Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2005, 15:53
Purgatori
Purgatori is offline
Lo,

Ik ben bezig voor een maat van me, hij heeft een packerd bell computer en ik vroeg me af of het eigelijk mogelijk is om die drivers te kunnen opzeilen die je eigelijk moet gebruike van packerd bell om het normaal te laten draaien. Kan dit? Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2005, 17:42
Verwijderd
Meestal staat er wel ergens een modelnummer op de kast die je ook op de website van Packard Bell kan invoeren. Daarmee kan je dan alle drivers vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:45
M@rco
M@rco is offline
Packard Bell maakt zelf natuurlijk geen drivers. Gewoon uitzoeken wat voor hardware er in dat systeem zit en de drivers van de site van de verschillende fabrikanten halen.
Oud 12-12-2005, 17:50
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-12-2005 @ 18:45 :
Packard Bell maakt zelf natuurlijk geen drivers. Gewoon uitzoeken wat voor hardware er in dat systeem zit en de drivers van de site van de verschillende fabrikanten halen.
Kijk, dat is het hem juist, dat begrijp ik zelf ook wel maar dat laat die packerd bell comp niet toe omdat je PERSE de drivers van packerd bell moet gebruike. Als je bijv. gewoon xp installed dan doet de helft het niet omdat je die drivers van hun MOET gebruike om het werkend te make, hoe kan je dat omzeile?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:58
Verwijderd
Dat kun je niet. Ik ben een keer tegen hetzelfde probleem aangelopen bij mijn buren, toen hun Packard Bell-computer een kapotte harde schijf had. Vervangen door eenzelfde merk en type schijf, toch weigerde het systeem omdat 'de configuratie niet meer origineel was'.

Je moet dan geloof ik contact opnemen met PB, via die helpdesk krijg je te horen welke stappen je moet ondernemen om je nieuwe hardware te 'authenticaten' (volslagen achterlijk natuurlijk, een van de redenen waarom je nooit van die zogenaamde 'A-merk' troep moet kopen).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:54
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2005 @ 18:58 :
Dat kun je niet. Ik ben een keer tegen hetzelfde probleem aangelopen bij mijn buren, toen hun Packard Bell-computer een kapotte harde schijf had. Vervangen door eenzelfde merk en type schijf, toch weigerde het systeem omdat 'de configuratie niet meer origineel was'.

Je moet dan geloof ik contact opnemen met PB, via die helpdesk krijg je te horen welke stappen je moet ondernemen om je nieuwe hardware te 'authenticaten' (volslagen achterlijk natuurlijk, een van de redenen waarom je nooit van die zogenaamde 'A-merk' troep moet kopen).
Mja, vind ik dus ook maarja.. Goed bale dus, moetk eens kijke hoek die dude help
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 20:45
dikkeneger
dikkeneger is offline
gooi die pc gewoon weg.
Oud 12-12-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
dikkeneger schreef op 12-12-2005 @ 21:45 :
gooi die pc gewoon weg.
Kijk dat zijn constructieve antwoorden
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 01:13
D@mien
D@mien is offline
Dan vraag ik me af hoe die computer dat kan weten...een clean install van XP (niet van de PB CD) zou toch alles op moeten lossen? Packard Bell mag volges mij écht niet met de hardware zooien...et enige wat ik kan verzinnen is dat et dan in je bios staat...en dat lijkt me 'in een flits' op te lossen..
Oud 13-12-2005, 06:56
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
D@mien schreef op 13-12-2005 @ 02:13 :
.en dat lijkt me 'in een flits' op te lossen..
zeker nog nooit een PB PC gehad ?

verder is dit een erg nutteloze reply, mijn excuses daarvoor
Oud 13-12-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 13-12-2005 @ 02:13 :
Dan vraag ik me af hoe die computer dat kan weten...een clean install van XP (niet van de PB CD) zou toch alles op moeten lossen? Packard Bell mag volges mij écht niet met de hardware zooien...et enige wat ik kan verzinnen is dat et dan in je bios staat...en dat lijkt me 'in een flits' op te lossen..
Ze doen het toch echt. Merken als Packard Bell gebruiken gewoon eigen BIOS'en en firmwares voor de onderdelen van hun computers. Als je daaraan gaat kloten werkt het niet meer. Als je het BIOS zou flashen zou de boel waarschijnlijk ook niet meer werken, omdat dat moederbord ook echt fysiek anders is dan een gewoon retailbord. Het is gemodificeerd door PB. Zelfde geldt voor firmwares van harde schijven.

En of ze dat mogen? Wel degelijk. Sterker nog, normaal gesproken is het zo dat bijv. een harde schijf drie jaar garantie heeft. Die krijg je gewoon van de fabriek via een RMA-procedure. Echter wat doet PB, die kopen schijven van een fabrikant en betalen ze om de garantie aan hen over te dragen; ze kopen de garantie letterlijk af. Vervolgens wordt die drie jaar fabrieksgarantie in 'blokjes' van een jaar verkocht aan de eindgebruiker van de PB-pc onder het mom van 'extra garantie', waar je dan meestal een paar tientjes voor betaalt- terwijl dat gewoon gratis zou zijn geweest als je de schijf rechtstreeks bij de fabrikant of retailer kocht.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:48
Purgatori
Purgatori is offline
Bale, kan dus niet. Ok, et raam dan maar
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 17:34
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2005 @ 11:57 :
Ze doen het toch echt. Merken als Packard Bell gebruiken gewoon eigen BIOS'en en firmwares voor de onderdelen van hun computers. Als je daaraan gaat kloten werkt het niet meer. Als je het BIOS zou flashen zou de boel waarschijnlijk ook niet meer werken, omdat dat moederbord ook echt fysiek anders is dan een gewoon retailbord. Het is gemodificeerd door PB. Zelfde geldt voor firmwares van harde schijven.

En of ze dat mogen? Wel degelijk. Sterker nog, normaal gesproken is het zo dat bijv. een harde schijf drie jaar garantie heeft. Die krijg je gewoon van de fabriek via een RMA-procedure. Echter wat doet PB, die kopen schijven van een fabrikant en betalen ze om de garantie aan hen over te dragen; ze kopen de garantie letterlijk af. Vervolgens wordt die drie jaar fabrieksgarantie in 'blokjes' van een jaar verkocht aan de eindgebruiker van de PB-pc onder het mom van 'extra garantie', waar je dan meestal een paar tientjes voor betaalt- terwijl dat gewoon gratis zou zijn geweest als je de schijf rechtstreeks bij de fabrikant of retailer kocht.
Dat iemand nog computers koopt van de PB...damn..je kan dan nieteens een extra HDD kopen zonder dat je de PB moet bellen of je wel een andere HDD mag hebben? en geldt dat ook voor RAM?
Oud 13-12-2005, 18:27
Verwijderd
Ja, dat geldt voor vrijwel alle componenten, tenminste die ik heb gezien, en dat is alweer een tijdje geleden (het ging om een ouwe PIII-800 bij de buren). Ook RAM moet je PB certified kopen, iets dat je overigens ook bij Compaq ziet/zag. Streken, ja. Nooit een PB kopen, dus.

De enige 'A-merk' fabrikant die niet moeilijk doet is Dell, maar dat is in feite natuurlijk ook gewoon een veredelde klonenbakker cq. dozenschuiver die alleen standaardcomponenten gebruikt in een mooi kastje met zijn eigen logo erop.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 18:48
BlackWolf
BlackWolf is offline
Hmm.. Beetje vaag. Ik heb ook een PB-pc. Ik heb wel gewoon een normale windows erop kunnen zetten. Had gewoon geformateerd, en dan met een standaard XP-cd (dus niet die van PB) XP er opniew op gezet zonder al die zooi van PB. De extra software van PB staat bij mij op een andere partitie. Maar die kan ik gewoon verwijderen. Heb ook een andere videokaart geïnstalleerd en meer RAM erbij geprikt. Hij doet het nog prima.. Nog geen problemen gehad met drivers of BIOS.. Ik heb niet echt geprobeerd het te omzeilen.. Ik had dus gewoon cd erin gegooid en via de cd opstarten en formatteren maar..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 19:53
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2005 @ 11:57 :

...
En ja idd, daarom staat er nu boven om mijn kamer een dure verwarming, *lees allen de voeding doet het nog*

Rest van drivers vinden is te doen, heeft hier ook gewerkt
moet ff de goede fabrikant vinden. op pb site staat meestal ook wle welke fabrikant emgemaakt heeft
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten