Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 16:04
Oezem
Oezem is offline
''ik hou niet meer van hem en ik durf het niet uit te maken want dan gaat hij huilen enzo..''

zo voelt een vriendin van mij zich. Ze heeft nu een jaar verkering (heeft het in het begin twee keer uitgemaakt omdat ze dacht dat hij een player was wat niet zo blijkt te zijn) en nu hebben ze alweer een half jaar met elkaar, maar ze houdt niet meer van hem en zij is voor hem zijn alles. Ze wil het uitmaken maar hem niet al te erg kwetsen.

tips aub.
Oud 05-05-2006, 16:14
Peacefully
Peacefully is offline
duidelijkheid de gekste!
Oud 05-05-2006, 16:21
Streepjescode
Streepjescode is offline
pijn gaat het hoe dan ook doen, maar uiteindelijk doet het gewoon het minste pijn als ze eens op de bank gaat zitten met hem, vertelt dat ze veel om hem geeft maar niet meer van het houd, en dat ze de relatie wil beeindigen. Niet in discussie gaan, geen redenen aanslepen, niet zeggen 'je vind wel iemand anders', geen hoop gegeven van 'misschien ooit nog' ofzo. Gewoon vriendelijk maar duidelijk.

Ja dat klinkt makkelijker dan het is. Maar wat is het alternatief? Eeuwig bij hem blijven? Of het halfzacht slepend door laten gaan zodat beide kanten maandenlang in de put zitten?

Als je een touw in tweeen deelt kan je het ook beter in 1 keer netjes doorhakken ipv het langzaam kapot te trekken. Doet even pijn, maar de rafels zijn stukken minder.
Oud 05-05-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Oezem schreef op 05-05-2006 @ 16:04 :
tips aub.
Volgens mij kan je dat zelf wel bedenken, niet waar?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 16:42
zoef de haas
zoef de haas is offline
gewoon eerlijk zijn simpel...
Dat is minder erg dan dat het uitgaat en hij erachter komt dat ze hem al tijden voorliegt
Oud 05-05-2006, 17:15
Iduna
Iduna is offline
Als je achteraf hoort dat iemand al die tijd uit medelijden bij je bleef, is dat ook niet echt 'leuk'.

'Die vriendin' moet het gewoon zo snel mogelijk uitmaken, want hier wordt niemand beter van. Belangrijkste is duidelijk zijn.
En nee, uitmaken is nooit makkelijk. Maar dat neemt niet weg dat je het dan maar niet moet doen..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 18:06
ST*R
ST*R is offline
Ik herken me helemaal in je (vriendin).. Ik hou ook niet meer genoeg van mn vriend maar omdat ik weet dat hij mij nog helemaal geweldig vindt en hij mij het belangrijkste vindt is het uitmaken heel erg moeilijk..
Maarja moet wel gebeuren..
Ik heb dus ook niet echt adviezen omdat ik in dezelfde situatie zit, maar succes ermee!!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 18:55
Oezem
Oezem is offline
ze heeft het gelezen en dit was haar reactie...

''die mensen zeggen wel goede dingen enzo en geven goed advies, maar ik kan toch niet zo naar hem toe gaan en het uitmaken??''

kunnen jullie hier iets mee?
Oud 05-05-2006, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Oezem schreef op 05-05-2006 @ 19:55 :

''die mensen zeggen wel goede dingen enzo en geven goed advies, maar ik kan toch niet zo naar hem toe gaan en het uitmaken??''

Is die vriendin toevallig geestelijk gehandicapt?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 19:10
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 05-05-2006 @ 20:03 :
Is die vriendin toevallig geestelijk gehandicapt?
nee? waarom denk je dat nou weer?
Oud 05-05-2006, 19:28
Qimm
Qimm is offline
natuurlijk kan dat wel,sheesh,wat wil ze dan? Hem aan het lijntje houde, want dat is helemaal niet pijnlijk als hij daar achter komt.
Oud 05-05-2006, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Oezem schreef op 05-05-2006 @ 20:10 :
nee? waarom denk je dat nou weer?
Omdat ze retarded bezig is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 19:39
fractuur
fractuur is offline
Het moet een keer gebeuren. Die touwvergelijking van streepjescode was mooi. Dus kies een goed moment (niet twijfelen! op het moment dat je het wil zeggen is er op dat moment al snel niets belangrijker) en zeg het. Verplicht het jezelf te zeggen, voor één moment een soort robot, maar het moet er toch uit. Daarna komen de gevoelens, en is het waarschijnlijk iets makkelijker. Succes!
Oud 05-05-2006, 19:51
Iduna
Iduna is offline
Wat wil ze dan?
Wachten tot hij het uitmaakt? (Hij is zo verliefd op haar, dus dat zal niet binnenkort gebeuren.)
Wachten totdat zij een enorm goede smoes heeft verzonnen?

Jammer voor haar, maar zij is toch diegene die naar hem toe moet gaan en het face to face moet uitmaken. Het is niet leuk om iemand pijn te doen, maar je bent het hem wel verschuldigd, vind ik. En trouwens, het zal echt niet minder pijn doen, als je het uitstelt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 19:59
Oezem
Oezem is offline
Ze wil graag iets weten wat ze kan zeggen. Ze is namelijk erg onzeker omdat hij al gaat huilen als ze voor de grap zegt 'ik vind jou niet lief meer'.
Oud 05-05-2006, 20:37
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Hoe oud is die gast hey? 4?
Dan zou ik ook gaan janken ja, als mijn vriendinnetje het uitmaakt...
Oud 05-05-2006, 20:45
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Oezem schreef op 05-05-2006 @ 20:59 :
Ze wil graag iets weten wat ze kan zeggen. Ze is namelijk erg onzeker omdat hij al gaat huilen als ze voor de grap zegt 'ik vind jou niet lief meer'.
eigenaardig gevoel voor humor
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Oezem schreef op 05-05-2006 @ 19:59 :
Ze wil graag iets weten wat ze kan zeggen.
Wat maakt het uit hoe ze het brengt? Hij gaat het toch niet leuk vinden! Hij zal zich toch gekwetst voelen, dus ze moet het gewoon snel uitmaken en hem niet langer aan het lijntje houden..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 21:23
Zwoek
Zwoek is offline
Hallo wat dan ook, het is gwn erg en hij gaat vast huilen ja, maar het is nog erger als ze het aanhoudt voor hem. Dat is echt veel erger, ze moet eerlijk zijn en hij komt er ooit wel overheen.
Oud 05-05-2006, 22:02
Verwijderd
Als je niet eens in staat bent om zelf een vraag te stellen, ben je al helemaal niet in staat om een relatie te hebben
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 22:06
Verwijderd
Eerst opbellen en zeggen dat ze bij hem langs wil gaan omdat ze 'met hem ergens over moet praten'. Dan gaat-ie al nattigheid voelen (als het goed is) en komt het heel ietsje minder als een klap. En dan gewoon rustig en eerlijk vertellen dat ze niet meer verliefd is, zonder hem ergens van te beschuldigen (en zonder aan te komen met onzin als 'maar je vindt vast wel een nieuw meisje', want daar heeft hij op dat moment echt geen behoefte aan).
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Voor mij het bewijs dat die vriendin inderdaad retarded is. Wat een dom gevoel voor humor en wat een rare gedachtenkronkels ("ik kan het niet uitmaken want dan gaat ie janken").
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 07:19
Verwijderd
misschien moet die "vriendin" eerst eens een communicatie training gaan volgen?

en dan eens kijken of ze uberhaupt op jongen valt

en dan eens rustig tegen een relatie aanlopen. Dit was schijnbaar way over the top, voor haar
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 10:09
iNsPiRaTiElOoS2
iNsPiRaTiElOoS2 is offline
Aan het lijntje houden is erger dan het uitmaken uiteindelijk. wat zou ze zelf liever hebben? dat iemand het meteen uitmaakt of dat iemand het later uitmaakt en dat achteraf blijkt dat diegene al weken het van plan was. mijn nicht heeft ook zoiets meegemaakt en die was buiten haar liefdesverdriet ook nog eens boos, omdat hij haar al weken heeft bedrogen in feite daarmee. ze hebben allerlei dingen gedaan en gepland terwijl hij allang met het plan rondliep om het uit te maken. kortom, als ze hem aan het lijntje blijft houden, doet ze hem 2x pijn en als ze het uitmaakt 1x. het moet toch uitgemaakt worden, dat kan beter zo snel mogelijk gebeuren. bovendien heeft hij dan ook meer tijd om het te verwerken en zijn leven weer op de rails te krijgen. en natuurlijk is dat moeilijk,maar daar doe je niks aan..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 14:12
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
hiermee bedoelde ik als hij iets doet wat ze niet zo leuk vindt, bij mij doet ze dat ook, ze zegt dat dan met een kinderachtig stemmetje op het moment dat je haar bijv. tegenspreekt.
Oud 06-05-2006, 14:18
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
als ze het niet meteen wilt zeggen moet ze misschien een stuk koeler gaan doen minder aandacht geven. dan is hij al een beetje voorbereidt
Oud 06-05-2006, 14:34
Pluis
Pluis is offline
Ze kwetst m meer door m aan t lijntje te houden. Dan is ZIJ de player...
Oud 06-05-2006, 17:05
Metal
Metal is offline
Citaat:
Oezem schreef op 05-05-2006 @ 19:55 :

you suck at life
Oud 06-05-2006, 17:49
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Alpha_Omega schreef op 06-05-2006 @ 15:18 :
als ze het niet meteen wilt zeggen moet ze misschien een stuk koeler gaan doen minder aandacht geven. dan is hij al een beetje voorbereidt
Dat doet ze al te lang. Sowieso geen goede methode, je maakt het dan alleen maar erger.

Eerst bellen om te zeggen dat ze serieus wil praten, zoals Sarah zegt, kan ook.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 11:28
iNsPiRaTiElOoS2
iNsPiRaTiElOoS2 is offline
wat heeft het voor zin om lang te wachten, het doet toch pijn voor hem. als ze langer wacht of op wat voor manier ze het uitmaakt dan ook, hij blijft het verdriet houden. wees zakelijk, maar vriendschappelijk zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 11:52
Verwijderd
Ze moet naar hem toe gaan, en het uitmaken. Makkelijk en leuk is het niet, maar het is ook geen onmogelijke opgave. Gewoon dóen. Als ze dat al niet kan (omdat ze bang is dat hij gaat huilen ), is het einde zoek.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 12:40
Magican
Magican is offline
Ze moet hem gewoon jaren aan het lijntje houden, dat is het beste voor iedereen.
Reageren

Regels voor berichten