Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2005, 21:59
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Hey allemaal,
Ik heb het zo ongeveer een maand geleden uitgemaakt met mijn vriend. We hadden een relatie van een jaar en half, die niet echt makkelijk verliep.
Ik was zeker dat hij me niet meer echt graag zag, en dacht dat hij het eigenlijk niet eens erg zou vinden dat het uit was.
Maar dat deed hij dus wel, nu nog steeds vraagt hij me vaak er opnieuw over te denken en zegt hij dat hij me wel graag ziet enzo.
Ik zie hem ook nog graag, en heb hem altijd graag gezien.
Maar ergens vrees ik dat het nu gewoon niet meer kan lukken, ik heb zoveel werk voor het school enzo, dat ik vrees amper nog tijd voor hem te hebben.
En ergens heb ik ook helemaal geen zin om terug contact met z'n ouders te hebben ( waar ik nooit goed mee overeen kwam...).

Ben ik nu veel te nuchter, door die dingen te laten meespelen? terwijl hij me graag ziet en ik hem?
Ergens ben ik bang een grote fout te maken, maar die dingen zijn er nu eenmaal ook ergens.
Of zijn dat geen dingen die je mogen tegen houden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2005, 22:05
Roos
Roos is offline
Nee je bent niet te nuchter. Misschien niet erg romantisch, maar goed. Hieronder komen allemaal reacties van mensen die al heel lang een relatie hebben en vinden dat je een grote fout maakt!

Misschien kan je het er eens met hem over hebben? Maar als jij geen zin hebt in een relatie, zou ik er ook niet aan beginnen.

Bedenk wel dat het uitgaat om een reden. Je zegt dat je relatie niet makkelijk verliep. Verwacht dan niet dat alles opeens koek&ei is als jullie weer bij elkaar komen

De uiteindelijke keus moet je toch echt zelf maken. Met hem praten kan nooit kwaad toch?
Oud 12-12-2005, 22:26
Verwijderd
Dat je van iemand houdt, en hij van jou, wil nog niet zeggen dat een relatie ook gaat lukken...
Dus nee, denk niet dat je te nuchter denkt. De hamvraag is alleen welke argumenten voor jou zwaarder tellen...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 23:12
Verwijderd
Waarom zou je die dingen niet mogen laten meespelen? Het belang van je eigen studie vind ik eigenlijk best wel zwaar. Natuurlijk moet je niet iedereen die je een beetje afleidt hard afwijzen maar als je serieus denkt dat hij een slechte invloed op je studie gaat hebben is het juist heel goed dat je daar rekening mee houdt.

Wat die ouders betreft, je bent natuurlijk niet verplicht daar dagelijks op de koffie te komen neem ik aan, maar ik zou het er zelf niet op laten stranden, tenzij ze echt hebben laten merken dat ze jullie relatie actief gaan tegenwerken ofzo.

Verder wat Roos zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 08:45
B-Hooligan
B-Hooligan is offline
Het is juist wel goed dat je die dingen ook mee laat tellen, maar ik denk dat je je een beetje in hem vergist hebt omdat je dacht dat het hem niet zo veel kon schelen als het uit was.

Blijkbaar geeft hij toch meer om je dan je verwacht had.
Als jij hem ook nog graag ziet en ook nog wel wat voor hem voelt denk ik dat je het opzich wel zou kunnen proberen...
Vertel hem gewoon dat je het vaak druk hebt en dat je nog amper tijd voor hem hebt...
Als hij er begrip voor toont geeft hij toch veel om je en kan je hem waarschijnlijk wel zien in dat kleine beetje tijd wat je overhoudt! Dan zou het misschien wel kunnen lukken...het is dan misschien een kleine kans...maar als jullie echt veel om elkaar geven is het het proberen waard...toch?
Oud 13-12-2005, 08:53
underthabridge
underthabridge is offline
Waarom had je tijdens je relatie de indruk dat hij je niet echt graag zag? Dat lijkt me namelijk wel wat belangrijker dan die andere zaken, tijd is altijd vrij te maken, ookal zal het misschien niet zoveel tijd zijn. Die ouders daar zou ik me weinig van aantrekken, maar het lijkt me belangrijker om 'uit te zoeken' waarom hij je toen niet graag meer zag. De kans bestaat namelijk dat je na een tijdje al snel in oude gewoontes vervalt en dan ben je terug bij af, dan kun je hem beter laten staan.
Oud 13-12-2005, 11:03
Frostbite
Frostbite is offline
Wat underthabridge zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:15
Verwijderd
Als jij een relatie/verkering met hem, niet genoeg waard vindt om daarvoor met z'n ouders te dealen of om daar tijd voor vrij te maken, dan heb je toch een goede keus gemaakt om het uit te maken, denk ik
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:32
Al Murphy
Al Murphy is offline
Als jullie elkaar echt graag zien, en echt zin hebben om er mee verder te gaan, dan zal dat wel gebeuren. Maar dan moet je het natuurlijk wel ook de kans geven.

En natuurlijk mag je zo'n dingen laten meespelen. Maar als je huiswerk en zijn ouders al voldoende zijn om je te laten twijfelen, en als je amper aan hem kan merken dan hij je ook zo graag ziet, zou ik er niet opnieuw aan beginnen.
Oud 13-12-2005, 18:01
Yerli
Yerli is offline
Wil je hem of wil je hem niet?
Ondanks dat je het misschien druk hebt en zijn ouders niet zo ziet zitten? Of wil je hem misschien liever als gewone vriend?

Dat is toch echt aan jou.
Oud 13-12-2005, 18:38
I C U
I C U is offline
Wat de rest al zei, eigenlijk, plus dat het erg belangrijk is dat je kijkt waarop je relatie is gestrand. Dat was niet zomaar, en ik neem aan dat er meer meespeelde dan het feit dat hij je niet graag meer zag, zoals jij dacht. Als je denkt dat dat anders en beter kan worden, zou je de overweging kunnen maken. Als je er weinig zin in hebt (wat ik wel opmaak uit je bericht, waarom weet ik niet ) moet je er absoluut niet aan beginnen.
Succes iig!
Reageren

Regels voor berichten