In Rotterdam zit het momenteel nog bij de Kunstacademie (vanaf 1 januari niet meer), maar dat is wel te merken.
Vakken die wij krijgen;
- Multimedia Engineering (technische kant van websites maken, html, php)
- Kunst & Media (+- kunst en mediageschiedenis)
- Marketing
- Visual Interaction Design (vormgeving, werken met Illustator, beetje tekenen)
- Basisvak (Photoshop, foto's maken)
Verder hebben we net ons eerste project afgerond, een portfolio website maken.
Ook moet je keuzevakken kiezen (net als de HHS), maar hier is ruim keuze, uit veel opleidingen op de hele Hogeschool Rotterdam.
Nou heb ik niet echt heel erg lang op de Haagse Hogeschool gezeten, maar ik had al vrij gauw door dat ik het helemaal niets zou vinden. Zoals ik al zei is het veel technischer, je hebt elke week geen vast rooster, waardoor je de ene week elke dag van 9 tot 4 op school zit, en de week erop één dag 2 uurtjes les hebt. Verder vond ik de begeleiding heel slecht.. Het was van 'hier is de opdracht, ga met je projectgroep regelmatig afspreken en op die datum moet het af zijn.' Iedereen doet wat ie kan, en daar komt wat uit. Ik had er niet echt een schoolgevoel bij.
En natuurlijk is geen een school ideaal, hier vallen ook vaak lessen uit en/of zijn dingen niet beschikbaar. Maar ik vond de Haagse Hogeschool zo massaal... 15.000 studenten meen ik. En in Rotterdam zijn in dit gebouw 1500 studenten.
En eigenlijk kun je deze vuistregel wel gebruiken bij hoge scholen: Hoe groter de school, hoe slechter het geregeld is.