Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2005, 23:16
Tofke_H
Tofke_H is offline
Vrijdag wordt in Leipzig geloot voor de acht groepen van het WK, dat in juni plaatsvindt in Duitsland. Nederland steekt vrijdag niet in de eerste pot bij de loting van de groepen voor het WK. Ook Tsjechië, de nummer twee op de Fifa-lijst, is niet beschermd.

Gerhard Mayer, de voorzitter van de Duitse bond, bevestigde dat Tsjechië en Nederland (respectievelijk de nummers twee en drie van de Fifa-lijst) geen reekshoofden zijn. Naast organisator Duitsland (dat sowieso in groep A terechtkomt), is uiteraard ook titelverdediger Brazilië beschermd. De Fifa bepaalt de acht reekshoofden op basis van resultaten op de laatste twee WK's en WK-kwalificatieduels. Ook met de Fifa-ranking wordt rekening gehouden.

De acht reekshoofden:

Duitsland
Brazilië
Argentinië
Engeland
Italië
Frankrijk
Spanje
Mexico

Servië en Montenegro zit vrijdag in een speciale pot

POT 1: Duitsland, Brazilië, Engeland, Spanje, Frankrijk, Italië, Mexico, Argentinië

POT 2: Australië, Angola, Ivoorkust, Ecuador, Ghana, Paraguay, Togo, Tunesië

POT 3: Kroatië, Nederland, Polen, Portugal, Tsjechië, Zweden, Zwitserland, Oekraïne

POT 4: Saudi-Arabië, Zuid-Korea, Costa Rica, Japan, Iran, VS, Trinidad & Tobago

Speciale pot: Servië & Montenegro (De Serviërs kunnen niet in een poule met twee andere Europese landen belanden)

• is het systeem van het toewijzen van de reekshoofden verkeerd? NL staat het 3de en is geen reekshoofd?!
  • Welke ploegen vermijden we het beste uit pot 3 en 4? Of tegen wie zou jij oranje zeker wel eens zien spelen? Uit pot 1 kunnen we best iedereen mijden, maar misschien is het goed dat we Duitsland dan al tegen komen. Dan kunnen we hen volgens mij enkel terug tegen komen in de finale. Jou mening?
  • Kijk jij naar de live uitzending op tv?
Oud 06-12-2005, 23:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Uit pot 1 kunnen ze het beste Mexico, Spanje of Duitsland loten. In pot 2 hoop ik stiekem op Paraguay, want daar staat Barreto vrijwel zeker in de basis. Pot 4 is allemaal te doen.

Ze gaan in elke loting toch wel door naar de volgende ronde, daarvoor zijn pot 2 en 4 te zwak.

Nederland is imho sowieso kandidaat boven Spanje en Mexico voor pot 1, maar er is blijkbaar een systeem en als dat beter werkt, prima.
Oud 07-12-2005, 10:14
Ketjing
Ketjing is offline
Als Nederland dit loot:
Brazilië, Ghana en Servië dan weet ik nog niet 100 pct zeker of ze door gaan.

Verder is pot 2 inderdaad wel erg zwak.

En Nederland is idd geen groepshoofd (ontbraken in 2002, heeft ze punten gescheeld).

Verder geen loting voor mij, ik moet werken/stage doen
Oud 07-12-2005, 10:22
PV
PV is offline
Nederland was er de vorige keer niet eens bij, dan verdien je het imo ook niet om de keer erna groepshoofd te zijn.
De loting is 's avonds dus daar kijk ik wel naar ja, altijd leuk om te zien Hans Klok gaat toch optreden?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 10:27
kalinho
kalinho is offline
mja, jammer voor de andere landen dan...Nederland gaat 110% door
Oud 07-12-2005, 12:14
Mitros
Mitros is offline
De potindeling is gebasseerd op de laatste 2 WK's? telt die halve finale plaats in 98 maar weinig mee blijkbaar
Naja, kunnen we in elk geval 1 spannende poulewedstrijd tegemoet zien
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 12:32
Gimme more beer
Citaat:
Mitros schreef op 07-12-2005 @ 13:14 :
De potindeling is gebasseerd op de laatste 2 WK's? telt die halve finale plaats in 98 maar weinig mee blijkbaar
Nou ja, halve finale tegen geen plaatsing levert natuurlijk geen plek bij de eerste 8 op
Oud 07-12-2005, 12:50
nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 07-12-2005 @ 11:14 :
Als Nederland dit loot:
Brazilië, Ghana en Servië dan weet ik nog niet 100 pct zeker of ze door gaan.
met ivoorkust ipv ghana heb je dan wel een echte poule des doods. dan kan het nog lastig worden.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 13:02
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
nochtans schreef op 07-12-2005 @ 13:50 :
met ivoorkust ipv ghana heb je dan wel een echte poule des doods. dan kan het nog lastig worden.
Ik wil Amoah en Yakubu nederland zien dollen
Oud 07-12-2005, 13:11
nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 07-12-2005 @ 14:02 :
Ik wil Amoah en Yakubu nederland zien dollen
amoah
nee man, kalou kone drogba is veel gevaarlijker
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 13:16
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
nochtans schreef op 07-12-2005 @ 14:11 :
amoah
nee man, kalou kone drogba is veel gevaarlijker
Amoah doet het op dit moment niet slecht
Oud 07-12-2005, 13:18
Gimme more beer
Citaat:
Ketjing schreef op 07-12-2005 @ 14:16 :
Amoah doet het op dit moment niet slecht
Maar hij is lang niet zo goed als het spitsenduo Koné, Drogba...

Salomon Kalou zal overigens niet meedoen met Ivoorkust, lijkt me
Oud 07-12-2005, 13:18
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Het maakt allemaal niet zo gek veel uit, Portugal, Zweden, Tsjechie en Oekraine win je ook niet zomaar van.
Oud 07-12-2005, 13:33
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-12-2005 @ 14:18 :
Maar hij is lang niet zo goed als het spitsenduo Koné, Drogba...

Salomon Kalou zal overigens niet meedoen met Ivoorkust, lijkt me
nee dat zie ik ook wel in, maar de vind ik am moment niet zo gepast

Essien, Asamoah en Appiah zijn ook wel aardige spelers bij Ghana trouwens
Oud 07-12-2005, 14:53
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 07-12-2005 @ 14:33 :
nee dat zie ik ook wel in, maar de vind ik am moment niet zo gepast

Essien, Asamoah en Appiah zijn ook wel aardige spelers bij Ghana trouwens
Asamoah?
Een Duitser in hart en nieren, kan toch ook geen meer Duitsere naam verzinnen dan Asamoah
Oud 07-12-2005, 15:01
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 07-12-2005 @ 15:53 :
Asamoah?
Een Duitser in hart en nieren, kan toch ook geen meer Duitsere naam verzinnen dan Asamoah
Dan zijn er 2 en heb ik ze met elkaar verward, de ghanees ken ik iig niet dan ;o
Oud 07-12-2005, 15:20
one.
one. is offline
Ik vind dat Nederland het meer verdient om in de pot met groepshoofden te koemen dan Engeland en Spanje. Bij Mexico kan je nog zeggen dat ze het in Noord en Midden-Amerika gewoon goed hebben gedaan en op de Confederations Cup vielen ze ook in positieve zin op, vind ik.

De beste poule voor Nederland lijkt mij:

Spanje
Australië
Nederland
Saudi-Arabië

De slechtste poule:

