Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 18:50
Tulo$
Tulo$ is offline
en wat vind je ervan..??

ik heb daar geproefstudeerd, en het leek me wel leuk, maar ik zou wel willen weten wat een student ervan vindt..
Oud 09-12-2005, 20:39
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
Oud 10-12-2005, 12:03
Tulo$
Tulo$ is offline
en welke vakken krijg je..??
Oud 10-12-2005, 14:10
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ik heb het er twee weken gedaan. toen ben ik overgestapt naar CMD in rotterdam, stukken beter.

je werkt veel in projectgroepjes (alleen maar eigenlijk), en verder heb je hoorcollege's over tools, php, etc. de grootste afknapper vond ik dat je een minor moest kiezen, en het werd sterk aanbevolen eentje uit de rest van de ICT-sectie op de HH te kiezen, wat mij allemaal veel te technisch was.
Oud 11-12-2005, 14:30
Tulo$
Tulo$ is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 10-12-2005 @ 15:10 :
ik heb het er twee weken gedaan. toen ben ik overgestapt naar CMD in rotterdam, stukken beter.

je werkt veel in projectgroepjes (alleen maar eigenlijk), en verder heb je hoorcollege's over tools, php, etc. de grootste afknapper vond ik dat je een minor moest kiezen, en het werd sterk aanbevolen eentje uit de rest van de ICT-sectie op de HH te kiezen, wat mij allemaal veel te technisch was.
en hoe is het dan in rotterdam? wat zijn de verschillen?
Oud 14-12-2005, 08:29
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
In Rotterdam zit het momenteel nog bij de Kunstacademie (vanaf 1 januari niet meer), maar dat is wel te merken.

Vakken die wij krijgen;
- Multimedia Engineering (technische kant van websites maken, html, php)
- Kunst & Media (+- kunst en mediageschiedenis)
- Marketing
- Visual Interaction Design (vormgeving, werken met Illustator, beetje tekenen)
- Basisvak (Photoshop, foto's maken)

Verder hebben we net ons eerste project afgerond, een portfolio website maken.
Ook moet je keuzevakken kiezen (net als de HHS), maar hier is ruim keuze, uit veel opleidingen op de hele Hogeschool Rotterdam.

Nou heb ik niet echt heel erg lang op de Haagse Hogeschool gezeten, maar ik had al vrij gauw door dat ik het helemaal niets zou vinden. Zoals ik al zei is het veel technischer, je hebt elke week geen vast rooster, waardoor je de ene week elke dag van 9 tot 4 op school zit, en de week erop één dag 2 uurtjes les hebt. Verder vond ik de begeleiding heel slecht.. Het was van 'hier is de opdracht, ga met je projectgroep regelmatig afspreken en op die datum moet het af zijn.' Iedereen doet wat ie kan, en daar komt wat uit. Ik had er niet echt een schoolgevoel bij.

En natuurlijk is geen een school ideaal, hier vallen ook vaak lessen uit en/of zijn dingen niet beschikbaar. Maar ik vond de Haagse Hogeschool zo massaal... 15.000 studenten meen ik. En in Rotterdam zijn in dit gebouw 1500 studenten.
En eigenlijk kun je deze vuistregel wel gebruiken bij hoge scholen: Hoe groter de school, hoe slechter het geregeld is.
Oud 14-12-2005, 19:03
Phie.
Phie. is offline
Ik heb het een jaar gedaan en ook makkelijk mijn propedeuse gehaald. De opleiding is naar mijn idee vrij makkelijk (In 10 weken een website maken met 8 mensen). Het is porject onderwijs wat je zeer aan moet spreken wat bij mij dus niet het geval is. Je krijgt 1 tentamen per blok wat ook niet veel voorstelt. Als je niet zo'n zin hebt om je best te doen kan je prima meeliften op je mede-studenten aangezien ze individueel weinig van je evrwachten als de groep maar wat goeds levert. Het was niets voor mij, het meot je aanspreken denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten