Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2002, 12:52
Pompierke
Pompierke is offline
Hey

Ik werk nu met Adsl, maar binnen 2 weken ga ik overgaan naar Telenet. Ik heb hier 2 computers op mijn kamer staan + nog 1 computer op een andere kamer (van zus).

Goed ja, ik heb nu een klein netwerkje met de comp van mijn zus en 1 comp hier op mijn kamer. Maar als mijn zus op internet wilt moet mijn comp ook altijd aanliggen..soms is da wel een beetje irritant

Ok, dus kga bij Telenet gaan.. maar ik wil nu werken met een hubje voor onze 3 computers. Maar dat is illegaal want men mag niet meer dan 1 comp hebben op een gewonen Telenet aansluiting.

Ik heb ook geen zin om een router-hub te kopen want daar wil / heb ik geen geld voor

Hoe zou ik dit nu kunnen oplossen zonder dat zij bij Telenet zien dat ik met meer dan 1 comp werk.

Ik werk nu met Win 2000 (NT) & Linux RedHat 7.2.

greetz

Pompierke out Belgium
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2002, 13:08
@pie
@pie is offline
Citaat:
Pompierke schreef:
Hey

Ik werk nu met Adsl, maar binnen 2 weken ga ik overgaan naar Telenet. Ik heb hier 2 computers op mijn kamer staan + nog 1 computer op een andere kamer (van zus).

Goed ja, ik heb nu een klein netwerkje met de comp van mijn zus en 1 comp hier op mijn kamer. Maar als mijn zus op internet wilt moet mijn comp ook altijd aanliggen..soms is da wel een beetje irritant

Ok, dus kga bij Telenet gaan.. maar ik wil nu werken met een hubje voor onze 3 computers. Maar dat is illegaal want men mag niet meer dan 1 comp hebben op een gewonen Telenet aansluiting.

Ik heb ook geen zin om een router-hub te kopen want daar wil / heb ik geen geld voor

Hoe zou ik dit nu kunnen oplossen zonder dat zij bij Telenet zien dat ik met meer dan 1 comp werk.

Ik werk nu met Win 2000 (NT) & Linux RedHat 7.2.

greetz

Pompierke out Belgium

providers kunnen (mits goed afgeschermd) niet na de eerste compu scannen aan je verbinding

gooi dus een cheape pentium 133 in de meterkast (die laat je dus altijd aanstaan), plug die lijn erin, zet er een routerprogramma op, leg dan een kabeltje naar dat hubje, en van daaruit kun je de rest van het huis voorzien :-)
Oud 22-01-2002, 13:23
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
@pie schreef:

providers kunnen ( mits goed afgeschermd ) niet na de eerste compu scannen aan je verbinding
Mag je mij eens vertellen hoe?

Je zegt Telenet... Tip: Zorg dat er niets van je netwerk te zien valt als de installeur komt. Officeel mogen die de aansluiting niet plaatsen als er een hub of dergelijke aanwezig is, gelukkig knijpen er een deel hun ogen dicht.
Oud 22-01-2002, 13:30
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
NAT (Network Address Translation)

Bij de *BSD's via IPFILTER of natd en bij Linux via masquerading bij ipchains en iptables

Trouwens voldoet ook iedere proxy
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 13:51
Pompierke
Pompierke is offline
Kun je nekeer wat beter uitleggen wat hier bovenstaat ?? thx
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 14:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Pompierke schreef:
Kun je nekeer wat beter uitleggen wat hier bovenstaat ?? thx
Heel simpel: je hebt 1 computer die de fysieke internet verbinding heeft. In deze komt nog een 2e netwerkkaart te zitten die verbonden is met het interne netwerk.

Alle computers die aanvragen sturen naar het internet, geven deze door aan die ene computer, omdat deze als gateway/router functioneert. Door middel van NAT worden deze aanvragen vertaald alsof ze van deze ene computer komen en ziet men dus van buiten niet dat er een heel netwerk achter zit

Die ene computer stuurt de antwoorden uiteraard terug naar de andere PC's.

Voorwaarden hiervoor:
-> 1 PC met 2 netwerkkaarten die aanstaat met internetverbinding.
-> hub met andere PC's die aangesloten staan op die eerste PC.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:

Je zegt Telenet... Tip: Zorg dat er niets van je netwerk te zien valt als de installeur komt. Officeel mogen die de aansluiting niet plaatsen als er een hub of dergelijke aanwezig is, gelukkig knijpen er een deel hun ogen dicht.
wij hadden er 1 en die gaf juist ff wa tips voor een netwerk, hoe hij ut thuis had liggen, dus das wel handig die kneep dus ook behoorlijk zun ogendich
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:51
@pie
@pie is offline
Citaat:
[b]Tofke_H schreef:
Mag je mij eens vertellen hoe?[B]
Citaat:
Marc S schreef:
Trouwens voldoet ook iedere proxy
proxy = makkelijker :-p

voor windows (behalve XP):
www.winroute.com

kun je alles mee.. nat, proxy, dns, dhcp

crack zoek je eventueel zelf maar

[Dit bericht is aangepast door @pie (24-01-2002).]
Oud 26-01-2002, 01:06
Psychoot
Psychoot is offline
Gewoon een software matige router installen.
Maar als het goed is kan de provider helemaal niet in je netwerk kijken. Die ziet dan alleen host computer. Je kunt er 100 werkstations op aankoppelen, ziet de provider niet.
Oud 26-01-2002, 10:53
SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Citaat:
Psychoot schreef:
Gewoon een software matige router installen.
Maar als het goed is kan de provider helemaal niet in je netwerk kijken. Die ziet dan alleen host computer. Je kunt er 100 werkstations op aankoppelen, ziet de provider niet.

hmm ja cracken....