Brazilië
Ivoorkust/Tunesië
Nederland
Servië en Montenegro
Oud 07-12-2005, 16:42
R0n4ldinh0
R0n4ldinh0 is offline
Brazilie ownage!!!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 18:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vind het toch vreemd vinden dat de pot waarin je komt alleen gebaseerd wordt op de laatste WK's en niet de prestaties van de laatste jaren (halve finale EK, kwalificatiereeds heel goed verlopen, alleen van Itaile dit jaar verloren etc.) en de stand op FIFA-wereldranglijst.
Maja, dat maakt de kans op leukere tegenstanders wel groter. Voor mij mag het Mexico, Frankrijk of Duitsland worden uit pot A. Mexico is best sterk, maar moet voor Nederland wel te doen zijn. Frankrijk en Duitsland doen het bagger de laatste tijd. Tegen Brazilie, Argentinië en Italië liever niet, liggen ons niet.
De meeste landen uit pot 2 en 4 zijn wel te doen. Ivoorkust, Tunesie, de VS, Paraguay, Japan en Zuid-Korea zijn de sterkste landen daar naar mijn mening. Plus Servië niet te vergeten.
Oud 07-12-2005, 19:10
Gimme more beer
Dat heeft ook te maken met het feit dat FIFA en UEFA niet teveel naar elkaar willen kijken, daarom zijn de ranglijsten ook verschillend
Oud 09-12-2005, 21:36
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Wat een loting zeg, niet de minste ploegen. Aan de andere kant zijn het qua speelstijl ploegen die Nederland erg goed kan hebben. Het is gebleken dat we het tegen defensief ingestelde ploegen moeilijk hebben (Italië, de kleinere landjes), wat dat betreft heb je het met Ivoorkust en Argentinië (ook Servie wel, aangezien die hun kwaliteit vooral voorin hebben staan) goed getroffen. Veel ruimte en kans om snel te voetballen, wel zal dan veel afhangen van de verdediging. Het word een absolute vuurdoop voor Bouhla en Mathijssen (?), of moet je toch voor een man met iets meer ervaring (Ooijer, Opdam) kiezen tegen de geslepen spitsen waar je tegen speelt. In ieder geval weer genoeg reden om eindeloos te discussieren. Ik heb er nu al zin in
Oud 09-12-2005, 21:49
Verwijderd
We hebben echte schoppende verdedigers nodig die wel wat kunnen hebben. En overduidelijk dat je Robben dus niet tegen argentinie moet opstellen. Die kan anders meteen zijn carriere beeindigen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:59
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Eerst schrok ik wel even van deze poule ik zei al toen ivoorkust bij brazilië kwam "als we hier maar niet tegen moeten". Maar ik zie wel kansen voor Nederland na de post van Stom Konijn, dank je nu kan ik rustig slapen
Oud 09-12-2005, 22:02
peaceflower
peaceflower is offline
Ik vrees verlies tegen de Argentijnen, een gelijkspel tegen Ivoorkust en een nipte overwinning op Servie. We gaan het moeilijk krijgen.
Oud 09-12-2005, 22:42
PV
PV is offline
Dat wordt weer spannend hoop ik Het is het leukste als het op de laatste wedstrijd aankomt, en dat Nederland die wedstrijd op het nippertje wint en daarna richting de finale

Offtopic: Alleen is de laatste groepswedstrijd precies op de dag van 't concert van Robbie Williams, dus waar ik die wedstrijd ga zien of horen, geen idee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2005, 23:17
DMC
DMC is offline
@ loting
maar wel geweldige poule, daar niet van.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 23:34
Prof
Prof is offline
nou ja of kalou nou word geneutraliseerd of niet hij zit altijd in groep C
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 01:46
Boogie
Boogie is offline
Zware poule hoor. Als je bijvoorbeeld die van Duitsland ziet. Of die van Portugal. Nederland heeft het zwaar getroffen.
Oud 10-12-2005, 09:02
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 07-12-2005 @ 16:20 :
(...)
De slechtste poule:

Brazilië
Ivoorkust/Tunesië
Nederland
Servië en Montenegro
Hehe, dat is bijna goed gegokt.
Citaat:
Prof schreef op 10-12-2005 @ 00:34 :
Daarom moet Verdonk nu wel, want voetbal is oorlog en als ze het niet doet is het landverraad!!11

Nee, idd een zware poule voor Nederland, maar ik zie wel mogelijkheden. Zeker de achtste finale zou Nederland moeten kunnen doorkomen, want dan zouden ze Mexico of Duitsland treffen.
Oud 10-12-2005, 09:29
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Mooie loting...
Ik denk dat Argentinie wordt overschat... (maar dat geldt misschien ook wel voor Oranje)

