Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben er ook ooit aan begonnen, veel euro's later ben ik er toch van afgestapt. Kost nogal wat watercooling (WC) als je het goed wilt doen.
Radiator: Je kunt een kachelradiator van een auto pakken. Voordeel is dat deze goedkoop zijn (20 euro). Nadeel is dat deze 2e hands zijn dus vervuilt en/of lek kunnen zijn maar doorspoelen met een azijnoplossing of zoutzuur en wat soldeerskills kunnen de nadelen weghalen. De grote van de radiator is afhankelijk van wat je allemaal wilt koelen. Je ziet soms 2x triple radiatoren wat toch enorme overkill is. Het voordeel van een kachelradiator t.o.v. een echte WC-radiator is dat kachelradiatoren meestal een betere prestatie leveren, Slangen: Ik vond zelf Tygon slangen ideaal. Stug doch flexibel zonder dat ze afknepen en dat je veren toe moest passen. Wel de duurdere klasse maar goed spul. Zijn ook wel goedekopere alternatieven die ook voldoen voor een normale setup. Zou eerst eens bij de lokale viswinkel ofzo kijken. Blokken: Blokken zijn in er veel soorten en maten. Wil je bijv. ook het geheugen van je grafische kaart koelen, je mosfets, etc. Belangrijk is dat je geen aluminium met koper gaat mixen in je setup, anders krijg je last van corrosie. Je kunt natuurlijk een opofferingsmetaal toepassen maar dat is misschien niet de beste oplossing. Verder kun je het zo uitgebreid maken als je wilt. Zou vooral het WC topic op GoT doorlezen. Als je wat links naar WC winkels zoekt roep je maar, heb er wel een aantal voor je. PS Ik heb eventueel nog wel wat dingen te koop mocht je interesse hebben. |
![]() |
||
Citaat:
die Iwaki dingen zijn extreem duur ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Interessant wetenschappelijk nieuws zonder discussiewaarde a la tiswah. Relief | 86 | 30-11-2010 16:26 |