Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 12:03
legatus
legatus is offline

LAND OF THE DEAD (George A. Romero, 2005)

Regie: George A. Romero / Scenario: George A. Romero / Cast: Simon Baker, Asia Argento, Dennis Hopper, Eugene Clark / Cinematograaf: Miroslaw Baszak / Montage: Michael Doherty

Plot: De levende doden hebben de de Aarde definitief in hun greep gekregen en de laatste overlevende mensen hebben zich in een versterkte stad teruggetrokken. Hun enige verweer tegen de ondoden is een enorme tank, de Dead Reckoning, die in het bezit is van de steenrijke Riley. De rest van de bevolking heeft het helaas wat minder goed en moet dagelijks keihard vechten om de ondoden buiten de stadsmuren te houden.

Trailer: http://playlist.yahoo.com/makeplayli...tw=640&qth=400

Releasedatum: 24 juni 2005 (USA)
Oud 28-04-2005, 13:32
Donny must die
Donny must die is offline
cool
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 13:35
Doodle!
Doodle! is offline
Word een leuke popcorn film, niks meer niks minder.
En het zijn zombies, die roelen altijd aarsch
Oud 28-04-2005, 13:50
Vice
Vice is offline
Klinkt wel leuk.
Oud 28-04-2005, 14:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 28-04-2005 @ 14:35 :
Pardon? We hebben het hier over George A. Romero.
Oud 28-04-2005, 15:14
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Wat een eersteklas bullshit. Bij vrijwel iedere zombiefilm had het geklopt, maar jij moest het net bij de nieuwe Romero zetten.
Oud 28-04-2005, 15:34
Verwijderd
Klinkt als een erg leipe film

De "diepere boodschap" erachter zal wel zijn hoe onrechtvaardig het in de wereld is, dat sommige mensen die het niet verdienen alles krijgen en de rest moet knokken voor hun leven
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 17:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sterf. Mag ook snel.
Oud 28-04-2005, 22:20
Verwijderd
Na de originele DAWN OF THE DEAD heb ik wel weer genoeg Romero gehad voor de komende paar maanden.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 07:15
Joostje
Joostje is offline
Op een of andere manier vind ik de storyline meer liggen in de lijn van Sam Raimi

En de trailer zegt me ook niet veel, er wordt vooral geleund op eerdere successen

Maar leuk!
Oud 29-04-2005, 09:35
Doodle!
Doodle! is offline
Wow mijn reactie lijkt nogal wat felle reacties op te roepen Ik ken die hele romaro niet, zal vast wel een aardige man zijn maar kom op. Zombie films hebben we nu ook wel gezien of niet?
Oud 29-04-2005, 09:36
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-04-2005 @ 18:14 :
Sterf. Mag ook snel.
Oud 29-04-2005, 09:46
Flagellant
Flagellant is offline
Bwaha, filmpuristen, haal het zand uit jullie vagina's.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 10:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 29-04-2005 @ 10:35 :
Zombie films hebben we nu ook wel gezien of niet?
Romero's zombiefilms hebben een sociaal-kritisch uitgangspunt en zijn een reflectie van de tijd waarin we leven. Hij wordt regelmatig afgeschilderd als de uitvinder van de zombie, maar men lijkt films als "Carnival of Souls" en "I Walked With a Zombie" te vergeten. Niettemin is Romero wel de grootmeester van de zombiefilms.
Oud 29-04-2005, 10:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 29-04-2005 @ 10:35 :
Wow mijn reactie lijkt nogal wat felle reacties op te roepen Ik ken die hele romaro niet, zal vast wel een aardige man zijn maar kom op. Zombie films hebben we nu ook wel gezien of niet?
Als je 'die hele romaro' niet kent, doe dan niet alsof je weet wat zijn films inhouden.
Oud 29-04-2005, 12:19
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-04-2005 @ 11:41 :
Als je 'die hele romaro' niet kent, doe dan niet alsof je weet wat zijn films inhouden.
Waar haal jij in godsnaam t feit vandaan dat ik doe alsof ik weet zijn films inhouden?
Oud 29-04-2005, 13:09
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:

Helaas, weet je nog niet over wat je het hebt, dus je bent vergeven hoor. Maar doe er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 29-04-2005 @ 13:19 :
Waar haal jij in godsnaam t feit vandaan dat ik doe alsof ik weet zijn films inhouden?
'word een leuke popcornfilm, niks meer en niks minder'
Oud 29-04-2005, 13:29
HypocrieteTeef
Eigenlijk moeten we Doodle niets verwijten, want zijn opmerking 'Word een leuke popcorn film' is duidelijk gebiedende wijs, anders had er wel 'wordt' gestaan.
Oud 29-04-2005, 13:32
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-04-2005 @ 14:26 :
'word een leuke popcornfilm, niks meer en niks minder'
Dit gaat over de trailer, dit noem ik zelfs eerder een teaser en wil dus niks zeggen over de kwaliteit van een film. Ik heb later nog gepost dat ik die hele romero gast niet ken. Mijn mening is dus puur gebaseerd op de trailer, en die vind ik niet zo heel bijzonder.

Oud 29-04-2005, 13:33
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 29-04-2005 @ 14:29 :
Eigenlijk moeten we Doodle niets verwijten, want zijn opmerking 'Word een leuke popcorn film' is duidelijk gebiedende wijs, anders had er wel 'wordt' gestaan.
http://www.werkeninhetonderwijs.nl/, niks voor jou?
Oud 29-04-2005, 13:39
HypocrieteTeef
Citaat:
Doodle! schreef op 29-04-2005 @ 14:33 :
http://www.werkeninhetonderwijs.nl/, niks voor jou?
Oud 29-04-2005, 13:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 29-04-2005 @ 14:32 :
Dit gaat over de trailer, dit noem ik zelfs eerder een teaser en wil dus niks zeggen over de kwaliteit van een film.
Toch denk jij al te weten dat het een popcornfilm wordt. Dat zou in principe voordelig kunnen uitpakken. Als iedereen dat denkt en massaal naar de bioscoop gaat, dan krijgt Romero eindelijk eens erkenning van het studiosysteem en bij toekomstige projecten hopelijk een groter budget.
Oud 29-04-2005, 13:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef op 29-04-2005 @ 14:49 :
Toch denk jij al te weten dat het een popcornfilm wordt. Dat zou in principe voordelig kunnen uitpakken. Als iedereen dat denkt en massaal naar de bioscoop gaat, dan krijgt Romero eindelijk eens erkenning van het studiosysteem en bij toekomstige projecten hopelijk een groter budget.
Of iedereen gaat er heen, verwacht een popcornfilm en wordt teleurgesteld, zoals alle Hollywoodkids die eerst The Ring zagen Ringu saai vonden.
Oud 29-04-2005, 15:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Om even heel eerlijk te zijn:

De vraag is natuurlijk in hoeverre Romero nog in staat is tot het schrijven en regisseren van een goede zombiefilm. Day of the dead was tamelijk beroerd in vergelijking met zijn voorgangers. En eigenlijk heeft hij sinds Dawn of the dead uberhaupt geen goede films meer gemaakt.

Dat ik liever hem dan wie dan ook een zombiefilm zie maken doet daar niets aan af.
Oud 06-05-2005, 22:34
sharkkkie
sharkkkie is offline
Ik vond deze poster toevallig op een Amerikaanse site, ziet er vrij officieel uit.

Oud 06-05-2005, 22:42
Verwijderd
Hm, ik vind dat Romero in dit topic nu wel erg wordt opgehemeld als 'de meesterregisseur der zombiefilms', terwijl zijn films nu niet buitengewoon goed waren.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 23:00
sharkkkie
sharkkkie is offline
Mmm. kan de poster niet meer zien, ben ik de enige?

@Noodles, in dit genre vind ik hem uitzonderlijk goed, niet dat ik erg weg in ben, maar night, en dawn vond ik beide meesterwerken. Day vond ik helemaal niks.