Als ik jou was had ik dus freesco gedownt. Da's een gratis router op basis van linux. werkt snel en goed. Minimale systeemeisen zijn 386 met 6 mb ram... geen hdd nodig, draait vanaf floppy

down 'em hier:
http://www.freesco.org

succes!

[Dit bericht is aangepast door SLAYERIZE (26-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:22
bam
bam is offline
Citaat:
SLAYERIZE schreef:

hmm ja cracken....

Als ik jou was had ik dus freesco gedownt. Da's een gratis router op basis van linux. werkt snel en goed. Minimale systeemeisen zijn 386 met 6 mb ram... geen hdd nodig, draait vanaf floppy

down 'em hier:

succes!

euhm als je geen hdd nodig heb; hoe wouw ju m dan opstarten??
Oud 27-01-2002, 00:35
Psychoot
Psychoot is offline
Citaat:
SLAYERIZE schreef:

hmm ja cracken....

down 'em hier:

succes!

Wat bedoel je precies met, hmmm ja cracken?
Maar ik denk dat ie er nu wel uitkomt
Oud 27-01-2002, 11:55
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
bambix schreef:
euhm als je geen hdd nodig heb; hoe wouw ju m dan opstarten??
Vanaf floppy

Het boot-image wordt inclusief virtueel bestandssysteem in het geheugen geladen

Voor een router die niets anders doet, zowiezo geen slecht idee. Kan ook niemand met het systeem kloten, aangezien alles read-only is (bij een reboot zijn namelijk alle wijzigingen weer foetsie bij een initrd 2.0/2.2 microdistro)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 12:29
@pie
@pie is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Vanaf floppy

Het boot-image wordt inclusief virtueel bestandssysteem in het geheugen geladen

Voor een router die niets anders doet, zowiezo geen slecht idee. Kan ook niemand met het systeem kloten, aangezien alles read-only is (bij een reboot zijn namelijk alle wijzigingen weer foetsie bij een initrd 2.0/2.2 microdistro)

mja das wel een voordeel :-)

ik heb alleen geen zin om mezelf te gaan verdiepen in linux of andere opensource os-en

en aangezien ik weet hoe ik een win98-bak moet configgen, met firewall en alles erop en eraan hou ik et lekker daarbij :-)
Oud 27-01-2002, 14:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Kan ook niemand met het systeem kloten, aangezien alles read-only is
Uhm ?

bak rooten, floppy mounten en leeg gooien

Doe het dan goed en installeer een BSD die security levels ondersteund. Kun je files op read of append only zetten.

bak rooten en vervolgens alleen maar kunnen rondkijken

-Desecrator
Oud 27-01-2002, 20:12
Utopia
Utopia is offline
Citaat:
Doe het dan goed en installeer een BSD die security levels ondersteund. Kun je files op read of append only zetten.
Kwestie van wheels en goed chmodden cq chownen
Oud 27-01-2002, 20:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Utopia schreef:
Dan nog kun je onder linux als root alles doen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 07:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
bak rooten, floppy mounten en leeg gooien
En als ik mijn floppy tegen schrijven beveiligd heb (eenmaal als die goed is ingesteld)?

Citaat:
Ik wil binnenkort helemaal overstappen op FreeBSD, thuis gebruik ik het al en het roelt
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 07:37
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Utopia schreef:
In *BSD zijn de userlevels veel beter ingedeeld. Linux is daar een beetje makkelijk in en laat tamelijk veel toe (elke user kan zo root worden bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:11
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Marc S schreef:
En als ik mijn floppy tegen schrijven beveiligd heb (eenmaal als die goed is ingesteld)?
# write root tty

disable write protection on your floppy
^D

# write root tty

yes this is your schizofrenic counterpart, and you realy you feel the urge to disable write protection
^D

En dan maar hopen dat de gek erin trapt

Vroeger werden dit soort trucs echt gebruikt om dozen te hacken. Zo had je bijvoorbeeld een hele fijne VMS versie, waar je op de login prompt al een talk sessie kon opzetten. De hacker deed dan alsof hij de systeembeheerder was, en vroeg om het wachtwoord. Menig gebruiker die hier intuinde

-Desecrator
Oud 04-02-2002, 15:46
Within Temptation
Within Temptation is offline
Enigste manier is toch gewoon een routertje kopen. Die heeft gewoon een internet ingang en ver gewoon uitgangen.
Alleen ff de router goed configureren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten