneren dat Pisa niet veel voorstelde ja. Alleen die toren, en dat was alles.

Overigens lees ik op diverse websites dat in Rome men in augustus verlofmaand heeft. Hoeveel merk je hier van als toerist zijnde?
Oud 30-01-2007, 23:19
thunder110
thunder110 is offline
Ik kom net terug uit Rome, en de clubs zitten toch voornamelijk in Testaccio en niet in het oude gedeelte (alsnog niet heel veer daarvandaan). Ik ben alleen in Radio Londra Caffe (oid) geweest, dat was wel gaaf alleen kom je er vaak alleen met guestlist binnen (en op sommige dagen zijn er gaynights in de clubs). Als je een leuk en goedkoop appartement zoekt in centrum Rome, pm me even

Regels voor berichten