Maar hij heeft zijn cult-status wel behoorlijk mee, en dat gebruikt men ook flink in de trailer (verkooppraatje?)
Oud 06-05-2005, 23:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-05-2005 @ 23:42 :
Hm, ik vind dat Romero in dit topic nu wel erg wordt opgehemeld als 'de meesterregisseur der zombiefilms', terwijl zijn films nu niet buitengewoon goed waren.
Jawel, zijn Night of the living dead en Dawn of the dead waren wel buitengewoon goed. Maar ja, dat is mijn mening
Oud 07-05-2005, 08:10
lovetear
lovetear is offline
Ben benieuwd, weer een film erbij waar ik naar uit kijk .
Oud 07-05-2005, 09:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-05-2005 @ 23:42 :
Zelfs al zijn ze niet buitengewoon goed (wat niet mijn mening is, ik vind Night en Dawn geweldig), zijn er weinig betere zombiefilms. Wie zou anders de zombiemeester zijn? Fulci?
Oud 07-05-2005, 10:06
Donny must die
Citaat:
Juice schreef op 07-05-2005 @ 10:48 :
Zelfs al zijn ze niet buitengewoon goed (wat niet mijn mening is, ik vind Night en Dawn geweldig), zijn er weinig betere zombiefilms. Wie zou anders de zombiemeester zijn? Fulci?
moet er perse een meester zijn?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:04
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Lijkt me een coole, vermakelijke en griezelige film voor een avondje bioscoop!

Of het de beste zombiefilm is of wel of niet door een goede regisseur verfilmd is zal me een worst wezen. Bij dit soort films gaat het er mij om dat het lekker griezelig is en er vermakelijke scenes inzitten...niet of het plot wel klopt en of er wel of geen gaten in zitten!

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 13:06
Verwijderd
Zoals te lezen valt in het 'welke film heb je het laatst gezien'-topic, vond ik Romero's Night of the Living Dead behoorlijk slecht. Dawn of the Dead was beter in ieder geval.

Maar kan iemand mij uitleggen wat Night zo goed maakt?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:42
Verwijderd
Night... is toch de eerste van die Trilogy? Ik heb die helaas nooit gezien. Alleen die in het winkelcentrum en die met die ondergrondse basis. Ik vond de beklemmende sfeer van beiden erg goed
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:26
Donny must die
Ik vond anders de remake van night of the living dead van Savini ook heel erg cool (alleen was er wel het een en ander in geknipt).

Wat heeft Tom Savini verder verschrikkelijk gevarierd werk gedaan (van acteur tot stunt man, en van de make up departmant tot regisseur)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 07-05-2005 @ 17:26 :
Ik vond anders de remake van night of the living dead van Savini ook heel erg cool (alleen was er wel het een en ander in geknipt).

Hoe bedoel je geknipt? De hele screenplay neemt een andere wending na de openingsscene op de begraafplaats.
Oud 07-05-2005, 16:35
Donny must die
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-05-2005 @ 17:33 :
Hoe bedoel je geknipt? De hele screenplay neemt een andere wending na de openingsscene op de begraafplaats.
nee, ik bedoel, dat er een bepaalde censuur op die film zat, en volgens mij had ik gelezen dat bv de exploderende hoofden stukjes eruit werd geknipt. Maar dat weetk niet zeker. iig vond ik de gore echt tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:38
Donny must die
edit:

The first cut of the film was given an "X" rating by the MPAA. Several cuts were made to ensure an R rating: mostly head shots to zombies, and a shot of a zombie exploding (when Tom shoots it from the back of the truck with a shotgun).

There was a video release of the film unrated with all the gore that was cut intact. I don't know why they did not use this version for the dvd instead of the r rated version. Some of the deleted gore is in the extras on the new dvd but alot is still missing.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 07-05-2005 @ 17:38 :
edit:

The first cut of the film was given an "X" rating by the MPAA. Several cuts were made to ensure an R rating: mostly head shots to zombies, and a shot of a zombie exploding (when Tom shoots it from the back of the truck with a shotgun).

There was a video release of the film unrated with all the gore that was cut intact. I don't know why they did not use this version for the dvd instead of the r rated version. Some of the deleted gore is in the extras on the new dvd but alot is still missing.
Aha, vandaar. Maar de film is weleens op tv geweest en ik heb hem ook thuis op dvd liggen. Ik heb niet de indruk dat er in gesneden is, eigenlijk
Oud 07-05-2005, 18:18
Donny must die
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-05-2005 @ 17:48 :
Aha, vandaar. Maar de film is weleens op tv geweest en ik heb hem ook thuis op dvd liggen. Ik heb niet de indruk dat er in gesneden is, eigenlijk
Nou ik eigenlijk ook niet, maar ik vond het zo opvallend dat de film niet zo heel veel gore kende.

Ik heb een bewerkte versie van day of the dead. Dat is pas irritant Na al dat gekwebbel komt er dan eindelijk wat bloed, en dat lieten ze mij dan weer niet zien
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 07-05-2005 @ 19:18 :
Nou ik eigenlijk ook niet, maar ik vond het zo opvallend dat de film niet zo heel veel gore kende.

Ik heb een bewerkte versie van day of the dead. Dat is pas irritant Na al dat gekwebbel komt er dan eindelijk wat bloed, en dat lieten ze mij dan weer niet zien
Heh. Die versie heb ik ook. Ik dacht al dat er iets niet in de haak was.
Oud 07-05-2005, 18:40
Donny must die
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-05-2005 @ 19:26 :
Heh. Die versie heb ik ook. Ik dacht al dat er iets niet in de haak was.
is de jouwe van dutch filmworks?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 07-05-2005 @ 19:40 :
is de jouwe van dutch filmworks?
Ja. Het rare is overigens dat er wel opspattend bloed te zien als er zombies in het hoofd worden geschoten. Ook zie in een scene
Spoiler
Ik vraag me af waarom dat niet gecensureerd werd
Oud 07-05-2005, 18:45
Verwijderd
Is dat niet Day of the Living Dead waar het nu over gaat? Night of the Living dead is toch die in een of ander huis (tenminste, dat heb ik gelzen, enig deel dat ik niet ken). Dawn is iig, die met dat winkelcentrum.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:47
Donny must die
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-05-2005 @ 19:43 :
Ja. Het rare is overigens dat er wel opspattend bloed te zien als er zombies in het hoofd worden geschoten. Ook zie in een scene

*spoiler*

Ik vraag me af waarom dat niet gecensureerd werd
Ik heb ook geen idee, misschien hadden die mensen dat stukje over het hoofd gezien .

Maar ik las dus verder op de site kungfuzombie.com:

Citaat:
In de originele bespreking stond hier een stuk waarin ik Dutch Filmworks afzeik omdat ik een gecensureerde versie van Day of the dead had gekocht. Nu hadden zijn dit ook gelezen en bleek dat er op een klein deel van de video's een verkeerde versie was gekomen en dat die ook nog eens in de verkoop gekomen waren. Ze mailden mij dat ik hem kon ruilen en dat is inmiddels gebeurt, dus heb jij ook per ongeluk een geknipte versie neem dan even kontakt op met DFW en dan vervangen ze hem met een goeie. Goeie service van DFW!!!
http://www.kungfuzombie.com/index-re...m=dayofthedead

Ik heb ze dus gemaild, en na een week nog niets ontvangen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Morridin schreef op 07-05-2005 @ 19:45 :
Is dat niet Day of the Living Dead waar het nu over gaat? Night of the Living dead is toch die in een of ander huis (tenminste, dat heb ik gelzen, enig deel dat ik niet ken). Dawn is iig, die met dat winkelcentrum.
Weet ik, maar Nanahara en ik hadden het inmiddels ook over Day of the dead
Oud 25-06-2005, 11:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Heeft iemand van de Non-festivalgangers hem al gezien? De reviews zijn positiever dan de reacties van het publiek en de zombiefans.
Oud 25-06-2005, 18:10
Verwijderd
Ik vind zombiefilms wel leuk maar het moet wel beter zijn dan de zombiefilms die ik tot nu toe heb gezien (dat zijn er heel weinig).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 06:06
snoodaard
snoodaard is offline
Dit lijkt me een mooie up.

Gister op de beeldbuis plots reclame voor deze film, ik kijk er naar uit.
Reageren

Regels voor berichten