Als je deze poule doorkomt ga je vol vertrouwen de volgende ronde in, en is er nog vanalles mogelijk.
Nu nog even afwachten hoe Oranje zich verder ontwikkeld in de komende oefenwedstrijden.
Oud 10-12-2005, 09:55
Alexanchez
Alexanchez is offline
Moeilijke loting. Maar ja, net zoals Cruijff al zei: áls ze doorgaan zitten ze wel aan de juiste kant van het schema omdat ze dan landen als Duitsland, Engeland en Mexico krijgen. En niet Brazilië, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Tsjechië enz enz. Maar ja, ik denk wel dat Nederland het toch moeilijker gaat krijgen tegen Ivoorkust dan tegen Argentinië. Dus verwacht ik ook dat Ivoorkust en Nederland door gaat. Een nipte overwinning op Argentinië (dat in mijn ogen wordt overschat) en een degelijke 2-0 op Servië, en een gelijkspelletje met Ivoorkust.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 09:56
Alexanchez
Alexanchez is offline
Hihi, het was niet écht de bedoeling om bijna hetzelfde te zeggen als Brain-Damage.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 10:26
McDuck
McDuck is offline
WAUW! Wat een loting!!

Argentinie, Ivoorkust en Servie & Montenegro.
Vervelend dat iedereen dan weer zo hysterisch doet meteen. Vooral de media.
'Oh we zitten in de poule des doods!'
'Oranje heeft het bepaald niet getroffen'
'Het wordt heel moeilijk voor Oranje'

Dit is toch prachtig? In principe moeten we gewoon van Ivoorkust en Servie winnen. Misschien moeten we daar wat harder voor knokken ja, en is zal het wat zwaarder worden, maar dat is juist goed. Dan zijn we meteen gewend aan een wat pittere tegenstander. Sel dat we tegen Togo en Polen moesten.. Dan win je met 3-0 maar je hebt geen idee waar je aan toe bent..
Dit is juist mooi. Met Argentinie ben ik heel blij, al is het alleen maar omdat we een mooie wedstrijd krijgen te zien. Bovendien zouden we Argentinie dan niet in de kwart/halve finale tegen kunnen komen. En we mogen gewoon verliezen, geen probleem, als we maar van die andere twee winnen.
Hoe het ook gaat lopen, we krijgen in ieder geval drie prachtige wedstrijden te zien
Ik heb er zin in!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 10:50
Gimme more beer
Citaat:
Prof schreef op 10-12-2005 @ 00:34 :
Kalou gaat niet meespelen bij ivoorkust als hij niet versneld genaturaliseerd wordt Maar dat wordt hij wel
Oud 10-12-2005, 11:43
Supreme Dutch
Citaat:
SnakeZ schreef op 07-12-2005 @ 16:20 :

De beste poule voor Nederland lijkt mij:

*

De slechtste poule:

Brazilië
Ivoorkust/Tunesië
Nederland
Servië en Montenegro
Nou maat.. je zat er niet ver naast (en bij Brazilie geografisch ook nog nieteens zo gek ver )
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:22
one.
one. is offline
Wat een kutpoule.

Maar goed, de moeilijkste poule van de 8. We krijgen in ieder geval leuke wedstrijden te zien, dat is wel leuk voor de Nederlanders die er naar het stadion gaan, er zal een geweldige sfeer hangen.

Het is goed dat we geen erg verdedigend ingestelde ploegen hebben gehad. Daar heeft Nederland het moeilijk mee, met Italië en Macedonië als beste voorbeeld en in mindere mate Armenië (uit).

12.11.05 Nederland - Italië 1-3
12.10.05 Nederland - Macedonië 0-0
03.09.05 Armenië - Nederland 0-1
09.10.04 Macedonië - Nederland 2-2

Dus misschien is het wel goed dat Nederland tegen voetballend sterke ploegen komt te staan.

Servië bleef Spanje voor en kreeg maar weinig doelpunten tegen, Argentinië eindigde boven Brazilië en heeft bvendien erg goede voetballers en een schoppende verdediging (dat zal Robben leuk vinden...), en Ivoorkust heeft een dodelijke aanval met Koné, Bonaventure Kalou en Drogba.

Code:
Mijn voorspelling:

W	D	L	P
1. Argentinië		3	0	0	9
2. Nederland		1	1	1	4
3. Ivoorkust		0	2	1	2
4. Servië & Montenegro	0	1	2	1
Mijn favoriet voor de eindoverwinnign is trouwens Argentinië, omdat Brazilië aan de verkeerde kant van het schema zit.

Laatst gewijzigd op 11-12-2005 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 14:20
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Wawl schreef op 10-12-2005 @ 10:02 :
Hehe, dat is bijna goed gegokt.
Daarom moet Verdonk nu wel, want voetbal is oorlog en als ze het niet doet is het landverraad!!11

Euhh wat Kalou wil proberen is landverraad.

Laat hem wegblijven
Oud 10-12-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 10-12-2005 @ 14:22 :
en Ivoorkust heeft een dodelijke aanval met Koné, Bonaventure Kalou en Drogba, en een goede middenvelder met Essien.
Gelukkig is Essien een ghanees.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:47
Supreme Dutch
Best grappig als straks de gebroeders Kalou tegen elkaar spelen op het WK..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 10-12-2005 @ 19:47 :
Best grappig als straks de gebroeders Kalou tegen elkaar spelen op het WK..
Dat vind ik in elk geval niet grappig.

Ik ben het niet vaak eens met Verdonk maar op dit punt mag ze van mij niet veranderen.

Puur gevoelsmatig........
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat een poule zeg! Als we deze doorkomen, worden we wereldkampioen! Nee geintje, maar van tevoren als je zo keek kon dit wel een van de zwaarste poules zijn waar Nederland in terecht kon komen. Servië heeft slechts 1 doelpunt tegengekregen in de WK-kwalificatiewedstrijden, Ivoorkust heeft een snel en technisch begaafd team en Argentinië... tja daar hoef ik niets over te vermelden, die zijn gewoon een van de kanshebbers. Nederland moet gewoon in de eerste twee wedstrijden (Servië en Ivoorkust) allebei de keren 3 punten halen, anders loop je het risico dat je misschien moet winnen van de Argentijnen in de laatste wedstrijd (maja, misschien zijn die dan al wel "uitgespeeld" en door naar de achtste finales en geven die geen 100%)... pfff het speculeren begint nu al voor mij. Echter, het is gezien de resultaten in de WK-kwalificatiereeks misschien wel goed als Nederland tegen wat sterkere teams moet spelen, want de landen waartegen ze het moeilijk hadden waren Armenië en Macedonië.

Inderdaad wel grappig als S. Kalou nu Nederlander zou kunnen worden, dan spelen de broeders tegen elkaar!

Maar de poule van Nederland is verreweg de sterkste poule van de acht. Wat betreft de andere poules: ook de poule van Italië is wel interessant met Tsjechie erbij. Onderschat de VS en Ghana ook niet. Frankrijk wéér bij de Zwitsers ...de Engelsen kunnen aan Zweden en Paraguay ook wel lastige tegenstanders hebben (oei, Don Leo krijg het moeilijk!) en de Duitsers lijken (maja, LIJKEN he ) een makkie te hebben. Verder lijkt me de Aussies met Guusje tegen Brazil ook een leuke wedstrijd!
Oud 11-12-2005, 11:02
Tofke_H
Tofke_H is offline
Stiekem zal Duitsland wel groepswinnaar worden... Dan moeten we hopen dat Nederland het 2de wordt, dan krijgen we terug een finale tss Nederland en Duitsland!
Oud 11-12-2005, 11:11
Prof
Prof is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-12-2005 @ 12:02 :
Stiekem zal Duitsland wel groepswinnaar worden... Dan moeten we hopen dat Nederland het 2de wordt, dan krijgen we terug een finale tss Nederland en Duitsland!

trouwens ik denk dat nederland het wel ergr had kunnen treffen italie ipv argentinie bv
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 11:47
Verwijderd
Mooie loting hoor. Die doelman van Argentinie stelt niet zoveel voor hoor
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 11:56
geen punt :|
geen punt :| is offline
Mwoah ik vind het niet direct de Poule des doods. Groep E met

Italië
Ghana
USA
Tsjechië

vind ik nog net ff iets dichter bij elkaar en gemiddeld van hoger niveau. Mooier voetbal zal het niet zijn, maar toch vind ik de poule "doodser".

Grappig trouwens dat Engeland en Zweden elkaar alweer treffen... Dat lijkt van tevoren vast te staan. Net als Frankrijk en Zwitserland...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 12:52
one.
one. is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 10-12-2005 @ 16:39 :
Gelukkig is Essien een ghanees.
My bad.

Laatst gewijzigd op 11-12-2005 om 12:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten