Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2005, 17:52
Mara
Mara is offline
Ok, er zijn verscheidene mensen die mij gezegd hebben dat je als 18-jarige 'gewoon' recht op OV hebt, ook al studeer je niet. Dit lijkt mij érg onwaarschijnlijk en ik kon er ook niks over vinden.

Maar je weet maar nooit, misschien is er een of andere methode dat het tóch kan/mag. Weet iemand of dit zo is, en zo ja, hoe en wat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2005, 17:57
remy476
remy476 is offline
volgens mij krijg je er geen..ik wordt binnekort ook 18 en zit dan nog op het vwo en krijg geen OV...daarna als ik op uni of HBO zit krijg ik er wel een
Oud 12-12-2005, 18:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nope
Oud 12-12-2005, 18:14
SaisPas
SaisPas is offline
Nee, en op het MBO krijg je je OV pas als je 18 bent. HBO of universiteit meteen als je er heen gaat.
Oud 12-12-2005, 18:21
ekki
ekki is offline
Nee, maar dit was vroeger wel zo. Je kreeg vroeger vanaf je 18e een OV, ook al zat je nog niet op het 'hoger' onderwijs. Jammer dat dat is afgeschaft... maar wel logisch wmb.
Oud 12-12-2005, 18:41
Mara
Mara is offline
Ah, het was dus wél ooit zo. Ikzelf dacht ook dat het niet (meer) zo was, maar ach, navraag kan nooit kwaad
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 20:15
Lilium
Lilium is offline
Jammer eigenlijk. Ik had in de 6de ook wel een OV gewild.
Oud 12-12-2005, 21:26
Iduna
Iduna is offline
Raar dat dat vroeger wel kon, want scholieren zijn geen studenten en zouden dan ook geen ov-studentenkaart moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 21:27
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Slaat nergens op. Waarom zou een 18-jarige scholier hem dan wel krijgen en een 17-jarige niet?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 21:47
PV
PV is offline
Citaat:
Lilium schreef op 12-12-2005 @ 21:15 :
Jammer eigenlijk. Ik had in de 6de ook wel een OV gewild.
Ja, die had ik vanaf de brugklas wel gewild (elke dag 40 km met het OV). Maar zo is 't nou eenmaal niet
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 21:49
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
SaisPas schreef op 12-12-2005 @ 19:14 :
Nee, en op het MBO krijg je je OV pas als je 18 bent. HBO of universiteit meteen als je er heen gaat.
niet meteen, ben je jonger als 18, dan pas vanaf 1oktober in het eerste schooljaar.

ontopiciet dus, je kan overigens wel een tegemoetkoming in de schoolkosten ofzo krijgen; toch nog 90euro als je thuiswonend bent.
Oud 13-12-2005, 20:04
Verwijderd
Ik vind het ook niet heel logisch dat dat eerst wel bestond. Als middelbare scholier hoef je nou eenmaal niet zo ver te reizen. (Oké, in uitzonderingsgevallen wel, maar er zijn in ieder geval meer middelbare scholen dan universiteiten )

Ik vind het trouwens wel maf dat het MBO pas vanaf 18 jaar OV krijgt? Wat is daar de logica achter?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten