Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2002, 11:18
Verwijderd
Ik heb nogal vaak last van een koortslip, maar nu heb ik het ook op m'n neus gekregen..Schijnbaar heb ik dat ook al eens gehad toen ik klein was. Maar ik ga dus morgennacht op vakantie, en ik vind het nogal afschuwelijk als ik dan nog met zo'n lelijke koortsuitslag rondloop. Die zovirax-troep helpt bij mij niet. Ik heb van iemand een tip gekregen om er tandpasta op te smeren. Dat helpt inderdaad bij het uitdrogen van de blaasjes die er al zaten, maar er komen er ook weer een paar (hele kleine) nieuwe bij...

iemand tips om het weg te krijgen???
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 12:57
mathfreak
mathfreak is offline
De blaasjes bij een koortslip ontstaan door een infectie met het herpes simplex-virus, dat bij een verzwakking door koorts, vermoeidheid of een slopende ziekte telkens weer te voorschijn komt en dan nieuwe blaasjes doet ontstaan. De blaasjes gaan na een aantal dagen over in korstjes die vanzelf afvallen, dus ze verdwijnen uiteindelijk wel. Als zovirax niet helpt kun je het beste bij de drogist informeren of er misschien iets anders is wat wel helpt.
Oud 07-07-2002, 14:17
Geraldine
Geraldine is offline
wij hebben van dat vectavir spul, dat helpt ook tegen een koortslip. misschien dat dat bij jou wel helpt? je kan het even aan de apotheker vragen...

Regels voor berichten